Mededeling

Collapse
No announcement yet.

verlichting bij binnenvolieres en broedkooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Een HF armatuur zouw minder knipperen veroorzaken ,maar of dat echt zo is weet ik niet en of het nut heeft weet ik ook niet.Zal ook wel weer duurder zijn in aanschaf.
    Als je dan ook een HF lamp zouw gebruiken is het stroomverbruik ook weer iets minder . 18 watt normaal is gelijk aan 16 watt hf,maar dat is dan wel een andere lamp.Maar waarschijnlijk is het erg moeilijk om aan HF lampen te komen.

    Opmerking


    • #32
      maar dan nog misschien gelijk een hf armatuur kopen?
      Daar moet je zelfs niet over nadenken : dat is een must, als je met TL-verlichting werkt voor vogels. Daar heb je groot gelijk in.

      Opmerking


      • #33
        Oorspronkelijk geplaatst door Animal
        Een HF armatuur zouw minder knipperen veroorzaken ,maar of dat echt zo is weet ik niet en of het nut heeft weet ik ook niet.Zal ook wel weer duurder zijn in aanschaf.
        Als je dan ook een HF lamp zouw gebruiken is het stroomverbruik ook weer iets minder . 18 watt normaal is gelijk aan 16 watt hf,maar dat is dan wel een andere lamp.Maar waarschijnlijk is het erg moeilijk om aan HF lampen te komen.
        Ik heb pas twee hf armaturen aangeschaft maar daar hoeven geen hf lampen in,er zitten gewoon tld kleur 965 in.
        En de kosten vielen mij 100% mee.
        Of tld moet voor hf lampen staan?
        Mvg,
        Kingfisher.

        Opmerking


        • #34
          Er hoeven geen hf lampen in ,maar er kunnen wel hf lampen in en dan heb je meer profijt van het HF ,,hf lampen hebben een iets lager wattage dan normale lampen van de zelfde lengte.

          Opmerking


          • #35
            Hallo:

            Als ik een tijdje in de kweekruimte ben geweest (twee HF armaturen met TLD 965) en ik ga daar buiten, dan zie ik een brandende Tl buis in een standaard armatuur de eerste momenten knipperen.

            Wessel van der Veen.

            Opmerking


            • #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Animal
              Er hoeven geen hf lampen in ,maar er kunnen wel hf lampen in en dan heb je meer profijt van het HF ,,hf lampen hebben een iets lager wattage dan normale lampen van de zelfde lengte.
              Weer wat geleerd Animal,bedankt.
              Mvg,
              Kingfisher.

              Opmerking


              • #37
                Net even een gewone spaarlamp met E14 (kleine) fitting geprobeerd.
                Het is een spaarlamp 6watt ->25watt maar geen succes kan ik zeggen want komt bijna geen licht vanaf.
                Waarschijnlijk te weinig wattage of zo? Misschien naar 11watt ->50watt gaan?

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rimo73
                  Net even een gewone spaarlamp met E14 (kleine) fitting geprobeerd.
                  Het is een spaarlamp 6watt ->25watt maar geen succes kan ik zeggen want komt bijna geen licht vanaf.
                  Waarschijnlijk te weinig wattage of zo? Misschien naar 11watt ->50watt gaan?
                  even wachten na het aanspringen van de lamp, deze lamp moet eerst "opwarmen" en als je deze lamp in het donker aan doet zie je meer dan je denkt.

                  de vogels moeten immers langzaam ontwaken en een 50 watt lamp is ineens te fel
                  www.fretteren.eu

                  Opmerking


                  • #39
                    Je zou dan denken dat het voldoende moet zijn?
                    Ik heb het geprobeerd met de deur en doorvliegluik dicht en vond het niet veel licht om alleen te gebruiken.
                    Ik heb de lamp aan de buitenkant tegen het gaas hangen waar de vogels niet bijkunnen.
                    Had nog een 50 watt liggen en die gebruik ik nu,dus 11 watt spaarlamp.
                    Vanavond als het donker is ga ik nog wel kijken of het de 25 watt of 50 watt gaat worden.

                    Opmerking

                    Working...
                    X