Mededeling

Collapse
No announcement yet.

japanse nachtegaal, hoe te koppelen...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • japanse nachtegaal, hoe te koppelen...?

    Hallo,
    even de volgende situatie..

    Ik heb dit jaar gekweekt met een koppel japanse nachtegalen.
    Hier heb ik 4 jongen van gekregen.

    Nu was mijn man denk ik een eierpikker, waardoor ik mijn kweekman heb verkocht. Mijn pop is een super kweekpop, qua voeren en broeden.

    Via een goede kennis heb ik een bewezen kweekman geruild tegen een jonge pop van mij. Deze kweekman voert en broedt goed bij mijn kennis, dus ik hoop ook bij mij.

    Nu heb ik het liefst dat de nieuwe man gaat koppelen met mijn oude kweekpop. De kweekpop is van 2010 en de nieuwe kweekman ook.

    Toen ik de kweekman in de voliere deed bij mijn oude pop en de overige 3 jongen, waarvan er zeker 1 een pop is de andere 2 is nog onbekend, ging de nieuwe man gelijk samen met mijn jonge pop. Ze zaten elkaar een beetje in de veren te plukken en trokken samen veel op. Mijn oude kweekpop zat er maar een beetje stilletjes bij.
    Nu zag ik gister dat de man ook bij mijn oude kweekpop elkaar een beetje in de veren zat. Deze 2 hoop ik ook te koppelen.

    Nu is mijn vraag,,,welke maatregelen moet ik nemen om hopelijk een goed kweekkoppel voor volgend jaar samen te stellen..?

    Alvast bij voorbaat dank!

  • #2

    Opmerking


    • #3
      Als ik hem wil koppelen aan mijn oude pop en ze apart zet in een vlucht is het toch niet zeker dat ze ook een klik hebben....als ik ze zelf laat koppelen is er wel degelijk een klik maar ook een kans dat hij voor een andere pop gaat, het jong, waarvan ik nog niet weet hoe ze broedt....moeilijk..moeilijk....bedankt voor je reactie.

      Opmerking


      • #4
        Hallo, ja dat is idd moeilijk, maar ja ik zou eerst mijn nicknaam veranderen van dodo naar iets anders, want de dodo is toch uitgestorven? dat voorspeld al niet veel goeds

        Maar zou je de vlucht niet in 2'en kunnen delen, en dan het beoogde koppel aan de ene kant, en de andere vogels aan de andere kant?
        Met vriendelijke groet:
        Henk.

        Opmerking


        • #5
          never change a winning team.

          Opmerking


          • #6
            geheel met je eens gors, alleen is er in dit geval nog geen winning team.

            Opmerking


            • #7
              Laat ik het anders zeggen....zouden jullie een koppel bewust samenzetten om een paar te vormen of zouden jullie het aan de vogels zelf overlaten..?

              Opmerking


              • #8
                ik zelf zou denk ik je man koppelen aan je kweekpop, iets meer zekerheid, wat betreft broeden en jongen grootbrengen. maar je moet het geheel zelf bepalen en zelf wegen wat je het belangrijkst vind.

                Opmerking


                • #9
                  Hallo,
                  eigenlijk is het natuurlijk wel zo, dat als de vogels elkaar opzoeken, dat de kans dat er een legsel groot komt, natuurlijk ook groot is.
                  Met vriendelijke groet:
                  Henk.

                  Opmerking


                  • #10
                    ik zou de vogels zelf laten kiezen. als de man voor de jonge pop gaat, is de kans ook goed dat er jongen groot komen, want dat is het instinct toch ? wel zou ik daarna alle andere vogels weg halen, want als er meerdere vogels bij elkaar of naast elkaar zitten, komt er van kweken niks. dat hebben we ondertussen wel gelezen uit eerdere topics.
                    groeten Ton
                    mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                    Opmerking


                    • #11
                      Inderdaad ja..ik laat ze nu allemaal bij elkaar en in maart moet ik al kunnen waarnemen wie het best klikken.....

                      Opmerking

                      Working...
                      X