Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel vogels erin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel vogels erin?

    Hoi, wij hebben 2 maanden geleden een voliere
    Gepland en gebouwd nu staat ie er zo n 6 weken.
    De afmetingen zijn 210x300x180 aflopend tot 170 (lxbxh) (in cm).
    Een 6e deel van de voliere kunnen ze volledig uit de wind/tocht zitten dmv een schot.
    Onze vraag was: hoeveel grasparkieten kunnen hierin??
    We zijn van plan 4 koppels erin te doen. Kan dit en kan er miss
    Later ook nog 1 koppeltje bij? Er zijn veel zitplaatsen en voldoende eet/drinkmogelijkheden. Ik hoor het graag

    Gr. Teun
    Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

  • #2
    Op zich kan dat wel, maar wat als er koppels jongen krijgen? Reken even 4 per legsel, dat maal 2 of 3...

    Ik zie het zelf bij drie koppels houden in die maat. Leuk verschillende kleuren en het is een prachtgezicht.

    Succes met keuzes maken en beslissen.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

      Opmerking


      • #4
        Dus mijn vraag: kunnen er 4 koppels in vrij van het broeden?
        Kunnen hier 2 koppels in broeden?
        Zijn de kooien die ik eerder vermeld had groot genoeg?
        Ik vind namelijk van wel maar ik hoor ook graag jullie mening
        Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

        Opmerking


        • #5
          Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

          Opmerking


          • #6
            Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

            Opmerking


            • #7
              heb zelf na het kweekseizoen in een voliere van 3.00*1.60*2.00 met ruim 21 m stoklengte ongeveer 100 tot 150 engelseparkieten.
              Ja, die hebben het goed bij jou....
              Er zijn ook heel veel lieden die 14 kippen op een vierkante meter houden, kan makkelijk....
              Echte vogelliefhebbers kotsen daarvan.
              Groet Ton,
              www.allevogels.nl

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ton Koek
                Ja, die hebben het goed bij jou....
                Er zijn ook heel veel lieden die 14 kippen op een vierkante meter houden, kan makkelijk....
                Echte vogelliefhebbers kotsen daarvan.
                http://devrolijkefluiters.simpsite.nl

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door parkietkweker
                  *ps heb zelf na het kweekseizoen in een voliere van 3.00*1.60*2.00 met ruim 21 m stoklengte ongeveer 100 tot 150 engelseparkieten.
                  Mannen en poppen gescheiden en de jonge vogels gescheiden. Zonder problemen en ook geen staart problemen.
                  dat is per vogel zo'n 0,0768m3 ruimte (en dan heb ik gerekend met 125 engelse grasparkieten. en dit getal staat ook voor letterlijk de volle ruimte, die wordt nooit zo gebruikt dus in feit is dat getal misschien wel 2 maal zo klein) dat komt overeen met een kooi van 40x50x40 (cm) (deze afmetingen zouden kleiner moeten zijn ivm de hierboven gegeven reden) voor een vogel met de afmetingen voor een engelse grasparkiet. voor de vergelijking: een Europese spreeuw (Sturnus vulgaris) is ongeveer van gelijke grote.

                  je stopt toch ook geen spreeuw in een kooi van 40x50x40?

                  iedereen mag vogels houden op zijn eigen manier maar er zijn grenzen

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door parkietkweker

                    Vind het jammer dat er mensen zijn die zo weinig weten over dieren en dan nog zulke onzin uitkramen. Onderzoek eerst wat de natuurlijke habitat is , hoe ze leven en waarom bepaalde dingen zo gedaan worden.
                    jammer jammer jammer
                    ik wil echt niet te veel woorden aan deze discussie vuil maken maar dit is een zeer zeer zwak argument

                    we hadden het over de grasparkiet toch? een vogel die van oorsprong voorkomt in Australie. de grasparkiet heeft daar meer vliegruimte dan welke vogel dan ook.

                    een filmpje ter verduidelijking: http://www.youtube.com/watch?v=wyfCMrqitWI

                    jij maakt met je ruimtes van 40x50x40 (cm) per vogel (zie mijn eerdere bericht) niet echt een vergelijking met deze vogels in het wild. het komt zelfs niet in de buurt

                    Opmerking


                    • #11
                      Verspilling van energie dus. Laat maar.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

                        Opmerking


                        • #13
                          [QUOTE=parkietkweker;197006]Klopt mog nooit een vogel bij een particulier/ handelaar gehaald altijd bij een kweker die er een goed advies bij geeft
                          Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

                          Opmerking


                          • #14
                            Albino, Lutino, Witmasker en Bonte Valkparkieten (Evt. Tam); Swiftparkieten; Grasparkieten (Evt. Tam); Natuurbroed Chinese Dwergkwartels

                            Opmerking


                            • #15
                              Het zetten van tonen is iets anders dan proberen te overtuigen!

                              Ik wil daarom aan de betrokkenen in dit topic vragen om met motivaties te komen voor hun inzichten.
                              Alleen zo kan een ander er ook wat van leren.

                              Dit met respect voor elkaar!
                              (Woorden als "kotsen" vallen daar niet onder)

                              mvg. Eelke

                              Opmerking

                              Working...
                              X