Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goulds in mijn voliere,gaat dat in de winter en nog meer vragen over goulds

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Goulds in mijn voliere,gaat dat in de winter en nog meer vragen over goulds

    Hallo,

    Op dit moment staat mijn voliere leeg aangezien ik mijn koppel pyrrhura's heb weg gedaan vanwege de herrie.
    Ik ben al een tijdje helemaal weg van goulds en zou deze graag willen hebben in mijn voliere,maar heb wel een aantal vragen.

    Het gaas is 19mmx19mmx1.45mm gaat dit problemen geven?

    Hoe gaat het met de inrichting,kan dat voorlopig zodat ik later wat planten erin ga zetten?

    En niet geheel onbelangrijk,hoe gaat het in de winter?
    Ik heb een nachthok wat in het houten hok naast mijn voliere staat.
    Het nachthok is 180cm hoog,100cm breed en 100cm diep.
    Stroom is aanwezig en verlichting,maar geen verwarming en wil ook liever niet elektrisch in verband met de stroomrekening.
    Het houten hok is met rabatdelen,2cm harde isolatie platen en daar tegenaan afgetimmerd met witte 6mm platen.

    Zouden dit goede omstandigheden zijn om goulds te gaan kweken?

    En ik lees ook vaak over goulds uit koudekweek,zijn deze minder geliefd dan normale binnen kweek?

    Dus als ik mijn jongen in de voliere kweek raak ik ze dan wel kwijt?

    Waarschijnlijk komen er nog wel meer vragen,maar dit is het even voor dit moment.

    Bedankt alvast.

    Richard

    Hier wat foto's van mijn voliere en binnenhok.



    Het nachthok binnen is veranderd,maar dit is om een idee te krijgen

  • #2
    Het gaas is 19mmx19mmx1.45mm gaat dit problemen geven?
    wij hebben zelf een koppel japanse meeuwtjes in de voliere met zelfde gaas en ze vliegen niet weg en goulds zijn groter dus lijkt mij geen probleem

    Hoe gaat het met de inrichting,kan dat voorlopig zodat ik later wat planten erin ga zetten?

    En niet geheel onbelangrijk,hoe gaat het in de winter?
    volgens mij kunnen ze gewoon buiten blijven
    en het is overdekt dus ze kunnen inprincipen altijd droog zitten dus dat scheelt ook al een heleboel

    Zouden dit goede omstandigheden zijn om goulds te gaan kweken?
    ja

    En ik lees ook vaak over goulds uit koudekweek,zijn deze minder geliefd dan normale binnen kweek?
    je raakt altijd alle vogels wel kwijt en desnoods zet je er niet in dat het koude broed is

    Dus als ik mijn jongen in de voliere kweek raak ik ze dan wel kwijt?
    als het aan mij licht wel

    Duco
    Duco

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Rimo73
      Hallo,

      Op dit moment staat mijn voliere leeg aangezien ik mijn koppel pyrrhura's heb weg gedaan vanwege de herrie.
      Ik ben al een tijdje helemaal weg van goulds en zou deze graag willen hebben in mijn voliere,maar heb wel een aantal vragen.

      Het gaas is 19mmx19mmx1.45mm gaat dit problemen geven?

      Hoe gaat het met de inrichting,kan dat voorlopig zodat ik later wat planten erin ga zetten?

      En niet geheel onbelangrijk,hoe gaat het in de winter?
      Ik heb een nachthok wat in het houten hok naast mijn voliere staat.
      Het nachthok is 180cm hoog,100cm breed en 100cm diep.
      Stroom is aanwezig en verlichting,maar geen verwarming en wil ook liever niet elektrisch in verband met de stroomrekening.
      Het houten hok is met rabatdelen,2cm harde isolatie platen en daar tegenaan afgetimmerd met witte 6mm platen.

      Zouden dit goede omstandigheden zijn om goulds te gaan kweken?

      En ik lees ook vaak over goulds uit koudekweek,zijn deze minder geliefd dan normale binnen kweek?

      Dus als ik mijn jongen in de voliere kweek raak ik ze dan wel kwijt?

      Waarschijnlijk komen er nog wel meer vragen,maar dit is het even voor dit moment.

      Bedankt alvast.

      Richard

      Hier wat foto's van mijn voliere en binnenhok.



      Het nachthok binnen is veranderd,maar dit is om een idee te krijgen
      Jo

      Opmerking


      • #4
        De voliere ziet er mooi uit. Wat boomschors op de grond, bloembakken en wat hang planten en je hebt een mooi ingerichte voliere (naar mijn mening)
        Zelf heb ik bijna alleen maar goulds in vergelijkbare omstandigheden. Ze doen het prima in de winter. Alleen dien je wel op te letten bij wie je ze koopt. Dan bedoel ik meer of ze gewend zijn aan ons Ned.klimaat. Zijn ze dat niet dan krijgen ze het in de winter niet makkelijk. In de winter heb ik er wel een kacheltje bij om het vorst vrij te houden. Wel duurt het een tijdje voordat de jongen op kleur zijn. Voor de verkoop is het volgens mij alleen maar een voordeel omdat het makkelijker is de goulds van buiten naar binnen te halen dan andersom. Suc6 en veel plezier met je nieuwe volgels.

        Opmerking


        • #5
          Nog een vraagje hieromtrent,

          Indien er tot koudkweek overgegaan wordt, hoeveel extra lichturen moet dan voorzien worden per dag om de vogels in een kweekstemming te krijgen?

          Heb recent ook goulds aangeschaft en kan deze houden bij een temperatuur tussen de 10 en 15 graden, goed zo?

          En wat betreft de nestgelegenheid? een open of gesloten nestkastje?

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door padvrien
            Nog een vraagje hieromtrent,

            Indien er tot koudkweek overgegaan wordt, hoeveel extra lichturen moet dan voorzien worden per dag om de vogels in een kweekstemming te krijgen?

            Heb recent ook goulds aangeschaft en kan deze houden bij een temperatuur tussen de 10 en 15 graden, goed zo?

            En wat betreft de nestgelegenheid? een open of gesloten nestkastje?
            over aantal uurlicht
            heb ik geen idee

            qua nest gelegen heden:
            als ze willen doen ze het overal in
            maar je hebt speciale nest kastjes voor goulds
            die zijn bij de ingang hoog en daarna lager

            Duco
            Duco

            Opmerking


            • #7
              Hallo,

              Iedereen hartelijk dank voor de reacties,ben weer wat wijzer geworden.

              Ik ga sowieso het gaas eraf halen en gaas van 12.7mm erop zetten,daar voel ik me toch wat beter bij.

              Eventueel kan ik misschien in een extreme winter bij verwarmen,maar daar richt ik me later op want ik weet niet wat het nachthok doet in de winter,het is dit jaar na de winter gebouw.

              Verder wil ik een sluisje maken in de buitenvlucht om ellende te voorkomen,dat is denk ik geen overbodige luxe.

              Wat betreft de bodembedekking,dat is nu zand,maar vind de tip van boomschors erg goed en vind het ook mooi.

              Ik maak even een ander topic aan wat betreft de aanpassingen van de voliere in het algemeen.

              Nogmaals bedankt,ik heb weer genoeg te doen

              Opmerking

              Working...
              X