Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe vlucht met broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nieuwe vlucht met broedkooien

    Zo vandaag is de grote vlucht dan eindelijk klaar. Het is nogal een mooi en groot bouwwerk geworden wat geheel door mijn vrouw Cobi en zoon Michel is gebouwd in haar vrije dagen. Daardoor heeft het allemaal wat langer geduurd. Maar het mag dan ook gezien worden.

    Bovenin een tweetal vluchten die elk 1,50 m lang zijn. Op de foto is de schuif verwijderd zodat de vogels profijt hebben van de totale lengte. De hoogte van de vluchtkooien is ruim 1,10 m en diep circa 0.60 cm. Er zijn geen schuiflades gebruikt. In plaats daarvan zijn er een viertal klapdeurtjes gemaakt waarop plexiglas is bevestigd. Zo kan je toch op een optimale manier de kooi schoon maken. De verlichting bestaat uit twee 28 watt T5 lampen. Naderhand worden de lampen vervangen voor true light lampen die ook uv afgeven.

    Onder de vluchtkooien zijn een drietal broedkooien gemaakt. De voorfronten zijn elk een meter en zijn gemakkelijk te verwijderen. Iedere kooi heeft een T5 lamp van 13 watt. Deze lampen springen gelijktijdig aan maar zijn ook apart te bedienen. Is afhankelijk welke kooi bezet is.
    Ook deze kooien kunnen veranderd worden naar een vluchtkooi welke dan dezelfde lengte krijgt als de vlucht boven alleen dan niet zo hoog.

    De naden van de kooien zijn allemaal afgekit en de gehele kooi is goed in de verf gezet. Een goede zet was dat de vlucht welke aan de raamkant staat voorzien is van plexiglas zodat er geen daglicht verloren gaat en de kamer te donker wordt. Bijkomend gunstig effect is dat de vogels op deze manier in de zon kunnen zitten. Helaas niet voorzien van uv stralen omdat het glas dit tegenhoudt. Maar de vogels maken er al dankbaar gebruik van.

    De traliefronten van de grote vluchten komen van een andere kooi af die overbodig was geworden en teveel rotzooi gaf. Zo is toch een deel hergebruikt en het maakt de kooi best functioneel.

    Ik moet zeggen dat mijn inbreng behoudens het basis idee verder uitgewerkt is door mijn vrouw en ik mocht er alleen naar kijken.

    Cobi en MIchel reuze bedankt voor dit geweldig bouwwerk. De vogels zijn er blij mee en kunnen in deze kooi mooi op kleur komen.
    Jo

  • #2
    dat ziet er mooi uit

    Opmerking


    • #3
      Ziet er prachtig uit Jo. Ik zou moeder de vrouw wat meer vrije dagen geven als ik jou was

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        Hallo,

        Mooi hoor!

        Groeten, Serinus.
        The proof of the pudding is in the eating

        Opmerking


        • #5
          die zien er zeer netjes uit zeg!

          Opmerking


          • #6
            Zo dat is prachtig.

            Goed over na gedacht en gebruik gemaakt van de materialen.

            Hier zullen jij en je vogels jarenlang plezier van hebben.

            Dikke pluim voor je vrouw en je zoon.

            Dit is toch wel een bos bloemen, een doos bonbons en een etentje waard.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7
              Dat zijn erg mooie ruime kooien !

              Opmerking


              • #8
                Dat ziet er erg mooi uit.
                Complimenten aan je vrouw en zoon. Je mag trots op hen zijn.
                En dan wordt er wel eens gezegd dat vrouwen niet zo handig zijn, ha, ha, hier het bewijs.
                groetjes
                Heidi

                Neem eens een kijkje op mijn site.
                http://www.mijnvogels.simpsite.nl/

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door casehulsebosch
                  Ziet er prachtig uit Jo. Ik zou moeder de vrouw wat meer vrije dagen geven als ik jou was

                  Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.
                  In het nieuwe jaar is dat al opgenomen in de planning
                  Het is haar bedoeling om mijn broedkooien te vernieuwen. Vrouwlief noemt dat moderniseren.
                  Jo

                  Opmerking


                  • #10
                    Iedereen zou wel zo'n vrouw willen haha!!

                    Maar ziet er netjes en mooi uit!!

                    Opmerking


                    • #11
                      Fantastisch. Mijn complimenten. Ik wacht tot ik op marktplaats zie staan:
                      Klusjesvouw en zoon bieden zich aan. Specilisatie: volieres

                      Opmerking


                      • #12
                        prachtig gemaakt, mijn complimenten. mag ik vragen waarom de broedkooien onder in gemaakt zijn, en niet boven ? het lijkt mij dat een broedende vogel liever wat hoger zit, dan onderin. iemand hier ervaring mee ?
                        groeten Ton
                        mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                        Opmerking


                        • #13
                          Ton, tegenover deze opstelling staat nog een hele wand met broedkooien. De laagste ongeveer op dezelfde hoogte dan de nieuwe. Tot op vandaag hier geen problemen mee gehad. Daarbij moet ik wel zeggen dat hier vooral z.g. holenbroeders in zitten zoals goulds, zebravinken en spitsstaartamadines. Eerder in het jaar had ik waar de nieuwe opstelling staat een groot aantal kooien staan waarin barmsijzen zaten. De laagste kooi was circa 1,20 m van de grond af. Resultaat nagenoeg nul helaas.
                          Jo

                          Opmerking


                          • #14
                            geweldige vluchten mooi hoor
                            Groetjes van marco

                            Opmerking


                            • #15
                              zo, handige vrouw(stuur maar door)

                              Opmerking

                              Working...
                              X