Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Japanse Kwartels/harlekijnen vragen/advies/ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Japanse Kwartels/harlekijnen vragen/advies/ervaringen


  • #2
    harlekijnen

    Ik heb alleen ervaring met harlekijnkwartels (dus niet met jap. kwartels). Volgens mij zijn harlekijnen vrij slim (hebben snel door hoe ze naar binnen/buiten moeten via een trapje), en ook zijn ze rustig. Bij mij gaat het goed samen met ch. dwergkwartels.
    Meer hanen bij elkaar kan wat onrust geven, maar je ruimte is vrij groot, dus misschien gaat het wel goed. Het geluid van de harlekijnhaan valt wel mee; af en toe roept hij wat maar het is geen erg hard of storend geluid.
    gr.

    Opmerking


    • #3
      Ik heb alleen ervaring met de japanse kwartel.

      1. Deze kan makkelijk een trappetje op, hier moeten ze ook over een opstapje heen om naar binnen/buiten te gaan.

      2/4. Als je de Cal. kwartels toch al weg wil doen, is deze vraag overbodig. De haan maakt wel een leuk geluidje vind ik zelf. Hier hoor ik de hen nooit eigenlijk, tenzij ze jongen heeft, dan maakt ze steeds een kip-achtig geluidje. De japanse kwartels zijn hier ook erg tam, eten soms zelfs uit de hand en rennen niet voor me weg.

      3. Op de opp. die jij hebt denk ik dat je makkelijk 2 hanen kan hebben, als je maar 2 hennen per haan, misschien wel 3 per haan aanhoudt.

      Opmerking


      • #4
        Ik heb even een foto van het trapje geplaatst, nu gaan de Cal. Kuifkwartles naar binnen als het avond wordt en ik heb alleen voer en water binnen staan.
        Dus de Jappaners zijn net zo makkelijk slim als de Cal. Kwartels met het naar binnen gaan?

        Zou ik de kuifkwartels erbij kunnen houden als ik er Jappaners bij zou kopen?

        Nick





        Oorspronkelijk geplaatst door jelmertjuhh11
        Ik heb alleen ervaring met de japanse kwartel.

        1. Deze kan makkelijk een trappetje op, hier moeten ze ook over een opstapje heen om naar binnen/buiten te gaan.

        2/4. Als je de Cal. kwartels toch al weg wil doen, is deze vraag overbodig. De haan maakt wel een leuk geluidje vind ik zelf. Hier hoor ik de hen nooit eigenlijk, tenzij ze jongen heeft, dan maakt ze steeds een kip-achtig geluidje. De japanse kwartels zijn hier ook erg tam, eten soms zelfs uit de hand en rennen niet voor me weg.

        3. Op de opp. die jij hebt denk ik dat je makkelijk 2 hanen kan hebben, als je maar 2 hennen per haan, misschien wel 3 per haan aanhoudt.
        Bijgevoegde Bestanden

        Opmerking


        • #5
          Bij mij is het opstapje niet zo groot als bij jou, maar ik denk dat het wel moet kunnen. Ze zullen het wel eerst moeten uitvinden. Of ze samen met de kuifkwartels gaan weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik denk dat zolang er genoeg ruimte is het moet kunnen.

          Opmerking


          • #6
            Kun je je chinese het niet leren door bijv. buffelow wormen op het trapje te leggen?
            meestal met lokken kun je vogels veel leren.
            gr. Ben
            Groeten, Ben

            Opmerking


            • #7
              Helaas lukt het niet de Chinese het te leren, de Gr. Vraag blijft dan ook: zullen de Japanse wel het trappertje ( kunnen) nemen? En kun je Chinese met cal. Kuif en Japanse samen houden?

              Opmerking

              Working...
              X