Mededeling

Collapse
No announcement yet.

onkruid kweken in de voliere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • onkruid kweken in de voliere.

    beste forumlezers,

    ik heb dus sinds kort tropen en heb toen ook gelijk de voliere flink aangekleed met planten.
    nu staat er een plantenbak on de voerbak en deze vangt veel van het gevallen zaad op en aangezien ik de planten regelmatig water geef groeien die zaden ook weer uit.
    ik neem aan dat er niks tussen zal zitten wat ze niet mogen hebben omdat het ook in het zaad zit, als ik het fout heb hoor ik het graag.

    maar moet ik ze dan nog groenvoer aanbieden?
    ze kunnen namelijk volop jonge scheutjes oppikken.
    elke week trek ik de hogere plantjes (ong. 2 cm hoog) er uit en met 2 dagen staat er alweer genoeg in.

    wel heb ik gemerkt dat de binsenastrildes aan het blad van de bamboe trekken en aan het siergras. misschien willen ze een nest bouwen? aangezien de man ook volop zingt en zag de man van de goulds ook al baltsen en zingt ook heel veel... maar denk niet dat het verantwoord is ze nu nog wat te laten doen? zo wel zou ik het graag proberen.

    ik hoor graag wat jullie van beide kwesties vinden.
    m.v.g.
    Lars Lambooij
    manager bij een speech :
    vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
    maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

  • #2
    De kleine plantjes zijn prima groenvoer, ik bied zelf daarnaast ook nog appel en ander fruit aan, inderdaad geen extra groenvoer.

    Ik zou de vogels zelf nog best een ronde laten broeden nu.
    Groet Ton,
    www.allevogels.nl

    Opmerking


    • #3
      wel heb ik gemerkt dat de binsenastrildes aan het blad van de bamboe trekken en aan het siergras. misschien willen ze een nest bouwen?
      hier heb je gelijk in Lars, binsen bouwen vaker nesten in bamboe en grassen.

      verder zijn die opschotzaadjes inderdaad voldoende, je zou nog grashalmen kunnen geven en vogelmuur. (wel goed kijken naar het plantje, er zijn minstens 2 soorten die erop lijken en niet goed zijn)

      Opmerking


      • #4
        bedankt voor de antwoorden,
        ik heb ze er nog niet van zien eten maar misschien komt dat nog, en ik zie niet alles natuurlijk.
        appel krijgen ze ook regelmatig, heb er nog over gedacht om er een appelboompje in te zetten maar dat gaat nooit genoeg appels produceren

        maar als het kan zou ik graag proberen om nog een ronde te kweken dit jaar,
        dan kan ik eventueel wat jongen overhouden om volgend jaar mee te kweken.

        het word wel wat regenachtiger maar het duurt wel even voordat het echt koud zal gaan worden.
        manager bij een speech :
        vorig jaar stonden we op het randje van de afgrond,
        maar sindsdien hebben we een grote stap voorwaarts gemaakt.

        Opmerking

        Working...
        X