Mededeling

Collapse
No announcement yet.

zebravinken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • zebravinken

    hoi,

    ik zou graag zebravinken willen aanschaffe,
    ik heb nu alleen nog grasparkieten.
    en in een aparte kooi nog 2 diamant duiven en een japans meeuwtje.

    hoe zie je bij een zebravink dat het een man of pop is?
    hoeveel jaren kun je daar mee kweken dat je goede resultaten eruit haalt?
    en hoe zie je of een pop/man broedrijp is?

    groetje 'laura

    alvast bedankt
    http://laurasparkieten.webnode.nl/

  • #2
    Een mannetje zebravink heeft bruine of zwarte wangvlekken een vrouwtje heeft dat niet. Een mannetje heeft ook een fel rode bek , bij een vrouwtje is dat meer donker orange. Hopelijk ben je een beetje geholpen met deze uitleg.

    Opmerking


    • #3
      dank je wel.
      en hoe zie je of ze broeds zijn?
      http://laurasparkieten.webnode.nl/

      Opmerking


      • #4
        als de man zijn riedeltje doet of hoe je het ook noemt.
        zeer makkelijke vogeltjes om jongen uit te kweken.

        Opmerking


        • #5
          wat is een riedeltje? en hoe merk je dat dan bij de pop?
          kun je ook 2x per jaar met een koppel kweken?
          http://laurasparkieten.webnode.nl/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
            wat is een riedeltje? en hoe merk je dat dan bij de pop?
            kun je ook 2x per jaar met een koppel kweken?
            Je kunt er vaker meekweken.
            De info dat de pop geen wangvlekken heeft klopt niet, er zijn mutaties waarvan de pop wel wangvlekken heeft.

            Dat ze gemakkelijk kweken is niet helemaal waar, de grote zebravinken(TT) geven niet z"n grote nesten (afhankelijk van mutatie) als de kleine.

            Is bij jouw engelse parkieten toch ook.
            vr gr Wil

            Opmerking


            • #7
              hoi,

              bij de grasparkieten heeft het met de leefitjd te maken
              de eerste 2 jaar krijg je de meeste jongen uit een nestje (goede kwaliteit) en hoe langer je er mee door kweekt hoe minder jonge je krijgt en minder goede kwaliteit.

              bij de grasparkieten is het ook zo dat ze 2x kweken per jaar dus dat betekend half jaar rust tussen door. want voor de man en pop is het heel erg intensief.

              hoe zit dat dan bij zebra vinken?

              kun je me dat een beetje uitleggen?
              http://laurasparkieten.webnode.nl/

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
                hoi,

                bij de grasparkieten heeft het met de leefitjd te maken
                de eerste 2 jaar krijg je de meeste jongen uit een nestje (goede kwaliteit) en hoe langer je er mee door kweekt hoe minder jonge je krijgt en minder goede kwaliteit.

                bij de grasparkieten is het ook zo dat ze 2x kweken per jaar dus dat betekend half jaar rust tussen door. want voor de man en pop is het heel erg intensief.

                hoe zit dat dan bij zebra vinken?

                kun je me dat een beetje uitleggen?
                Bij mij kweken de engelse zonder problemen achter elkaar, heeft veel te maken met voeding en conditie van de vogels. Dit geldt trouwens ook voor de zebravinken.
                Ik heb koppels die maximaal 2 jongen per keer hebben en ook koppels die 4 tot 5 jongen per nest hebben.
                Normaal stoppen ze na 2 a 3 nesten vanzelf, minder licht en de broeddrift verdwijnt vanzelf.
                Nestkastjes weg halen kan ook gaan ze gewoon op de grond verder. De kwaliteit van de jongen heeft te maken met de kwaliteit van de ouders niet zozeer de leeftijd.
                Je moet de vogels echter niet " uitmelken" dat betaald zich dan het jaar erop zich terug door geen of zeer slechte broedresultaten.
                vr gr Wil

                Opmerking


                • #9
                  http://laurasparkieten.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #10
                    Ik gebruik kanarie tralie nestkastjes.
                    Je kan het beste eens komen kijken is makkelijker, je woont ook in Limburg.
                    Hebt trouwens gereageerd op mijn advertentie.
                    vr gr Wil

                    Opmerking


                    • #11
                      Hoi,

                      Het zou leuk zijn als we bij jou langs kunnen komen dan kun je ons misschien informatie geven en wat laten zien. Maar ben je natuurlijk helemaal vrij in. Maar wij zouden het wel heel erg fijn vinden.
                      Wij zijn vandaag bij een hobby kweker geweest.
                      Heb daar 3 poppen gekocht en 2 mannen.
                      Kleurslag kan ik je niet vertellen want moet dat nog allemaal leren.
                      Weet alleen dat de poppen bruin zijn.

                      Waar woon je ook alweer?
                      Wij komen uit de buurt van roermond.
                      http://laurasparkieten.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door laura'sparkieten
                        Hoi,

                        Het zou leuk zijn als we bij jou langs kunnen komen dan kun je ons misschien informatie geven en wat laten zien. Maar ben je natuurlijk helemaal vrij in. Maar wij zouden het wel heel erg fijn vinden.
                        Wij zijn vandaag bij een hobby kweker geweest.
                        Heb daar 3 poppen gekocht en 2 mannen.
                        Kleurslag kan ik je niet vertellen want moet dat nog allemaal leren.
                        Weet alleen dat de poppen bruin zijn.

                        Waar woon je ook alweer?
                        Wij komen uit de buurt van roermond.
                        Ik kom uit dezelfde buurt.
                        Adres zet ik hier niet neer.
                        Via mail of bellen voor een afspraak, telefoonnummer heb je
                        vr gr Wil

                        Opmerking


                        • #13
                          hallo...Ik raad je aan om eerst heel veel informatie te lezen over zebravinken.

                          Als je al niet eens het verschil weet tussen en man en een pop, maak je geen goede start.

                          Wangvlekken betekent niet altijd dat het een man is. Bij zwartwang of wang hebben de poppen ook wangvlekken.
                          Flankstippen hebben poppen echter niet, nog een borststreep, dus dat is duidelijker. (poppen met veel zwartbezit kunnen soms iets tekening op de borst en flank hebben, maar dat is een duidelijk verschil met mannen)


                          Op mijn site (hieronder vermeld) heb ik een aparte pagina met info over hoe zebravinken te houden en te kweken.

                          Succes ermee.
                          'Vliegde ik?'
                          -'Nee, je valde.'

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Troetelduifje
                            hallo...Ik raad je aan om eerst heel veel informatie te lezen over zebravinken.

                            Als je al niet eens het verschil weet tussen en man en een pop, maak je geen goede start.

                            Wangvlekken betekent niet altijd dat het een man is. Bij zwartwang of wang hebben de poppen ook wangvlekken.
                            Flankstippen hebben poppen echter niet, nog een borststreep, dus dat is duidelijker. (poppen met veel zwartbezit kunnen soms iets tekening op de borst en flank hebben, maar dat is een duidelijk verschil met mannen)


                            Op mijn site (hieronder vermeld) heb ik een aparte pagina met info over hoe zebravinken te houden en te kweken.

                            Succes ermee.
                            het verschil tussen man en pop weet ik wel al.
                            alleen de rest moet ik nog idd allemaal in lezen en veel over te weten komen.
                            daarom dat ik hier ook veel doe vragen en doe lezen
                            http://laurasparkieten.webnode.nl/

                            Opmerking

                            Working...
                            X