Mededeling

Collapse
No announcement yet.

broedende mozambiquesijs

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • broedende mozambiquesijs


  • #2
    ik geef ze hier in de broedperiode om de dag enkele buffalowworpjes of ze nou jongen hebben of niet en gaat hier al jaren prima.
    als ze jongen hebben iedere dag levend voer verstreken.

    Opmerking


    • #3
      Ok bedankt josmo!

      Groeten jw

      Opmerking


      • #4
        je kan ook levendvoer in de vorm van fruitvliegjes gaan geven.
        Het is het beste om dit rond de 10e dag of 2 dagen voor uitkomen te geven.
        van fruitvliegjes worden ze lang niet zo agressief als van de andere soorten.
        Als er dan jongen zijn kun je langzaam je andere soorten levendvoer opbouwen.

        gr. Ben
        Groeten, Ben

        Opmerking


        • #5
          Amigo de los Psittacidos

          Look deep into nature and you will understand everything better

          Opmerking


          • #6
            @ Ben
            Hoe kom je aan fruitvliegjes?

            Opmerking


            • #7
              via kreca.nl maar er zijn vast ook andere partijen.
              Als je eenmaal een bakje heb en dan op verschillende plekken een banaan legt (wel open maken)
              dan stikt het zo in je hok van de fruitvliegen.
              E.e.a. hangt af van de temperatuur natuurlijk.
              Groeten, Ben

              Opmerking


              • #8
                ik zou ook 1 of 2 dagen voor het uitkomen van de eieren beginnen met levend voer verstrekken. zo weten de vogels dat er levend voer is.

                je moet geen levend voer geven tijdens het broeden want dan laten ze inderdaad het nest in de steek.

                Opmerking


                • #9
                  je moet geen levend voer geven tijdens het broeden want dan laten ze inderdaad het nest in de steek.
                  het broedsel verlaten, dan hebben ze een flinke overdosis gehad hoor!

                  Amigo de los Psittacidos

                  Look deep into nature and you will understand everything better

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door rupicola

                    maar zoals zo vaak geldt dat 'overdaad schaadt',
                    hier ging ik vanuit.

                    Oorspronkelijk geplaatst door rupicola
                    maar als ze vanwege het broedsel verlaten, dan hebben ze een flinke overdosis gehad hoor!
                    met cubavinken heb ik het wel gehad en toen lag het ook duidelijk aan de paar buffelo's die ze toen dagelijks kregen.

                    in hoeverre Mozambique'en erop zouden reageren weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik heb er wel slechte ervaringen mee.

                    Opmerking


                    • #11
                      Ok bedankt voor al jullie antwoorden. Ik heb de mozambiquesijzen in een broedkooi van 120 breed 40 diep en 50 hoog. Ik denk dat ik ze bufallo's ga voeren. Als het goed is komen ze volgende week maandag/dinsdag uit, dus ik begin van het weekend wel met de buffallo's. Hoeveel stuks of in wat voor een porties moet ik ze dan verstrekken? Gr jw

                      Opmerking


                      • #12
                        mozambiquesijsjes

                        Hallo,
                        In de broedtijd en vooral als ze jongen hebben geef ik de mozambiquesijzen dagelijks enkele diepvries pinkies (wel even laten ontdooien). Ik geef ze een stuk of 5 pinkies per vogel.
                        groeten

                        Opmerking


                        • #13
                          Hoi,

                          Let er wel op dat de diepvries buffelow's en pinkies veel minder gevaarlijk zijn dan de levende buffelow's pinkies
                          is zowieso beter niet levend te geven.
                          Ik vind 5 per vogel nogal veel klinken.
                          Vooral als ze nog geen jongen hebben blijf ik erbij doe het voorzichtig en pas op met hoeveel je geeft.
                          Ze moeten weten dat er iets is maar als er nog geen jongen zijn eten ze zelf alles op.

                          gr. Ben
                          Groeten, Ben

                          Opmerking


                          • #14

                            Opmerking


                            • #15
                              Jij weet precies waar de schoen wringt,geen koppel is hetzelfde en dat geldt eigenlijk voor het hele cini verhaal dus practisch de meeste soorten.
                              Had jij toevallig in jou bestand toen ook mutatie/bonte vogels of heb ik dat mis?
                              Mvg,
                              Kingfisher.

                              Opmerking

                              Working...
                              X