Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 20

Onderwerp: Help

Junior lid
    Thanks
    0

Help

Ik heb last van katten nu heb ik afschrikdraad gespannen over de schutting en over de volière maar ik zie de katten nog steeds
    Groetjes marco

Senior lid nilo1804's Avatar
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marco Bekijk Bericht
    Ik heb last van katten nu heb ik afschrikdraad gespannen over de schutting en over de volière maar ik zie de katten nog steeds
    Groetjes marco
    er zijn 2 dingen die in mijn ogen pas echt helpen;

iets wat hard aan komt, hier een slipper oid.

of water, ik loop altijd om het huis heen, achter de voliere langs, laat hem schrikken en dan rent hij de tuin in of in mijn handen, mijn pa staat er dan met een tuinslang.

suc6

of zelf een kat nemen wij hebben ook een kat en er komt geen vreemde kat in de buurt onze kat laat de voliere ook met rust
    onze website: hobbydieren en als je er toch bent laat alsjeblieft een berichtje achter in het gasten boek

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Groetjes marco
    Schrikdraad over schuttingen helpt niet omdat als de kat op de schutting zit of loopt de draad geen aarde maakt, dus geen schokken geeft als de kat op hout loopt/zit. Alleen een kat die op de grond zit kan schokken krijgen.

Is dit een nieuwe buitenvoliere?

Junior lid
    Thanks
    0

Bedankt

Hallo
    Het is inderdaad een nieuwe volière
    Maar aan het draad zit wel een aarde pen dus de kat moet het dan toch voelen ofniet

Thanks
    0
    je kunt het ook op 1meter hoogte aan het gaas vastmaken, door de klem hangt het er ong.10cm vanaf dus veilig voor je vogels, en als de kat op het gaas klimt krijgt hij een schok.

Thanks
    56
    Hallo
    Het is inderdaad een nieuwe volière
    Maar aan het draad zit wel een aarde pen dus de kat moet het dan toch voelen ofniet
    Nee, ik heb ook zo'n setje schrikdraad met een aarde pen, maar een kat die niet met de pootjes op de grond staat krijgt geen schok.

Hier nog wat: http://www.vogelcafe.nl/showthread.php?t=12506

http://www.kippenforum.nl/phpBB3/vie...st=0&sk=t&sd=a

Op het internet zijn ook schemaatjes te vinden hoe je het moet aansluiten en waarbij het wel werkt, kan het alleen niet meer vinden.

Een nieuwe volière wekt altijd de nieuwsgierigheid op bij katten uit de buurt.
    Dit heb ik ook mee gemaakt, uit ervaring kan ik zeggen dat dat dit wel stopt en de katten niet meer omkijken naar de volière op den duur, dus ook al lopen ze er boven op, zolang de vogels het wel best vinden, gewoon laten gaan.

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door populier Bekijk Bericht
    Nee, ik heb ook zo'n setje schrikdraad met een aarde pen, maar een kat die niet met de pootjes op de grond staat krijgt geen schok.
    dat is ook de reden waarom vogels (kauw ed.) op een hoogspanningskabel zitten zonder een schok te krijgen, als die pen van koper is en de koperendraad contactmaakt met de koperen pen die weer in de grondstaat, dan moet het wel lukken. maar als het goed is zit er ook wel een beschrijving bij...

Hallo;

Misschien heeft U hier wat aan?
    Op pagina 5 staat iets over schutting, en vanaf pagina 8 gaat het over volieres.

http://www.zoekelektronica.nl/folders/koltec_1.pdf
    Met vriendelijke groet:
    Henk.

Thanks
    56
    Bedankt Henk, staat er idd. in dat je voor de schutting drie draden dicht op elkaar moet plaatsen, waarvan de eerste 5 cm boven de schutting, met drie draden moet de kat er wel 2 raken en zo de schok krijgen.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten