Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wildzangzaad?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • wildzangzaad?

    Ik geef mijn goudvinken nu original blattner prestige aangevuld met wat onkruidzaad. Kan ik hier ook nog wat wildzangzaad aan toevoegen om nog meer variatie te krijgen of heeft dit niet echt meerwaarde?

  • #2
    Goudvinkenvoer van Blattner is een zeer uitgebreide mengeling en alles wat je daaraan toevoegt brengt de mengeling in onbalans, ook onkruidzaad.

    Een goede goudvink mengeling plus zo nu en dan wat eivoer is genoeg om je goudvinken door de winter te krijgen.

    Alles wat je aan een samengesteld voer toevoegd zorgt voor een onbalans.

    Opmerking


    • #3
      ik voeg altijd wat wildzangzaad in de winter aan het goudvinkenmengsel toe, dit om het mengsel wat te verschralen, immers in de natuur vinden ze in de wintertijd ook minder goed voedsel/zaden.
      tegen het voorjaar krijgen ze dan weer gewoon goudvinkenmengsel.
      www.fretteren.eu

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Jan Vonk
        Goudvinkenvoer van Blattner is een zeer uitgebreide mengeling en alles wat je daaraan toevoegt brengt de mengeling in onbalans, ook onkruidzaad.

        Een goede goudvink mengeling plus zo nu en dan wat eivoer is genoeg om je goudvinken door de winter te krijgen.

        Alles wat je aan een samengesteld voer toevoegd zorgt voor een onbalans.
        Ik was me niet echt bewust van het feit dat er een onbalans ontstaat. Ik vroeg het mij gewoon af omdat er mensen zijn die het goudvinkzaad met wildzangzaad mengen en de verhouding hiervan veranderen tijdens het jaar. Bijvoorbeeld:
        - September/october: 2 delen goudvink mengsel en 2 delen wildzangzaad.

        - November/december/januari/februari: 1 deel goudvinkmengsel en 3 delen wildzangzaad.

        - Maart: 2 delen goudvinkzaad en 2 delen wildzangzaad.

        - April/mei/juni/juli/augustus: 3 delen goudvinkzaad en 1 deel wildzangzaad.

        Dit is dus eigenlijk overbodig en heeft zelfs een negatieve werking? Wat is dan de reden dat er mensen zijn die dit doen?

        Opmerking


        • #5
          Verder heb ik zelf geen ervaring met Europese Cultuurvogels.
          Mijn ervaring ermee is, het boven mijn hoofd horen fluiten van bijvoorbeeld putters en meesjes en dergelijke. Dus wat er in de vrije natuur vliegt
          Met vriendelijke groet:
          Henk.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Henk Adelerhof
            Och, als je het even vriendelijk aan 1 van de moderators vraagt om de eerste te verwijderen, doen ze daar denk ik niet moeilijk om

            Verder heb ik zelf geen ervaring met Europese Cultuurvogels.
            Mijn ervaring ermee is, het boven mijn hoofd horen fluiten van bijvoorbeeld putters en meesjes en dergelijke. Dus wat er in de vrije natuur vliegt
            Haha, daar kan ik ook zeker van genieten hoor! Zeker nu de winter er weer aankomt en je van alles op de voedertafel ziet verschijnen. Jij hebt wel geluk dat er bij jou ook putters zitten. Hier zitten er veel koolmezen, pimpelmezen, wat musjes, merels, af en toe groenlingen en botvinken, veel duiven... Ook heb ik een tijd geleden een sperwer in mijn tuin gezien en vorige week zelfs een vlaamse gaai zien vliegen maar putters zijn er spijtig genoeg nog niet voorbijgekomen.

            Opmerking

            Working...
            X