Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dode kanarie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Dode kanarie

    Ik merkte donderdag dat ik een zieke kanarie in een kooi zat. Hij was sterk vermagerd, borstbeen scherp. Zittend in de hoek, normale zaken als een kanarie ziek is meestal.
    Wat me meest opviel was dat de ontlasting water wit was. Op internet zie ik de oorzaak van Salmonella, heeft iemand hiermee ervaring?

    Baal er extreem van.
    Groeten Niels

  • #2
    heeft iemand hiermee ervaring?

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door niels be
      Ik merkte donderdag dat ik een zieke kanarie in een kooi zat. Hij was sterk vermagerd, borstbeen scherp. Zittend in de hoek, normale zaken als een kanarie ziek is meestal.
      Wat me meest opviel was dat de ontlasting water wit was. Op internet zie ik de oorzaak van Salmonella, heeft iemand hiermee ervaring?

      Baal er extreem van.
      Salmonella wordt overgedragen door wilde muizen, kijk eerst even of er muizen in het vogelhuis zitten. Diarrhee zie je bij veel vogelziekten, op grond van de ontlasting kun je de diagnose Salmonellose niet stellen. Is ook niet waarschijnlijk als je geen muizen hebt. Daarvoor is autopsie en kweek noodzakelijk. Dus bij volgende gevallen op naar de dierenarts (en dan weet ik wel welk antibioticum je meekrijgt...).

      Opmerking

      Working...
      X