Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: buiten laten vliegen..

Senior lid larslambooij's Avatar
    Thanks
    0
    mooi om ervaringen te horen..
    ik ga het gewoon nog eens navragen bij avifauna..
    zoals ik al zei duurt het nog wel een flinke tijd voor ik aan een papegaai toe ben en hoop er dan nog meer over te weten.. tot die tijd is elke vorm van ervaring, tips of gerelateerde onderwerpen altijd welkom..
    in ieder geval bedankt allemaal to zover.
    m.v.g.
    Lars Lambooij
    manager bij een speech :
    vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
    maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

Lid
    Thanks
    0
    http://www.youtube.com/watch?v=KdC01...feature=relmfu

Kijk deze video eens appolo kan buiten vliegen

Mijn kaketoe heeft ook eens buiten gevlogen maar moest wel 3 x in een hoge boom klimmen om hem eruit tehalen en hij maar mooi naar een andere boom vliegen

Thanks
    0
    heel mooi,
    ik ben informatie aan het verzamelen over een schildraaf en kijk of ik die kan nemen, dan heb je geen problemen met angst voor roofvogels en deze dieren zijn zo intelligent dat je ze van alles kan leren.
    manager bij een speech :

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij Bekijk Bericht
    heel mooi,
    ik ben informatie aan het verzamelen over een schildraaf en kijk of ik die kan nemen, dan heb je geen problemen met angst voor roofvogels en deze dieren zijn zo intelligent dat je ze van alles kan leren.
    ze zijn niet dom maar wat ik ook geleerd heb Lars, is dat ze (de valkeniers) werken met het zogenaamde vlieggewicht.

de vogel hoort een bepaalt gewicht te hebben. laten we zeggen 2 kilo. dan gaan ze pas met het dier vliegen als hij 1,7 kilo weegt. het dier is dan zodanig 'uitgehongerd' dat het terug zal komen als hij los vliegt. en komt dus alleen voor het vlees terug.

ander gezegd. ze (de valkeniers) zullen dus nooit gaan vliegen met een vogel van 2 kilo of meer. deze heeft dan helemaal niet zo'n honger en zal dus ook niet zo snel tot niet terug komen als je ze los laat vliegen.

met Corvus zal het anders liggen. zeker wanneer je zo een vanaf het nest hebt opgevoed dan zit je gebrand.
    __________________________________________________ __________________________________________________ ________________________

ik zie nu dat ik hem verkeerd gelezen heb. maar ik laat het wel ff staan. waarschijnlijk wist je het al

Senior lid Barend's Avatar
    Thanks
    69
    wij waren pas op cran canaria en daar was een vliegshow met enkele roofvogels , toen vertelde zij ook , als hij nu een prooi ziet zijn we hem kwijt, dus zoals bij veel trainingen gaat het om voetsel, kijk maar bij de ezel met een peen aan een stokje hihi

Senior lid
    Thanks
    0
    ik wil niet negatief zijn maar papegaaien zijn geen huisdieren voor jonge mensen ze moeten veel te veel aandacht krijgen en zijn jaloers op andere huisgenoten zoals hond kat andere gezinsleden,ok er zijn gevallen waar het goed gaat maar zijn uitzonderingen als je het mij vraagt.
    Ik zeg dit maar omdat je tijdens u stage hier ook aandacht aan zou besteden en zelf u conclusie zult maken .
    grtn. en succes.

Thanks
    0
    Ik ben het absoluut eens met gors dat papegaaien geen huisdieren zijn voor beginners.
    Ik ben ook echt niet van plan om een papegaai snel aan te schaffen, daar zullen nog heel wat jaren over heen gaan. Maar die paar jaar kun je wel goed benutten door zo veel mogelijk theorie te leren.

Het klopt dat roofvogels een bepaald vlieggewicht hebben, roofvogels vliegen namelijk niet graag omdat vliegen allerlei gevaren met zich mee brengt en zijn totaal niet mak, zij hebben alleen geleerd de mens te vertrouwen maar verder moet je zeker niet denken dat je als eigenaar ook de baas over het beessie bent. Een hond heeft een baas, een kat dienaren maar een roofvogel heeft niks. Alleen een mens die hij min of meer vertrouwd maar zodra dat vertrouwen er even niet is pakken ze je.
    Een roofvogel die te zwaar is gaat in een boom zitten en dan kan je roepen wat je wil maar hij zal niet komen, een roofvogel met ondergewicht gaat zn eigen weg en gast op zoek naar een prooi,
    Dat vlieggewicht os dus erg belangrijk,
    Bij raven en kraaien en papegaaien heb je dat niet omdat het geen rovers zijn, bovendien zijn het groepsdieren en aangezien ze door imprint de mens als soortgenoot zien ligt dat veel anders.
    manager bij een speech :

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door larslambooij Bekijk Bericht
    Bij raven en kraaien en papegaaien heb je dat niet omdat het geen rovers zijn, bovendien zijn het groepsdieren en aangezien ze door imprint de mens als soortgenoot zien ligt dat veel anders.
    ik denk ook dat kraaien om die reden erg goede huisvogels zijn. (al is huisvogel hier misschien het verkeerde woord) maar wat jij al zei Lars, over die toerako's, in Walsrode heb je 1 gigantische tropenkas. toen het daar 'etenstijd' was kwam een roodkuiftoerako naar beneden om banaan te eten uit de hand van de verzorger. dat heeft ook wel wat moet ik zeggen hoor

Stamgast
    Tauranga Nieuw Zeeland voor de ene helft van het jaar, de andere helft outback Australia
    Thanks
    96

Mooi niet.

Quote: Een roofvogel die te zwaar is gaat in een boom zitten en dan kan je roepen wat je wil maar hij zal niet komen, een roofvogel met ondergewicht gaat zn eigen weg en gast op zoek naar een prooi,

Nu heb ik het voorrecht het grootste revalidatie centrum van roofvogels in het Zuiderlijk Halfrond regelmatig te mogen bezoeken en heb ook wel eens een rondje voeding meegedraagd met de eigenaar.
    Hij vertelt me dat roof vogels in de vrije natuur 100 procent fit moeten zijn om te kunnen overleven. Vijf en negentig procent doet het gewoonweg niet. Dus van wat ik begrijg zijn er geen roofvogels met overgewicht of ondergewicht. Mischien wel met honger?

Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

Thanks
    0
    In het wild heeft een vogel ook onder of overgewicht maar zijn ze niet afhankelijk van een baas of hoeven ze terug te komen, een Arend die veel gegeten heeft zal niet verder vliegen maar zn energie sparen totdat hij weer honger krijgt en gaat dan weer vliegen, maar vliegt niet voor de lol.
    manager bij een speech :

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Forum Rechten