Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 11

Onderwerp: Aanpassen voliere en binnenhok van kromsnavels naar tropen voliere

Senior lid Rimo73's Avatar
    Thanks
    0

Aanpassen voliere en binnenhok van kromsnavels naar tropen voliere

Hallo,

Ik heb een tijdje een koppel pyrrhura;s gehad,maar heb deze weggedaan vanwege het geluid en ook omdat ik er toch niet zo van kon genieten.

Ik wilde het anders,en heb besloten om mijn voliere die pas een aantal maanden klaar is weer te gaan verbouwen van kromsnavel voliere naar tropen voliere met zeker goulds,want die vind ik waanzinnig.

Hier wat foto's hoe het nu is:

Buitenvoliere

Hier zit 19mm gaas op wat ik eraf wil halen en doe er dan 12,7mm gaas op ,is 0,70 dik genoeg?
    Zag namelijk ergens goedkoop gaas,rol van 5 meter voor 12 euro,niet duur dacht ik zo.
    Verder komt er waar de deur zit een sluisje aan de binnenkant,leek mij ook niet overbodig.
    De bodem is nu zand,daarop stoeptegels en daarop weer een laagje zand.
    Dit is niet mooi voor een tropen voliere,dus denk aan boomschors.
    Weet niet wat ik doe,of al het zand en tegels eruit en dan tuinaarde en daarop schors,of het zand eruit en dan de boomschors op de stoeptegels.
    Wat zou jullie advies zijn,want als ik de tegels laat zitten,dan moet ik met bloembakken werken en vind ik eigenlijk niet zo mooi want wil uiteraard met de tijd wel wat beplanting hebben.
    Hoe doe ik het met de beplanting want mijn voliere is geheel overkapt,dus de planten krijgen geen hemelwater.
    Alle tips en ideeën zijn van harte welkom ;-)

Binnenhok

Deze is al wat aangepast,moet nog even een nieuwe foto maken,deze foto is van gisteren en ben vandaag bezig geweest.
    Ik heb nu een nachthok gemaakt van 90cm breed 90cm diep en 180cm hoog,dit is groot genoeg neem ik aan?
    Nachthok is volledig uit alu profielen met onderin een la om te verschonen.
    Naast het nachthok heb ik nog ruimte om eventueel wat broedkooien op elkaar te zetten van 75cm breed.
    Dus het nachthok links boven op de foto is er nog wel,maar loopt nu helemaal door naar beneden,daar zit ook het doorvliegluik naar buiten.

Dit was het even voor dit moment,ga morgen weer verder als het weer meezit.

Dan zal ik ook weer foto's maken.

Alle adviezen,tips,ideeën etc zijn welkom,maar hou het wel redelijk,mijn budget om aan te passen is laag,erg laag

Bedankt alvast.

Richard

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

diverse

Het 12,7 mm gaas lijkt me idd goed plan, 12 euro is natuurlijk niet duur maar kijk wel even goed of het mooi recht gepuntlast is. Er is veel belabberd gaas op de markt.

Voor de bodem kun je natuurlijk kiezen voor schors maar ook een combi met zand lijkt me heel erg mooi, een soort van 'strandje'dus. Eventueel kun je dit combineren met een badplaats, te maken met een vijverpomp, hier kun je dan eventueel ook weer de bewatering voor je bloembak (of potten) uit halen.

Peer

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peerpm Bekijk Bericht
    Het 12,7 mm gaas lijkt me idd goed plan, 12 euro is natuurlijk niet duur maar kijk wel even goed of het mooi recht gepuntlast is. Er is veel belabberd gaas op de markt.

Voor de bodem kun je natuurlijk kiezen voor schors maar ook een combi met zand lijkt me heel erg mooi, een soort van 'strandje'dus. Eventueel kun je dit combineren met een badplaats, te maken met een vijverpomp, hier kun je dan eventueel ook weer de bewatering voor je bloembak (of potten) uit halen.

Peer
    Het gaas zal waarschijnlijk niet de kwaliteit van Esafort zijn,maar denk wel dat het goed genoeg is.

Ja die combinatie zoals jij zegt met "strandje"is wel erg mooi.
    Maar hoe zie jij dat dan precies,want mijn buitenvoliere is niet zo groot hoor,210cm lang en 160cm diep en dan komt er bij die deur nog een sluisje aan de binnenkant,dus gaat er ook weer vanaf.
    En om nu ook een vijvertje aan te leggen met pomp zat al helemaal niet in het budget.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    7

Bijvoorbeeld

Met een rechte lat op balk;

of met een gelamineerde balk;

Thanks
    0
    Dank je Peer,wordt me al wat duidelijker.

Maar dan zou de beplanting in potten blijven staan als ik het zo zie?

Thanks
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag weer het één en ander kunnen doen tussen de buien door.

In mijn binnenhok heb ik nu het nachthok klaar,alleen moet er nog gaas tegen de panelen aangezet worden,maar voor de rest is het af.
    Ik heb er ook een "trap" ,weet de echte naam niet,in met meerdere stokken boven elkaar,deze heb ik ook gemaakt van alu panelen.
    En door middel van een ketting kan ik de hoogte verstellen en aan de achterkant zitten scharnieren zodat ik heb met schoonmaken van het hok plat tegen de achterwand kan laten zakken.

Hier wat foto's:

Ook zijn hier ook alle tips welkom voor het nachthok

Ook ben ik begonnen met de buitenvoliere.
    Heb het zand wat aan de kant geschoven zodat het wat makkelijker werkt om de sluis erin te bouwen.
    Ik heb een klein gedeelte gaas al weggehaald,de rest doe ik van de week.
    Er zat een deur in de voliere van 60cm breed en 120cm hoog,dat vond ik ook te laag en vond het verstandig om een sluis te hebben,ondanks dat het ten koste gaat van de ruimte binnen de voliere.
    De deur aan de buitenkant wordt nu 60cm breed en helemaal tot bovenaan denk ik,dat is ongeveer 180cm hoog,dus makkelijk om er doorheen te gaan.
    Het sluisje wordt ongeveer 60 x 60cm en rechts komt er een deur van 60cm breed en 180cm hoog die naar binnen opengaat de voliere in.

Ook hier heb ik wat foto's van gemaakt.

Ook zijn hier weer alle tips en adviezen van harte welkom natuurlijk.

Richard

Thanks
    0
    En nog een paar foto's

Zoals je ziet gaat er aardig wat ruimte van de voliere af aan de binnenkant,dat vind ik wel jammer,maar vind een sluis toch wel belangrijk eigenlijk.

Richard

Je bent nu al een eind bezig maar waarom de sluis niet aan de kopse kant maken van je vlucht?
    En deze er dan eigenlijk aankoppelen,aan de buitenkant neemt het niet zoveel ruimte in,het valt in ieder geval minder op dan zoals het nu wordt.
    of krijg je dan ruzie met je ega
    Wat beplanting erom heen en dan valt het nog minder op.
    Mvg,
    Kingfisher.

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kingfisher Bekijk Bericht
    Je bent nu al een eind bezig maar waarom de sluis niet aan de kopse kant maken van je vlucht?
    En deze er dan eigenlijk aankoppelen,aan de buitenkant neemt het niet zoveel ruimte in,het valt in ieder geval minder op dan zoals het nu wordt.
    of krijg je dan ruzie met je ega
    Wat beplanting erom heen en dan valt het nog minder op.
    Heb ik ook aan zitten denken aan de kopse kant,maar inderdaad een beetje mijn ega denk ik en heb ook nog een ander probleem,het zonnescherm,die komt er dan tegenaan als hij uit is.
    Het had zeker de mooiste oplossing geweest ,maar gaat niet lukken helaas.

Senior lid
    Thanks
    13
    Met de deur in je nachthok naar de ren, heb je toch ook een sluis?

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten