Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aanpassen voliere en binnenhok van kromsnavels naar tropen voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Aanpassen voliere en binnenhok van kromsnavels naar tropen voliere

    Hallo,

    Ik heb een tijdje een koppel pyrrhura;s gehad,maar heb deze weggedaan vanwege het geluid en ook omdat ik er toch niet zo van kon genieten.

    Ik wilde het anders,en heb besloten om mijn voliere die pas een aantal maanden klaar is weer te gaan verbouwen van kromsnavel voliere naar tropen voliere met zeker goulds,want die vind ik waanzinnig.

    Hier wat foto's hoe het nu is:

    BuitenvoliereBinnenhok

  • #2
    diverse

    Het 12,7 mm gaas lijkt me idd goed plan, 12 euro is natuurlijk niet duur maar kijk wel even goed of het mooi recht gepuntlast is. Er is veel belabberd gaas op de markt.

    Voor de bodem kun je natuurlijk kiezen voor schors maar ook een combi met zand lijkt me heel erg mooi, een soort van 'strandje'dus. Eventueel kun je dit combineren met een badplaats, te maken met een vijverpomp, hier kun je dan eventueel ook weer de bewatering voor je bloembak (of potten) uit halen.

    Peer

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door peerpm
      Het 12,7 mm gaas lijkt me idd goed plan, 12 euro is natuurlijk niet duur maar kijk wel even goed of het mooi recht gepuntlast is. Er is veel belabberd gaas op de markt.

      Voor de bodem kun je natuurlijk kiezen voor schors maar ook een combi met zand lijkt me heel erg mooi, een soort van 'strandje'dus. Eventueel kun je dit combineren met een badplaats, te maken met een vijverpomp, hier kun je dan eventueel ook weer de bewatering voor je bloembak (of potten) uit halen.

      Peer
      Het gaas zal waarschijnlijk niet de kwaliteit van Esafort zijn,maar denk wel dat het goed genoeg is.

      Ja die combinatie zoals jij zegt met "strandje"is wel erg mooi.
      Maar hoe zie jij dat dan precies,want mijn buitenvoliere is niet zo groot hoor,210cm lang en 160cm diep en dan komt er bij die deur nog een sluisje aan de binnenkant,dus gaat er ook weer vanaf.
      En om nu ook een vijvertje aan te leggen met pomp zat al helemaal niet in het budget.

      Opmerking


      • #4
        Bijvoorbeeld

        Met een rechte lat op balk;



        of met een gelamineerde balk;

        Opmerking


        • #5
          Dank je Peer,wordt me al wat duidelijker.

          Maar dan zou de beplanting in potten blijven staan als ik het zo zie?

          Opmerking


          • #6

            Opmerking


            • #7
              En nog een paar foto's





              Zoals je ziet gaat er aardig wat ruimte van de voliere af aan de binnenkant,dat vind ik wel jammer,maar vind een sluis toch wel belangrijk eigenlijk.

              Richard

              Opmerking


              • #8
                Je bent nu al een eind bezig maar waarom de sluis niet aan de kopse kant maken van je vlucht?
                En deze er dan eigenlijk aankoppelen,aan de buitenkant neemt het niet zoveel ruimte in,het valt in ieder geval minder op dan zoals het nu wordt.
                of krijg je dan ruzie met je ega
                Wat beplanting erom heen en dan valt het nog minder op.
                Mvg,
                Kingfisher.

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher
                  Je bent nu al een eind bezig maar waarom de sluis niet aan de kopse kant maken van je vlucht?
                  En deze er dan eigenlijk aankoppelen,aan de buitenkant neemt het niet zoveel ruimte in,het valt in ieder geval minder op dan zoals het nu wordt.
                  of krijg je dan ruzie met je ega
                  Wat beplanting erom heen en dan valt het nog minder op.
                  Heb ik ook aan zitten denken aan de kopse kant,maar inderdaad een beetje mijn ega denk ik en heb ook nog een ander probleem,het zonnescherm,die komt er dan tegenaan als hij uit is.
                  Het had zeker de mooiste oplossing geweest ,maar gaat niet lukken helaas.

                  Opmerking


                  • #10
                    Met de deur in je nachthok naar de ren, heb je toch ook een sluis?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Eduard V
                      Met de deur in je nachthok naar de ren, heb je toch ook een sluis?
                      Dat gaat niet lukken,heb geen ruimte in het nachthok voor een deur namelijk

                      Opmerking

                      Working...
                      X