Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 118

Onderwerp: Yarrelsijzen (Carduelis Yarrellii)

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    331
    wat zijn BBB`s ?

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Braziliaanse Blauwe Bisschop

oftewel: Cyanocompsa brissonii brissonii

Ik heb alles al geprobeerd. Ik denk dat het een kwestie van geduld is. Ook om het versneden groenvoer door het zaad wordt keurig heen gegeten. M'n moeder is zo lief geweest om flink wat paardenbloemen te plukken en in te vriezen... Dit weekend ga ik ze ophalen, dus ik hoop dat ze dit wel gaan eten.

Ze hebben sinds vandaag de beschikking over een kooi van 150 cm lang x 45 cm diep x 45 cm hoog. Ik heb ze slechts 3 zitstokken (wilgentakken) gegeven. 1 zitstok laag en 2 hoog. Die liggen zo'n 130 cm uit elkaar, dus er is weinig kans op vervetten. Wat ik wel heb geconstateerd is dat ze erg dol zijn op (veel) licht.

Ze krijgen op dit moment:
    - sijzenvoer van Blattner
    - onkruidzaad
    - ze hebben de beschikking over een klein beetje fonio paddy.
    - op dit moment eens per 2 dagen eivoer van CéDé voorzien van Spirulina.
    - door het eivoer meng ik ook regelmatig kiemzaden.
    - grit/maagkiezel/sepia
    - (bad)water elke dag vers. Met eens in de 2/3 dagen een beetje appelazijn daardoor.
    - op dit moment geef ik ze eens per maand een paar buffalo wormpjes (diervries) door het eivoer. Richting december/januari zal ik de frequentie opvoeren en met levende buffalo's gaan werken.

Daarbij hebben ze licht tussen 7.00-22.00 uur en 's nachts een nachtlampje van 7 watt. Heb afgelopen weekend op de vogelmarkt in Boskoop nieuwe verlichting aangeschaft van Birdslights. Hoop eea komend weekend aan te kunnen sluiten, dus dan zou ook nog beter moeten zijn.

Even off topic Hans,ik lees dat jij ook Blattner gebruikt,ik doe dat ook maar bestel het in duitsland rechtstreeks.

Heb jij een handelaar in nederland die het verkoopt of doe jij het ook rechtstreeks?

Ik kan nl geen dealer in nederland vinden en Blattner is niet van plan om dit op korte termijn te doen dus vandaar mijn vraag.
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast
    Thanks
    36
    Hallo,

Er is, er bestaat, een fabrikant die de toelating heeft om onder de naam "Blattner" bepaalde producten, zaadmengelingen, op de markt te brengen.

www.geonshopping.nl/blattner-c-162.html

Daar heb ik het inderdaad gekocht. Geonshopping bevalt mij prima. Ik koop daar veel vogelspullen online.

En er zijn inderdaad mensen die het rechtstreeks uit Duitsland laten komen. Misschien dat ik dat de volgende keer een keertje ga proberen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Josly Bekijk Bericht
    Hallo,

Er is, er bestaat, een fabrikant die de toelating heeft om onder de naam "Blattner" bepaalde producten, zaadmengelingen, op de markt te brengen.

www.geonshopping.nl/blattner-c-162.html
    Ja maar dat is weer via versele laga en maar een zeer beperkt assortiment waar ik niets mee kan helaas.
    Ik blijf dus maar rechtstreeks bestellen
    Mvg,
    Kingfisher.

Stamgast
    Thanks
    36
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
    Ja maar dat is weer via versele laga en maar een zeer beperkt assortiment waar ik niets mee kan helaas.
    Ik blijf dus maar rechtstreeks bestellen
    Hallo kingfisher,

Klopt wat U aanhaalt.

Als ik mij niet vergis heeft Versele-Laga enkel te toelating wat betreft Blattner zaadmengelingen voor soorten distelvinken (putters), soorten goudvinken, soorten sijzen, haakbek-kruisbek soorten.

Senior lid
    Thanks
    10
    Erg mooie vogels.
    Heb ze ook op mijn verlanglijstje staan.
    Afgelopen zaterdag zaten er een aantal in de verkoop op de ledendag van de WAS

Ben erg benieuwd naar de de broedervaringen met deze vogels.
    Veel succes ermee.

Wat betreft de Blattner zaden via Versele-Laga. Dat klopt, maar bij de omschrijving staat toch dat het hier gaat om de zaad voor de Amerikaanse sijzen. Mijn sijzen zijn er dol en vreten het makkelijk.

G de Beer ik was net te laat met mijn aanmelding voor de WAS, dus dit jaar was ik nog niet op de Ledendag. Volgend jaar ben ik zeker van de partij, want het is niet ver van mij vandaan. Ik hoop dan wat eigen gekweekte Yarrelsijzen te kunnen ruilen voor nieuw bloed.

De man voedt de pop regelmatig op dit moment. Leuk om te zien!

Pagina 2 van de 12 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten