Mededeling

Collapse
No announcement yet.

teveel jongen hoe ga je er mee om

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • teveel jongen hoe ga je er mee om

    Drie jaar geleden ben ik als volkomen leek met vogels/goulds begonnen.
    Mede dankzij dit forum en met vallen en opstaan ben ik wijzer geworden.

    Dit jaar heb ik in verhouding te maken met een geboorte explosie ( 29 jongen)

    Per nest opvallende verschillen. Een nest met vijf jongen ging alles prima opvallend vond ik dat ze steeds gezellig bij elkaar bleven.

    Mijn laatste nest zagen de jongen er niet mooi wat verfromfraaid uit en die zitten zielig alleen.

    Maar nu mijn vraag ik kan niet alle jongen om diverse ook in dit forum aangegeven redenen houden. Ik begrijp natuurlijk dat je de mooie kunt verkopen.

    Maar wat doe je met de minder mooie exemplaren. Als ik dit onderwerp aan de routiniers vraag. Wordt er een beetje geheimzinnig over gedaan. Ik krijg dan opmerkingen alle voddenbalen ga naar de handel. Ik heb geen contacten met de handel maar kan me niet voorstellen dat die mindere exemplaren willen hebben
    En ,maar dat zeiden ze niet letterlijk, die voeren we af. Waar ik dan uitbegrijp dat ze ze niet laten leven. Iets wat mij persoonlijk erg tegen staat.
    Voor de goede orde het gaat mij niet om een verkoop advies maar op een mogelijke oplossing om mijn mindere vogels toch een goed thuis te bezorgen.

    Ik denk niet dat die er is maar niet gevraagd altijd mis geschoten

    Groeten
    Rob Koppen

  • #2
    Hallo Rob,

    er zijn opkopers die kun je je jongen laten kopen.
    op de verkoop site's staan ze wel.
    je zegt wel dat ze zielig zijn eerst gewoon afwachten misschien komt het nog
    tot hele mooie exemplaren verder de ringen opschrijven en aan een opkoper verkopen
    met je andere jongen dan is het aan de opkoper je zegt gewoon alles of niks klaar.
    is verder natuurlijk niks geheimzinnigs aan en zieke vogels moet je gewoon
    niet verkopen.

    gr.
    Groeten, Ben

    Opmerking


    • #3
      Een opkoper of handelaar neemt gewoon alles.
      Er zijn genoeg mensen die er niet aan beginnen om hun vogels particulier te verkopen ,en die brengen gewoon alles wat ze te veel hebben ineen keer naar een handelaar.

      Opmerking


      • #4
        Advertentie via mp o.a.? Vogels die nu wat z.g. zielig erbij zitten kunnen na de rui helemaal opfleuren. Zolang die rui er niet is geweest kan een vogel daar last van hebben.
        Jo

        Opmerking

        Working...
        X