Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bonte boernest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bonte boernest

    Ik heb een nest met 3
    Jonge bonte boere maar ik heb last van
    een lang werpig vliegjes in mijn blok weet iemand
    of het kwaat kan en wat voor vliegjes het zijn
    en wat er tegen te doen

  • #2
    kan je de vlieg vangen/doden en er een foto van maken? dat zal meer helpen dan de omschrijving: langwerpige vlieg

    Opmerking


    • #3
      vlieg in blok

      nee kan niet in blok komen dan word ik in mijn haar gevlogen ha ha
      zou ik ze er af mogen jagen of zo wand pop zit heel de dag op blok en man voert haar

      Opmerking


      • #4
        dus als ik het goed begrijp dan zit er een soort kolonie of groep in het broedblok van je bonte boeren?

        tja dan zou je toch moeten kijken wat voor soort vlieg het is want mocht het eentje zijn die bloed nodig heeft (de bekende mug bijvoorbeeld) kan het zijn dat ze de jonge lekprikken en dat de jongen sterven aan bloedarmoede

        zijn het 'vegetarische' vliegen en de ouders reageren al zo fel op jou als verzorger denk ik wel dat het goed komt. ligt eraan in welke mate de boeren zich eraan storen.

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
          tja dan zou je toch moeten kijken wat voor soort vlieg het is want mocht het eentje zijn die bloed nodig heeft (de bekende mug bijvoorbeeld)

          zijn het 'vegetarische' vliegen
          Even 2 dingen Stefan, een mug is geen vlieg, maar kan weliswaar vliegen.

          En van een vegetarische vlieg is mij in ons land niets bekend,tenzij je een poepvlieg bedoeld.

          Opmerking


          • #6
            ik moet eerlijk bekennen dat ik meer van vogels weet dan van vliegen.

            wel ben ik inmiddels bekend met de mug waarvan ik gisteravond nog 13 van heb doodgeslagen.

            en wie was Stefan?

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl
              en wie was Stefan?
              Geen idee!

              Opmerking


              • #8
                haha grapjas

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Drum
                  Even 2 dingen Stefan, een mug is geen vlieg, maar kan weliswaar vliegen.

                  En van een vegetarische vlieg is mij in ons land niets bekend,tenzij je een poepvlieg bedoeld.
                  Of een fruitvlieg

                  Opmerking


                  • #10
                    Je kunt een spuitbus Veerust aanschaffen.
                    Dat spuit je op of evt. In het blok.
                    Daar gaan insecten binnen een paar minuten dood aan

                    Opmerking


                    • #11
                      jostie, we zijn meer dan drie jaar later, ik denk dat het probleem al opgelost is

                      Opmerking

                      Working...
                      X