Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 11 tot 20 van de 20

Onderwerp: Diefstal van vogels

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Hear, hear! (Anton dan he)

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Stamgast krien's Avatar
    Thanks
    8
    Dank je Antoni.
    Voor alle zekerheid heb ik buiten mijn alarmsysteem en alle sloten om meteen ook nog een extra ip-camera aangeschaftkrijg in ene een beetje de kriebels.

Senior lid gert bronkhorst's Avatar
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door krien Bekijk Bericht
    oh, ik kreeg pas ook al een mailtje of ik niet ff 25 mannen en 15 poppen kon leveren en eventueel ook wat witte (waterslagers)alles in het engels zonder ook maar voor te stellen, op vraag wie ik mee mailde werd steeds ontweken, jeetje net of ik dat zomaar even kan leveren.

zoiets dus:

Dear Sir / Madam First of all thank you for your support and advising me , so I still wish to buy some waterslager birds end of this year or in January 2013 so please advise if you wish to sale some of yours birds . So I can buy a 25 male and 15 female or more if there is white waterslager Available Your reply is highly appreciated . Thanks
    werd gisteren ook gebeld door iemand die ik niet verstaan kon,kon er wel uit opmaken dat het over vogels ging die ik op marktplaats had staan,later kreeg ik het volgende mailtje:Beste: gert bronkhorst

Onderstaand bericht is verzonden naar aanleiding van uw advertentie:
    noorse goudvinken
    Ontvangen reactie:
    Hello I am from Serbia. We talked today. I am interested for your birds Bull finch. Do you have few couples ( big birds) and what is price for one couple ? I coming 2nd November and than I can pick up birds. Best regards

Afzender van dit bericht:
    Naam: ***********
    E-mail: **********

misschien moet ik er niks achter zoeken maar ik vind het maar vreemd,heb de mail niet beantwoord ,wat vinden jullie hiervan?

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96
    Zoals ze in het Engels zeggen :Follow your gut instinct.

Je bent er zelf niet comfortabel mee dus gewoon negeren.

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Stamgast
    Thanks
    6
    je bent er natuurlijk zelf bij als je je telefoon nummer weggeeft en je telefoon nummer openbaar houd zodat met die kan koppelen aan je adres.
    Ik zelf geef altijd alleen mijn email adres weg en vraag zelf om telefoon nummers van andere
    zodat ik zelf die kan benaderen met mijn mobiele nummer of ons "geheime vaste nummer"
    Verder kun je natuurlijk niet overal voor wezen maar je adres weggeven maakt het wel heel makkelijk.
    Het minst leuke maar je hoort het ook is dat men eerst beetje ongure personen krijgt voor vogels te kopen.
    Dan binnen een korte tijd onverwachts bezoek gehad.

gr. Ben

Ben, ik denk dat ze je gegevens eerder achterhalen naar aanleiding van je email adres dan naar aanleiding van je mobiele Nr.

Bij mij komen ze sowieso bij mijn baas terecht als ze mijn nummer proberen te traceren.

Dit is gewoon een probleem wat niet zo 1-2-3 op te lossen is.

Je kweekt heel het jaar je vogels en hoopt ze toch leuk te verkopen.
    Zelf verkoop ik ze via (Vogel)marktplaats. Ik zorg dan altijd dat er wat contact is geweest over en weer voordat ik afspreek.

Ik volg hierbij mijn gevoel.

Senior lid Sytze F's Avatar
    Thanks
    35
    Je hoeft natuurlijk niet persé thuis af te spreken, dat kan ook op een vogelmarkt, tentoonstelling of desnoods een parkeerplaats.
    En je emailadres of website hoef je natuurlijk ook niet persé te registreren op je eigen woonadres, je kunt ook een fictief adres of het adres van een bank of politiebureau nemen. Succes met inbreken!

Stamgast Troetelduifje's Avatar
    Thanks
    6
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann Bekijk Bericht
    Ik vind er niets "doms" aan dat de vrouw van Krien een leuke site heeft opgezet over de Waterslagers van haar man.
    Krien is een topkweker van deze zangkanaries en zijn vrouw is daar met
    recht trots op.
    Dat daar evt. misbruik van kan worden gemaakt, dat is een andere zaak.
    Ik heb ook een site van mijn vogels gemaakt. Dat is toch leuk? Alleen zet ik daar mijn adres verder niet op en bij advertenties geen telefoonnummers en , sorry, maar alles wat niet in fatsoenlijk Nederlands wordt gestuurd negeer ik.

En dat gaat niet alleen over vogels, maar ook spullen die ik aanbied op marktplaats.

laatst wel gelachen; Ene 'Henk' wilde graag wat gratis planten op komen halen voor zijn meoder.... kwam daar een Marokaanse of Turkse man met zijn moeder. Ik schoot in de lach: 'Heet je echt Henk?'
    'Nee,' zei hij, 'maar anders negeren mensen mijn e-mails, terwijl ik geen kwaad in de zin heb.'

Tja... dat is dan ook inderdaad niet leuk voor die heel vriendelijke meneer.

Ik heb verder overigens geen problemen gehad verder en mijn vogels zijn niet echt het stelen waard.
    'Vliegde ik?'
    -'Nee, je valde.'

Super Moderator ele's Avatar
    Thanks
    11
    Een leugentje om "bestwil":

Bron: http://www.raamstijn.nl/eenblogjeom/...met-de-politie

mvg. Eelke

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    he truly is a genius.