Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 39

Onderwerp: crimineel heeft meer rechte als een eerlijke burger

andre 44
    Guest
    gaat mij niet alleen om de vogels als iemand aan mijn spullen komt dan heeft hij /zij een zeer groot probleem .
    ik ben zo opgevoed dat je van andere mensen zijn spullen moet afblijven

Senior lid Lucky's Avatar
    Thanks
    1

Cool

Handen af van andermans bezit. Is mijn motto.

Jammer dat iets dan op een dergelijke manier afloopt.
    Erg voor de nabestaanden maar ook erg voor de diegene die zijn bezit heeft verdedigd. Echter de schuldige aan het geheel is de dief door diens daad is het gebeuren in gang gezet.

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    ik leef meer mee met de 2 slachtoffers dan het onbekende aantal aan nabestaande. maar ik ben in mijn mening natuurlijk ook wel bevooroordeeld

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    je hobby hoort bij je gezin dat doe je vanuit je hart .
    wie dit verstoord kan wel eens flink door draaien en heeft zich zelf niet in de hand .
    ik kan me daar best wel iets bij voorstellen .
    zo denk ik erover

Hallo;

Dit item werd vanavond uitgebreid besproken op TV in Eenvandaag op NL1
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Ik snap de reactie van de gedupeerden volkomen!
    Voor hetzelfde geld hebben de dieven een wapen en moeten die mensen eraan geloven.
    Respect kan je van mij niet verwachten voor een dief; dat is er dan een minder en het klinkt misschien erg maar ik zou het niet erg vinden moest dat met alle dieven gebeuren.
    Je moest eens weten hoe snel die lui vrijkomen!
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Stamgast
    Thanks
    0
    LEICESTER (ANP) – Als je bij wapenbezitters inbreekt, kan je neergeschoten worden. Dit zei een Britse rechter tegen twee inbrekers die begin deze maand tijdens hun ‘werk’ werden beschoten.

De rechter zei dat het geen verzachtende omstandigheid voor het bepalen van de straf kon zijn dat de twee gewond raakten. Ze werden gearresteerd in het ziekenhuis waar ze na hun mislukte inbraak naartoe waren gegaan.

Britse media meldden donderdag dat de twee 4 jaar cel kregen. Pogingen van de verdediging om de schotwonden als een traumatische ervaring op te voeren, wuifde de magistraat weg: „Als je inbreekt in een huis waar de bewoner legaal een vuurwapen bezit, dan neem je een risico. Je kan dan niet om een lichtere straf vragen.”

De twee inbrekers van 27 en 33 jaar oud braken in bij een echtpaar dat afgelegen woonde in Leicestershire, in centraal Engeland. Het echtpaar werd ook aangehouden wegens de schietpartij en 40 uur vastgehouden voor ondervraging. Ze werden toen vrijgelaten zonder te zijn aangeklaagd. Volgens Britse media heeft de inbraak het paar zo aangegrepen, dat ze naar Australië zijn verhuisd.

De magistraat, Michael Pert, is geprezen voor zijn uitspraken. Het parlementslid uit het district waar de inbraak was, de minister van Internationale Samenwerking Alan Duncan, bejubelde vanuit New York de rechter. „Ik heb altijd gezegd, de daders zijn de daders en de slachtoffers de slachtoffers.”

Parlementslid Patrick Mercer noemde het een verademing na een recente uitspraak van een Engelse rechter die inbrekers in zijn vonnis dapperheid toedichtte. Mercer ijvert voor meer rechten voor huiseigenaren om zich te verdedigen. Hij wil dat noodweer ruimer kan worden opgevat in de wetgeving dan nu het geval is.

In Nederland speelt dezelfde discussie over de vraag wat is geoorloofd bij zelfverdediging en wanneer noodweer ontaardt in buitensporig geweld. Aanleiding vormde de recente uitspraak van staatssecretaris Fred Teeven over de dood van een inbreker die door zijn slachtoffers zo hard werd geslagen dat hij overleed. Teeven vond dat overlijden bij het ‘inbrekersrisico’ hoorde.

Stamgast rupicola's Avatar
    Thanks
    39
    Wat we de afgelopen decennia onder huidige wetgeving hebben zien gebeuren verdient vaker niet dan wel een lintje.
    Wat mij betreft ben ik dan ook zeer verheugd met het oplaaien van deze discussie in Nederland en ik hoop zelfs van harte dat een en ander gaat leiden tot een wetswijziging, waarbij handhaving meer armslag gaat krijgen, een slachtoffer van een misdrijf hoger op de ladder komt te staan en een dader daar helemaal van af gaat.

Het inbrekersgilde kan zich hier in Nederland net even te gelukkig prijzen, maar men zou zich moeten realiseren dat het nog niet zo heel lang geleden is (en in diverse landen ook tegenwoordig nog) dat er èchte straffen stonden/staan op het uitvoeren van dergelijke activiteiten.
    Wellicht dat dat klokje misschien even teruggezet kan worden. Ja, ja, ik weet het, dat lost het probleem niet op, . . . maar het helpt wel!

Verder vraag ik me ook af of de omschrijving van 'noodweer exces' nog wel aan de moderne tijd voldoet.
    Op het moment dat je een voorraadje stenen, tegels, dranghekken verkeersborden, glas en wat al niet meer naar je toe geslingerd krijgt, lijkt me dit niet echt ideaal voor je gezondheid en komt mijns inziens de term ´poging tot doodslag´ toch wel behoorlijk in beeld.
    Het huidige beleid heeft weinig weerstand kunnen bieden aan enkele decennia chronische voetbalverzieking, waaruit geconcludeerd zou kunnen worden dat die aanpak misschien toch niet geheel toereikend is gebleken.

Nu steden en misschien ook andere evenementen dan voetbal meer in beeld gaan komen wordt het wellicht tijd om de maatregelen wat aan te passen aan de moderne tijd.
    Amigo de los Psittacidos

Look deep into nature and you will understand everything better

Ik monteer een paintball geweer aan mijn ipcamera, dan staan ze, als ze gesnapt worden, er mooi gekleurd op

p.s. met niet uitwasbaar verf
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Stamgast natuurkweker's Avatar
    Thanks
    0
    hoop dat die niet kleuren blind is anders zie ik de lol er niet van in

Forum Rechten