Mededeling

Collapse
No announcement yet.

catharina parkieten

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • catharina parkieten

    hallo,

    ik heb nu engelse grasparkieten.
    wij hebben een voliere van 4 meter lang 70 diep en 190 hoog.
    we zouden graag nog een leuke parkieten soort erbij willen houden.

    nu zijn we bij de catharina parkieten uit gekomen.

    alleen zijn we nog opzoek naar informatie over de vogels.

    klopt het dat je het mannetje herkent aan het zwart in de staartpennen en dat het vrouwtje dat niet heeft?
    vanaf welke leeftijd kun je dan ongeveer het geslacht herkennen?

    in welke grote kweek kooien kweek je met catharina parkieten?
    gebruik je cocos vezel als nestmatriaal of nog iets anders?

    in welke grote tt kooien worden die gepresenteerd op een show?
    wat kost +- een koppel catharina parkieten?

    wat is de beste kleur om mee te beginnen om ook de dieren te leren kennen voordat je met te moeilijke kleuren begint?
    http://laurasparkieten.webnode.nl/

  • #2
    Ik ben het even kwijt, soort nummer 8 of soort nummer 9?
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
      Ik ben het even kwijt, soort nummer 8 of soort nummer 9?

      wat bedoel je?
      http://laurasparkieten.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        ik snap ton koek wel lees eens jou eigen div, topic na dan lees je het wel
        volgens mij weet je niet wat je wil qwa vogels

        Opmerking


        • #5
          Ik ben dus toch niet de enige die er zo over denkt.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Animal
            Ik ben dus toch niet de enige die er zo over denkt.
            nee hoor echt niet

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door andre 44
              ik snap ton koek wel lees eens jou eigen div, topic na dan lees je het wel
              volgens mij weet je niet wat je wil qwa vogels
              hoi nee klopt ik weet nog niet precies wat voor vogels ik er evt bij wil.

              ik heb nu alleen engelse grasparkieten en 2 koppels kleine grasparkieten.

              maar was aan het denken om nog een leuke parkieten soort erbij te houden.

              maar ik krijg veel te horen dat ik me beter op een soort kan concentreren zeker omdat ik daar TT voor kweek en speel of athans zo goed mogelijk probeer.
              http://laurasparkieten.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Animal
                Ik ben dus toch niet de enige die er zo over denkt.
                Inderdaad zo dacht ik er ook over.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door sneaky
                  Inderdaad zo dacht ik er ook over.

                  daarom heb ik ook alleen nog maar grasparkieten.
                  en nog geen andere volgens aangeschaft.

                  de kans is ook groot dat ik daar bij blijf.

                  ben nu ook bezig met de kweek.
                  en met een beetje geluk heb ik rond volgend weekend de eerste eitjes
                  http://laurasparkieten.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
                    daarom heb ik ook alleen nog maar grasparkieten.
                    en nog geen andere volgens aangeschaft.

                    de kans is ook groot dat ik daar bij blijf.

                    ben nu ook bezig met de kweek.
                    en met een beetje geluk heb ik rond volgend weekend de eerste eitjes
                    Hoi Laura, ik heb vaak moeite met jouw berichten zoals je weet, dit omdat jouw berichten onvolledig zijn.

                    Wat je nu schrijft is: daarom heb ik ook alleen nog maar grasparkieten.
                    en nog geen andere volgens aangeschaft.

                    Je hebt al Engelse en gewone grasparkieten.
                    Maar je hebt kortgeleden ook zebravinken aangeschaft voor tt en kweek, echter schreef je gisteren in een ander topic dat je daarmee wil stoppen omdat dat niet 'jouw vogels' zijn. Jouw hok is ingericht op parkieten, voor zebravinken is dat niet echt een leuk hok, maar dit terzijde, ze hebben tenminste de ruimte al ben ik tegenstander van kromsnavel en tropen in 1 hok te houden.
                    Ook heb je een koppel diamantduifjes waar je jongen van wil hebben, echter die zitten bij mijn weten nog steeds in een te kleine ruimte zonder vorstvrij te houden nachthok.
                    Je schrijft steeds dat je kweker bent maar je moet je eerste nestje nog gaan krijgen.

                    Ik wil best wel begrijpen dat je het met de beste bedoelingen doet maar probeer eerst eens alles op de rit te krijgen met de vogels die je al hebt.
                    Ook is het echt zaak om een vorstvrij te houden nachthok te hebben.
                    Die schermen waar je gisteren een bericht over plaatste houden veel kou en vocht weg. Maar als het buiten min 10 gaat vriezen dan gaat het dat ook in jouw hokken doen.

                    Ik kan mij alle reacties voorstellen, ikzelf heb dat ook als ik weer een topic van jou lees over vogel nr zoveel waar je info over wil hebben.

                    Dit is niet bedoeld om jou af te kraken maar wij willen gewoon allemaal dat de vogels het goed krijgen ipv lukraak gekocht worden.
                    http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                    Opmerking


                    • #11
                      Het beste is het om bij 1 soort te houden en probeer het eens een jaartje of 2 en mocht je dat niets vinden dan kun je altijd nog overstappen naar een ander soort vogel.
                      vooral als je er ook TT mee wil draaien kan je je aandacht beter bij 1 soort houden als meerdere soorten tegelijk.

                      Opmerking


                      • #12
                        jep als je voor de tt gaat kweken dan ben je er niet in 1 of 2 jaar dan zul je een mooie stam moeten opbouwen en dat gaat wat jaartjes duren

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tal
                          Hoi Laura, ik heb vaak moeite met jouw berichten zoals je weet, dit omdat jouw berichten onvolledig zijn.

                          Wat je nu schrijft is: daarom heb ik ook alleen nog maar grasparkieten.
                          en nog geen andere volgens aangeschaft.

                          Je hebt al Engelse en gewone grasparkieten.
                          Maar je hebt kortgeleden ook zebravinken aangeschaft voor tt en kweek, echter schreef je gisteren in een ander topic dat je daarmee wil stoppen omdat dat niet 'jouw vogels' zijn. Jouw hok is ingericht op parkieten, voor zebravinken is dat niet echt een leuk hok, maar dit terzijde, ze hebben tenminste de ruimte al ben ik tegenstander van kromsnavel en tropen in 1 hok te houden.
                          Ook heb je een koppel diamantduifjes waar je jongen van wil hebben, echter die zitten bij mijn weten nog steeds in een te kleine ruimte zonder vorstvrij te houden nachthok.
                          Je schrijft steeds dat je kweker bent maar je moet je eerste nestje nog gaan krijgen.

                          Ik wil best wel begrijpen dat je het met de beste bedoelingen doet maar probeer eerst eens alles op de rit te krijgen met de vogels die je al hebt.
                          Ook is het echt zaak om een vorstvrij te houden nachthok te hebben.
                          Die schermen waar je gisteren een bericht over plaatste houden veel kou en vocht weg. Maar als het buiten min 10 gaat vriezen dan gaat het dat ook in jouw hokken doen.

                          Ik kan mij alle reacties voorstellen, ikzelf heb dat ook als ik weer een topic van jou lees over vogel nr zoveel waar je info over wil hebben.

                          Dit is niet bedoeld om jou af te kraken maar wij willen gewoon allemaal dat de vogels het goed krijgen ipv lukraak gekocht worden.
                          om het je even een beetje te uitleggen.
                          athans te proberen.

                          het klopt dat ik nog zeba vinken heb en die gaan ook volgend jaar weg.
                          vanwege die mij niet zo goed bevallen.
                          tuurlijk is het hok op mijn engelse grasparkieten ingericht. maar de zebra vinken hebben plaats genoeg om lekker rond te kunnen vliegen.
                          dus die hebben het hier ook erg naar hun zin.

                          ik heb alleen wat informatie gevraagt over meerdere soorten parkieten omdat ik geen tropen bij mijn parkieten wil houden.

                          maar vanwege meerdere mensen het ook geen goed idee vinden en ik mij vooral op de kweek en tt bezig wil houden van de grasparkieten.
                          ga ik ook geen andere vogels erbij houden.

                          daarbij de diamant duiven horen niet bij mijn afdeling.
                          mijn vriend wou die graag en hij doet ze ook verzorgen en bij houden.

                          dat staat helemaal los ervan.

                          ik heb er alleen wat info over gevraagt omdat hij er mss mee wou kweken en via een forum kom je dan net iets meer te weten.

                          dat wij verschillende meningen hebben over de kou.

                          wij doen het met rolluiken in de winter en jij doet het verwarmen.
                          zo doet iedereen dat op hun eigen manier.

                          en ik me zelf nog geen kweker genoemd want daarbij klopt het dat ik nog geen nestje heb gehad van mijn parkieten.

                          maar ik ga die op korte termijn krijgen om te beginnen van 3 koppels.
                          en dan dit jaar nog eens van 2 koppels.

                          en begin volgend jaar heb ik er nog eens 6 op de planning staan.
                          en zo gaat dat het hele jaar door.

                          groetjes laura
                          http://laurasparkieten.webnode.nl/

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
                            ik heb alleen wat informatie gevraagt over meerdere soorten parkieten omdat ik geen tropen bij mijn parkieten wil houden.

                            wij doen het met rolluiken in de winter en jij doet het verwarmen.
                            zo doet iedereen dat op hun eigen manier.
                            Ten eerste is het algemeen bekend, dat men geen tropen bij parkieten moet houden, dat is vragen om ellende.

                            Ten tweede een ieder houdt vogels op zijn manier, maar het welzijn van de dieren staat voorop. Een vogel kan je tenslotte niet vertellen of hij verrekt van de kou.

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
                              om het je even een beetje te uitleggen.
                              athans te proberen.

                              het klopt dat ik nog zeba vinken heb en die gaan ook volgend jaar weg.
                              vanwege die mij niet zo goed bevallen.
                              tuurlijk is het hok op mijn engelse grasparkieten ingericht. maar de zebra vinken hebben plaats genoeg om lekker rond te kunnen vliegen.
                              dus die hebben het hier ook erg naar hun zin.

                              ik heb alleen wat informatie gevraagt over meerdere soorten parkieten omdat ik geen tropen bij mijn parkieten wil houden.

                              maar vanwege meerdere mensen het ook geen goed idee vinden en ik mij vooral op de kweek en tt bezig wil houden van de grasparkieten.
                              ga ik ook geen andere vogels erbij houden.

                              daarbij de diamant duiven horen niet bij mijn afdeling.
                              mijn vriend wou die graag en hij doet ze ook verzorgen en bij houden.

                              dat staat helemaal los ervan.

                              ik heb er alleen wat info over gevraagt omdat hij er mss mee wou kweken en via een forum kom je dan net iets meer te weten.

                              dat wij verschillende meningen hebben over de kou.

                              wij doen het met rolluiken in de winter en jij doet het verwarmen.
                              zo doet iedereen dat op hun eigen manier.

                              en ik me zelf nog geen kweker genoemd want daarbij klopt het dat ik nog geen nestje heb gehad van mijn parkieten.

                              maar ik ga die op korte termijn krijgen om te beginnen van 3 koppels.
                              en dan dit jaar nog eens van 2 koppels.

                              en begin volgend jaar heb ik er nog eens 6 op de planning staan.
                              en zo gaat dat het hele jaar door.

                              groetjes laura
                              Hoi Laura, in andere topics kom ik een aantal andere punten/uitspraken tegen tov wat je nu schrijft. (Zie ook je eigen profiel waar nog steeds staat dat je kweker bent.)
                              Als voorbeeld, jij bent voorstander van zebravinken bij je parkieten te houden
                              en nu schrijf je omdat ik geen tropen bij mijn parkieten wil houden
                              Ik laat het verder zo want kan mij op meerdere punten niet vinden in hoe jij je vogels houdt en wat jouw instelling tov bv vorst is. Ook begrijp ik de tegenstellingen in jouw posts niet, de ene keer zeg je dit en de andere keer zeg je wat anders.
                              Ik hoop dat het met je vogels goed gaat komen.

                              Groetjes, Chantal.
                              http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                              Opmerking

                              Working...
                              X