Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Yarrelsijzen (Carduelis Yarrellii)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Josly
    Hallo,

    Er is, er bestaat, een fabrikant die de toelating heeft om onder de naam "Blattner" bepaalde producten, zaadmengelingen, op de markt te brengen.

    www.geonshopping.nl/blattner-c-162.html
    Ja maar dat is weer via versele laga en maar een zeer beperkt assortiment waar ik niets mee kan helaas.
    Ik blijf dus maar rechtstreeks bestellen
    Mvg,
    Kingfisher.

    Opmerking


    • #17
      Erg mooie vogels.
      Heb ze ook op mijn verlanglijstje staan.
      Afgelopen zaterdag zaten er een aantal in de verkoop op de ledendag van de WAS

      Ben erg benieuwd naar de de broedervaringen met deze vogels.
      Veel succes ermee.

      Opmerking


      • #18
        Wat betreft de Blattner zaden via Versele-Laga. Dat klopt, maar bij de omschrijving staat toch dat het hier gaat om de zaad voor de Amerikaanse sijzen. Mijn sijzen zijn er dol en vreten het makkelijk.

        G de Beer ik was net te laat met mijn aanmelding voor de WAS, dus dit jaar was ik nog niet op de Ledendag. Volgend jaar ben ik zeker van de partij, want het is niet ver van mij vandaan. Ik hoop dan wat eigen gekweekte Yarrelsijzen te kunnen ruilen voor nieuw bloed.

        De man voedt de pop regelmatig op dit moment. Leuk om te zien!
        Bekijk mijn vogels op:

        http://papegaaiamadine.webnode.nl/

        Opmerking


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          Braziliaanse Blauwe Bisschop

          oftewel: Cyanocompsa brissonii brissonii
          Dank U............
          groeten Ton
          mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

          Opmerking


          • #20
            Oorspronkelijk geplaatst door HansV
            Wat betreft de Blattner zaden via Versele-Laga. Dat klopt, maar bij de omschrijving staat toch dat het hier gaat om de zaad voor de Amerikaanse sijzen. Mijn sijzen zijn er dol en vreten het makkelijk.

            G de Beer ik was net te laat met mijn aanmelding voor de WAS, dus dit jaar was ik nog niet op de Ledendag. Volgend jaar ben ik zeker van de partij, want het is niet ver van mij vandaan. Ik hoop dan wat eigen gekweekte Yarrelsijzen te kunnen ruilen voor nieuw bloed.

            De man voedt de pop regelmatig op dit moment. Leuk om te zien!
            Dat van die amerikaanse sijzen mengeling dat klopt maar daar gaat het bij mij niet om,ik gebruik de oa girlitzmengelingen(vandaar ik ook schreef even off topic)en ook de grotere hoeveelheden plus nog wat andere zaken die zij hebben.
            On topic maar weer.
            Mvg,
            Kingfisher.

            Opmerking


            • #21

              Opmerking


              • #22
                Mooie vogels

                Opmerking


                • #23
                  Hallo, mooie ruime kooi voor de Yarrelsijzen. Je beschikt waarschijnlijk over zo'n dubbele Montana kooi. Doe er wat nep groen in. Buiten dat het leuk staat voelen de sijzen zich nog prettiger.

                  Ik doe op de dagen dat ik appelazijn in het drinkwater doe dit ook in het badje. In dezelfde verhouding als bij het drinkwater. Ik geef op dit moment 2 maal per week CeDe eivoer. Nemen ze redelijk makkelijk op. Beetje rul maken met een klein beetje water. Eens per maand doe ik hier wat buffalo's en/of pinkies doorheen. De zaden blijven echter favoriet. Naarmate ik dichter bij het kweekseizoen kom voer ik de frequntie van het eivoer op.

                  Ook geef ik groenvoer 2 maal in de week. Het duurt lang, maar ze eten nu komkommer, sla en appel. De rest laten ze bij mij staan.

                  De man zingt bij mij steeds langer en harder. Het zijn lekkere drukke, actieve vogeltjes.
                  Bekijk mijn vogels op:

                  http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                  Opmerking


                  • #24
                    Hallo Hans,

                    Mooi om te horen dar je Yarrels het zo goed doen, maar wat is volgens jou het broedseizoen voor deze vogels?

                    Bij die vriend van mij zitten ze al op eieren/jongen.

                    In welke periode kweekte die kweker met zijn vogels waar je ze gehaald hebt?
                    Groeten Michael

                    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                    Opmerking


                    • #25
                      Hallo Michael, met mijn Yarrelsijzen kweek ik deze winter, omdat ze zelf van een winter-kweker komen. Mijn kweekseizoen loopt van december tot ongeveer maart april. Met mijn Bisschoppen kweek ik van april - september. Zo is er altijd wel wat te doen in de 'kweekruimte'.

                      Jammer dat Paul zijn site niet meer up-date. Ben benieuwd naar zijn ervaringen met de Yarrelsijzen. Met hoeveel koppels kweekt hij? Hij kweekt toch ook met Treursijzen? Doet hij dat ook binnen? Heb nl. eens gehoord dat Treursijzen het beste buiten kweken. En dat ze een koude periode moeten meemaken, voordat ze het broedseizoen ingaan.
                      Bekijk mijn vogels op:

                      http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                      Opmerking


                      • #26
                        Heel goed Hans dat wilde ik even weten, dat jij weet wanneer je met de yarrels kan beginnen.

                        Paul kweekt voor het eerste jaar met de yarrels, ik dacht 3 koppels maar hij heeft steeds heel veel eieren onbevrucht, wel wat jongen op stok, maar van nestjes van 4 a 5 eieren steeds 1 bevrucht.

                        De treursijzen heeft hij 1 seizoen binnen gehad, maar nu buiten, nou ja buiten, de treursijzen komen het binnehok niet uit, zijn erg domme vogels zegt hij, was ook een beetje een miskoop, de pop is niet best.

                        updaten van de site heeft hij geen zin in, alles valt dan in herhaling qua info vind hij.
                        Groeten Michael

                        https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                        Opmerking


                        • #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door HansV
                          Hallo, mooie ruime kooi voor de Yarrelsijzen. Je beschikt waarschijnlijk over zo'n dubbele Montana kooi. Doe er wat nep groen in. Buiten dat het leuk staat voelen de sijzen zich nog prettiger.

                          Ik doe op de dagen dat ik appelazijn in het drinkwater doe dit ook in het badje. In dezelfde verhouding als bij het drinkwater. Ik geef op dit moment 2 maal per week CeDe eivoer. Nemen ze redelijk makkelijk op. Beetje rul maken met een klein beetje water. Eens per maand doe ik hier wat buffalo's en/of pinkies doorheen. De zaden blijven echter favoriet. Naarmate ik dichter bij het kweekseizoen kom voer ik de frequntie van het eivoer op.

                          Ook geef ik groenvoer 2 maal in de week. Het duurt lang, maar ze eten nu komkommer, sla en appel. De rest laten ze bij mij staan.

                          De man zingt bij mij steeds langer en harder. Het zijn lekkere drukke, actieve vogeltjes.
                          Hallo Hans,
                          Bedankt voor je vlugge reactie en je raad betreffende de voeding. Dat eivoer koop ik zo gauw mogelijk. Mijn mannetje zingt nog niet, maar die youngster heeft dan ook nog niet helemaal zijn zwarte kruin. Wat groenvoer betreft eten ze hier momenteel enkel verse blaadjes witloof. De kweker bij wie ik ze kocht kweekt zijn Am. sijzen vanaf de vroege lente (begin maart).

                          Opmerking


                          • #28
                            Beste yslandvoarder, eivoer is ook vaak een kwestie van uitproberen. Sommigen vogels willen bepaalde merken niet of minder goed eten. Bij eten ze CeDe het beste. Het is net zoals bij het groenvoer. Jouw Yarrellen eten witlof. Die van mij weer niet.

                            Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Yarrelsijs. Hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt via dit topic. Zal ik ook doen.
                            Bekijk mijn vogels op:

                            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                            Opmerking


                            • #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door HansV
                              Beste yslandvoarder, eivoer is ook vaak een kwestie van uitproberen. Sommigen vogels willen bepaalde merken niet of minder goed eten. Bij eten ze CeDe het beste. Het is net zoals bij het groenvoer. Jouw Yarrellen eten witlof. Die van mij weer niet.

                              Ben benieuwd naar jouw ervaringen met de Yarrelsijs. Hoop dat je ons een beetje op de hoogte houdt via dit topic. Zal ik ook doen.
                              Beste Hans,
                              Dat zal ik beslist doen. Vanmorgen voor het eerst zang gehoord.
                              Heb hier wel nog een vraag/ de kweker bij wie ik ze kocht, kuurt met ESB3 en stelde bij de koop voor dat dat om de twee maand herhaald wordt. Zelf hoor ik hier en daar dat het wellicht beter is om preventieve medicatie tegen coccidiose te mijden. De vogels zien er momenteel zeker vitaal en strak uit.
                              Ook hoorde ik dat -mocht ik ze tegen coccidiose kuren- er ook baycox in de handel is en dat dit middel misschien nog beter alternatief product is.

                              Opmerking


                              • #30
                                Ik gebruik appelazijn preventief tegen darmziekten. Aanlengen totdat het water een PH-waarde van 5,5-6 heeft. Je kan testers kopen bij speciaalzaken voor vissen. Daarbij meng ik Spirulina door mijn eivoer. Daarnaast ververs ik de beukensnippers op de bodem van de kooien regelmatig en houd ik mijn waterbakken zo schoon mogelijk. Belangrijk daarbij is dat de vogels elke dag schoon drink en badwater krijgen.
                                Bekijk mijn vogels op:

                                http://papegaaiamadine.webnode.nl/

                                Opmerking

                                Working...
                                X