Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26

Onderwerp: vogelmuur Stelleria media

Senior lid
    Thanks
    5
    alleen gek dat onze vogels dan niet verlamd van hun stok vallen na het eten van muur
    Wel, dat heeft nu te maken met het verschil in giftigheid van bepaalde stoffen : vissen t.o.v. vogels. De lichaamsstructuur van vissen verschilt aanzienlijk in vergelijking met deze van vogels. Daardoor is er ook een belangrijk verschil in absorptie van bepaalde stoffen in hun lichaam.

Het is daarom ook belangrijk dat er bij de commerciële insecticiden uitgetest wordt welke de giftigheid is bij verschillende diersoorten, waarbij o.a. vissen.

Een insecticide, dat frequent gebruikt wordt in vogelprodukten, ter bestrijding van luizen en mijten, is pyrethrum, behorende tot de groep van de pyrethrinen. Eigenlijk vrij onschuldig quasi giftigheid voor vogels, maar giftig tot zéér giftig voor vissen. Trouwens, pyrethrinen en katten, is ook zo'n verhaal van opletten geblazen.

Het is dus niet zo, in de wereld van de insecticiden, dat een stof, die onschuldig is, quasi giftigheid voor vogels, ook onschuldig is voor andere diersoorten.

Nu, zo geheel onschuldig is vogelmuur ook niet voor vogels. Een inname van te grote hoeveelheden, gedurende een bepaalde periode, zal zich uiten in diarree, al dan niet ernstig. Is er sprake van een ernstige diarree bij bepaalde vogelsoorten, na het geven van vogelmuur, dan is het alarm geblazen. Onmiddelijk de vogelmuur verwijderen en de vogel(s) in kwestie, zoveel als mogelijk water laten drinken, want dan heb je al een vergiftiging. Geloof me vrij, dit komt meer voor dan je denkt en valt niet onder de noemer : vrij occasioneel.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Van den Broeck Alfons Bekijk Bericht
    Wel, dat heeft nu te maken met het verschil in giftigheid van bepaalde stoffen : vissen t.o.v. vogels. De lichaamsstructuur van vissen verschilt aanzienlijk in vergelijking met deze van vogels. Daardoor is er ook een belangrijk verschil in absorptie van bepaalde stoffen in hun lichaam.

Het is daarom ook belangrijk dat er bij de commerciële insecticiden uitgetest wordt welke de giftigheid is bij verschillende diersoorten, waarbij o.a. vissen.

Een insecticide, dat frequent gebruikt wordt in vogelprodukten, ter bestrijding van luizen en mijten, is pyrethrum, behorende tot de groep van de pyrethrinen. Eigenlijk vrij onschuldig quasi giftigheid voor vogels, maar giftig tot zéér giftig voor vissen. Trouwens, pyrethrinen en katten, is ook zo'n verhaal van opletten geblazen.

Het is dus niet zo, in de wereld van de insecticiden, dat een stof, die onschuldig is, quasi giftigheid voor vogels, ook onschuldig is voor andere diersoorten.

Nu, zo geheel onschuldig is vogelmuur ook niet voor vogels. Een inname van te grote hoeveelheden, gedurende een bepaalde periode, zal zich uiten in diarree, al dan niet ernstig. Is er sprake van een ernstige diarree bij bepaalde vogelsoorten, na het geven van vogelmuur, dan is het alarm geblazen. Onmiddelijk de vogelmuur verwijderen en de vogel(s) in kwestie, zoveel als mogelijk water laten drinken, want dan heb je al een vergiftiging. Geloof me vrij, dit komt meer voor dan je denkt en valt niet onder de noemer : vrij occasioneel.
    Heer Alfons, als wij Ú niet hadden

Maar zoals altijd, alles waar te voor staat, is niet goed
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Senior lid
    Thanks
    5
    Maar zoals altijd, alles waar te voor staat, is niet goed
    Dat is een zéér wijze opmerking.

Denk dus, bij het vaststellen van diarree bij vogels, niet altijd aan één of andere vorm van een infectie door een microörganisme. Het kan ook de visuele uiting zijn van een vergiftigingsverschijnsel.

Senior lid theodoor's Avatar
    Thanks
    0
    nog maar n keer dan:te samen tevreden te bed.Dat zeggen we bij ons in brabant niets mis mee toch?
    garoeten theo

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof Bekijk Bericht
    Hallo,

Nu we het toch over planten hebben en hun nut, ik werk in de natuur en kom vaak in aanraking met diverse sappen en planten.

Als ik mij bijvoorbeeld, ondanks handschoenen, weer eens prik aan brandnetels, dan zoek ik wat hondsdraf bladeren, die ik wat kneus, en dan smeer ik het sap op de branderige plek, en dan is de pijn weg.

Ook bladeren van de weegbree, ook wel wege-blad genoemd, schijnt te helpen.

Raar maar waar, zelf de ervaring opgedaan
    ik gebruik altijd ridderzuring. bij ons is dat net iets meer voorradig dan hondsdraf. weegbree heb je hier ook veel maar die heb ik nog nooit gebruikt

Senior lid jfk1's Avatar
    Thanks
    2
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gors Bekijk Bericht
    deze periode is het moeillijk om het droog te krijgen en te houden ik zou er niet mee overdrijven,in de kweek(zomer) kan men er meer van geven de vogels gebruiken het zelfs in de nesten .grtN
    gedroogd vogelmuur zou zelf goed zijn tegenbloedluis
    welicht tot ze het daar om verwerken in het nest .....mussen zie ik hier ook in de nesttijd met van alle kruiden wegvliegen ook lavendel .daar plukken ze blaadjes af en nemen ze mee na het nest

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Forum Rechten