Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe kweek je mozaiek kanaries?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Oorspronkelijk geplaatst door putter2008
    Waarom onzin? Type l en Type ll wil niet zeggen pop en man. Er zijn poppen die de tekening van type ll laten zien en ook zodoende gekeurd worden en ook andersom natuurlijk.
    De keurmeester keurt geen geslachten, hij gaat dus echt niet kijken of de type l een pop is en de type ll een man.
    Ik snap wat je bedoeld maar geloof niet dat het je ooit zal lukken om een pop te kweken met zoveel masker dat hij tegen mannen kan strijden.

    Ik ben het met Antoni eens dat er niks mooier bij de mozaieken dan een perfecte type 1 pop. En naar mijn mening zijn type 3 en type 4 mozaieken, sorry Antoni ik blijf ze zo noemen, inderdaad alleen maar kweekvogels.

    Stel je hebt een man met een slecht masker. Dan zou je die dus in kunnen schrijven als een type 3 pop. Dat is bijna niet meer te beoordelen door de keurmeesters ben ik bang.

    Zelf kweek ik dus niet alleen gericht op de mannenlijn omdat ik een goede mozaiek pop erg mooi vindt en ik van van mening ben dat je die er altijd door moet kweken omdat je anders te intensieve mozaieken krijgt.

    Maar dat is puur mijn manier van kweken.

    Uiteraard kweek ik wel veel richting mannenlijn, mede omdat ik poppen niet graag speel en zeker niet laat in het jaar.
    http://wiggel.skyrock.com/

    Opmerking


    • #32
      Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
      Type 1 zijn altijd poppen en Type 2 altijd mannen.

      Waarom?

      Omdat alleen bij poppen de werking van de Mozaiekfactor volledig tot
      uiting komt.

      Zoals ik al eerder heb uitgelegd is dat bij mannen nooit het geval.

      De KM keurt idd geen geslachten maar wel de Type 1 en Type 2.

      Opmerking


      • #33
        even een ander vraagje ,
        moet je geel mozaieken kleurstof geven??
        http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

        Opmerking


        • #34

          Opmerking


          • #35
            Dacht niet dat ik onvriendelijk ben geweest, heb alleen een paar vragen gesteld.

            Al zijn veronderstellingen in zijn antwoord zijn gebaseerd op niets, hij kent me niet eens, dus pure lulkoek.

            Nog even wat puntjes rechtzetten en dan kap ik ermee:

            Kweek 52 jaar kleurkanaries
            de laatste 40 jaar mozaieken
            en ja ik kweek ook putters
            Kampioen gespeeld bij hoog aangeschreven internationale tentoonstellingen zoals Geel nu Mechelen, Bologna, mozaiekclubs in Nederland en Duitsland.

            Opmerking


            • #36

              Opmerking


              • #37
                Klopt, en die noemen ze tegenwoordig dus een type 3 mozaiek

                Zo heb ik er denk ik wel eens stuk of 10-15 zitten.
                http://wiggel.skyrock.com/

                Opmerking


                • #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                  Klopt, en die noemen ze tegenwoordig dus een type 3 mozaiek

                  Zo heb ik er denk ik wel eens stuk of 10-15 zitten.
                  Mag ik weten wie je met "ze" bedoelt? In Italien zijn reeds kwekers die poppen hebben met een zeer goed masker en daar ook al wedstrijden mee spelen en niet zonder resultaat. Als ze wisten dat ik dit hier vertel kwam ik nooit Italien meer in. Alleen aan deze vogels geraak je niet omdat ze deze gewoonweg nog niet verkopen.

                  Opmerking


                  • #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                    Klopt, en die noemen ze tegenwoordig dus een type 3 mozaiek

                    Zo heb ik er denk ik wel eens stuk of 10-15 zitten.
                    Ik bedoel dan specifiek de vogel op de eerste foto, de tweede is een stuk minder. Wees er zuinig op, ben ze hier nog niet vaak tegengekomen. Post hier eens een paar foto's van deze vogels.

                    Opmerking


                    • #40
                      Erg fraaie vogels zitten er tussen, wow. Vooral de rugbestreping bij de agaten, super! Dat is wel heel snel veranderd in een jaar of 6.
                      Groet Ton,
                      www.allevogels.nl

                      Opmerking


                      • #41
                        http://wiggel.skyrock.com/

                        Opmerking


                        • #42

                          Opmerking


                          • #43
                            Ik probeer het nog een keer.

                            Als je een pop met masker zou spelen dan valt hij onder type 2 inderdaad.

                            Kwekers echter noemen een pop met masker een type 3 mozaiek en een man met weinig/geen masker een type 4 mozaiek.

                            Hierdoor is het voor iedereen meteen duidelijk wat voor vogel je het over hebt.
                            http://wiggel.skyrock.com/

                            Opmerking


                            • #44
                              @Putter, ik beloof met de tijd wat mooie foto's te plaatsen, maar nu zit alles op het eind van de rui en laat ik ze met rust.
                              http://wiggel.skyrock.com/

                              Opmerking


                              • #45
                                Oorspronkelijk geplaatst door Wiggel
                                Ik probeer het nog een keer.

                                Als je een pop met masker zou spelen dan valt hij onder type 2 inderdaad.

                                Kwekers echter noemen een pop met masker een type 3 mozaiek en een man met weinig/geen masker een type 4 mozaiek.

                                Hierdoor is het voor iedereen meteen duidelijk wat voor vogel je het over hebt.
                                Waarom onderscheid maken in benaming als er uiterlijk geen verschil is?

                                Opmerking

                                Working...
                                X