Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontstoken teen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Ontstoken teen

    Hallo, weet iemand wat er aan de hand is op deze foto. Het is een pootje van een gouldamadine. Ik heb het een aantal keer in soda gehouden en wat zinkzalf op gesmeerd. Is dit een ontsteking of iets anders?

  • #2
    Dat is niet ontstoken maar jicht, de nieren werken niet goed en de uraten komen door de tenen naar buiten.

    Hier is helaas niets aan te doen. http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...ighlight=jicht
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      ik sluit me aan bij populier

      Opmerking


      • #4
        Ik ook heb ik met sijsje gehad
        Oorzaak zou zijn teveel Negerzaad
        Gr. Nick

        Opmerking


        • #5
          Ik moet jullie bedanken, want in dit topic heb ik iets van jullie geleerd.

          Opmerking


          • #6
            Graag gedaan Alfons.

            Helaas ben ik in de praktijk al een paar keer tegen deze ziekte aangelopen met een bepaalde vogelsoort, hierbij gaat het om een teveel aan dierlijke eiwitten die de jicht veroorzaakt, het maken van fenegriekthee is alleen maar een tijdelijk middel dat alleen de pijn verzacht, maar geen oplossing bied.

            De vogels krijgen op den duur toch zoveel pijn aan de poten dat ze nog nauwelijks op de stok kunnen zitten en alleen nog maar op de stok liggen,"de zgn. "buikzitters".

            Op den duur gaan ze op de bodem liggen en hebben totaal geen eetlust en kwijnen weg tot de dood er op volgt, meestal verlos ik ze uit hun lijden voor die tijd.
            Groeten Michael

            https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                als je voor alles een oplossing had zou ik niet al pijn lijden vanaf 1990 .
                en zou ik als gezonden kip rondlopen.
                me vogels is een stukje afleiding en dan heb ik het niet over een ziekte
                ook ik heb te maken gehad met jichtaanvallen dus ik weet wat voor pijn dit is .
                koelen is een optie maar ja bij vogels iets moeilijker .
                niet alles kun je oplossen maar een beestje heeft wel een uitweg een mens vaker niet

                Opmerking


                • #9
                  @Alfons

                  Interessant stukje, Ik ben alleen zelf van mening dat deze middelen preventief misschien goed werken, maar bij vogels die al aan jicht lijden het de kwaal niet weg neemt.

                  Ook is het gewoon moeilijk bepaalde dingen voor te schotelen aan vogels, ze moeten het wel opnemen, als we alleen al kijken naar de fenegriekthee, deze wordt gemaakt van het 20 minuten koken van de zaden.
                  De sap dat ontstaat is zo bitter dat de vogels, nog liever van de dorst omkomen dan er goed van te drinken.

                  De Mariadistel zaden heb ik ook geprobeerd, maar die zaden laten mijn vogels helaas liggen.

                  Brandnetel wordt bij mij redelijk opgenomen maar is minder effectief dan fenegriek.

                  Kommer verstrek ik veel, komkommer werkt goed alkalisch (ontzurend).

                  Jicht heb ik altijd gehad bij aangekochte vogels.
                  Bij eigen kweekvogels verstrek ik gewoon zo weinig mogelijk dierlijke eiwitten 1 x in de week een theelepel eivoer en wat buffelootjes en geef de vogels volop de ruimte om te kunnen vliegen.

                  @ natuurkweker gebruikt u bij jichtaanvallen geen medicijnen?, een vriend van mij kampt hier ook mee, en gebruikt al jaren medicijnen tegen jicht aanvallen.
                  Groeten Michael

                  https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                  Opmerking


                  • #10
                    jawel hoor

                    och zolang ik maar mag en kan genieten van me vogels en me gezin
                    maar me pijngrens ligt vrij hoog niemand die wat aan me ziet .
                    heb dat sinds kort 2 keer een fikse aanval gehad .
                    als je jaren lang niet serieus genomen word verleg je lichamelijk zelf wel je pijngrenzen .
                    ik pak in uiterst nood medicatie anders niet .
                    helaas is de meeste dingen die ik heb is geen medicatie gevonden .
                    was er maar een wonderpilletje ik zou daar een moord voor doen

                    Opmerking


                    • #11
                      Kan me goed voorstellen wat voor een pijn zo'n jicht aanval zal geven.

                      Als ik alleen al naar mijn vogels keek, was dit geen prettig gezicht.

                      Heel veel sterkte in de toekomst, en idd. hopelijk komt er een pil de de ziekte ook voorgoed geneest.
                      Groeten Michael

                      https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

                      Opmerking


                      • #12

                        Opmerking


                        • #13

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door populier

                            Interessant stukje, Ik ben alleen zelf van mening dat deze middelen preventief misschien goed werken, maar bij vogels die al aan jicht lijden het de kwaal niet weg neemt.
                            klopt er is al wat op los ge-experimenteert
                            enigste wat echt helpt is .................voorkomen van...........................rest is er niks qua 100% genezing voor onze vogeltjes.
                            we hebben het er wel eens over gehad in een andere topic op dit forum een hele tijd geleden , daar stonden ook linken in wat betreft jicht , uraten, urinezuur,kristallen etc.

                            Oorspronkelijk geplaatst door populier
                            Ook is het gewoon moeilijk bepaalde dingen voor te schotelen aan vogels,

                            De Mariadistel zaden heb ik ook geprobeerd, maar die zaden laten mijn vogels helaas liggen.
                            hoeft niet moeilijk te zijn , heb je al een geprobeerd om dat mariannezaad te mixen in de moulinex tot poedervorm en zo door het eivoer te mengen en te geven?

                            uiteraard bestaat er ook gewoon al mariannedistel in poedervorm in de winkels.

                            als je het niet zelf wilt/kan mixen dan kan je dit winkel poedervorm door eivoer geven natuurlijk, wat ook goed gaat uit eigen ervaring is je gewoonlijke zaad wat ze goed opnemen ,licht bevochtigen en dan bepoederen.

                            vogels laten zaad door de snavel gaan en krijgen dit dan vanzelf binnen.

                            je moet uit proberen wat er qua "vocht"bij jouw overzaad werkt.
                            honingwater, gewoon water werkte bij mij beide.

                            voor andere vogels kan dit ook maar dan met voeder insecten bv.

                            het is dus hetzelfde als insectenstrooipoeder principe ..................maar dan anders.

                            mvg

                            Opmerking


                            • #15
                              De mariendistel / mariadistel of mariannedistel (deze naam kende ik nog niet) is ook thee van te maken.
                              Of alle werkzame stofjes daar dan nog in zitten is mij onbekend.
                              Ik meen zelfs dat het ook kant en klaar als een soort "kruidensapje" is te verkrijgen.
                              Zelf maal ik het met een elektrische koffiemolen en doe dit door het eivoer indien ik denk dat het nodig is.
                              Het wordt dan gewoon mee opgegeten (tropen).

                              mvg. Eelke

                              Opmerking

                              Working...
                              X