Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bruinflankvliegenvanger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • bruinflankvliegenvanger

    op zijn deftigs batis capensis

    wie zou mij kunnen/willen helpen met info over deze soort.
    het maakt niet uit waar de info vandaan komt ,ik wil zoveel als mogelijk tot mijn beschikking krijgen.
    linkje dubbel hier en daar heb ik geen problemen mee.(zal ook onvermijdelijk zijn want ikzelf heb natuurlijk ook al met vriendje google gewerkt).


    bijvoorbaatdank

    mvg

  • #2
    Zeer schoon vogeltje Yuri. En ben weer terug van mijn omzwervingen in gans Europa. Ik zag dat Josley ook diverse info heeft gepost. Is het nog nodig dat ik bepaalde databases induik?

    Opmerking


    • #3
      o zo graag

      ja Daniel maar wat graag a.u.b.

      als je nog wat kan oprakelen graag.
      ik moet weten waar ik eventueel aan begin
      anders begin ik er niet aan.

      ondanks dat ik de narcis mooier vind lijkt me dit een grotere uitdaging.

      mvg

      Opmerking


      • #4
        B. capensis komt naar boven bij een onderzoek naar predatie op sprinkhanen en krekels in semi-arid regio's in Zuid-Afrika. Bij 2 dieren van deze soort werden er sprinkhaanachtige in de krop aangetroffen (totale sample size is ook 2) in de maand Maart.

        Een interessanter artikel waar naar de soort gerefereerd wordt is

        Cooperative breeding in southern African passerines and brood parasitism: Is there a relationship
        Monadjem, A.
        Examines the correlation between cooperative breeding among southern African passerines and brood parasitism. Survey of the southern African passerine species; Characterization of cooperative breeding species; Role of nest location on the brood parasite-host interactions.
        In: South African Journal of Science, volume: 92, issue: 6, p. 295

        Helaas moet ik voor dit artikel fysiek naar de universiteit en ik ben daar pas weer over 2 weken. Dus hoe relevant het artikel is is nu nog niet zeker.


        Het is dus redelijk sumier.

        Opmerking


        • #5
          De Narcis vliegenvanger:


          Een van de habitats waarin de vliegenvanger wordt waargenomen zijn de berkenplantages in Japan (de plantages hebben grote delen van het oorspronkelijk bosgebied vervangen in de periode 1950 - 1970). De soort zoekt vooral voedsel in de canopy van de plantages en broed in cavities (geen nadere toelichting). Gemiddelde nestgrote 4,5 en gemiddeld vliegen 1,5 jongen uit in dit leefgebied.

          Dan heb ik nog een publicatie gevonden over het percentage aquatische voedingsdieren van het totale dieet van de vliegenvangers in de upland forstest in de lente en de zomer. 52,4% in de lente en 8,16% in de zomer. Het onderzoek is erg specifiek dus misschien handig als het zelf helemaal doorleest. Het onderzoek (en het vorige) zijn beiden Japanse onderzoeken.

          Verder heb ik nog 2 onderzoeken voor je waar de vliegenvanger een meer prominente plaats inneemt. Ik heb ze naar een bekende gestuurd met het verzoek om deze door te sturen.

          Opmerking


          • #6
            super Daniel

            oke super bedankt
            gisteren en vandaag eigenlijk weinig tijd,heb mijn oude buren op bezoek ( zijn geemigreert naar africa ,komen nu uit africa voor vakantie in Nederland het gekke is dat ze de regen helemaal niet erg vinden, dit is Nederland zoals ik het me herinner word er gezegd).
            ik zal er op een later tijdstip goed naar kijken , nogmaals super bedankt.



            mvg

            Opmerking


            • #7
              Laat ze dan maar lekker van de regen genieten Yuri . En veel leesplezier daarna.

              Opmerking


              • #8
                alles gelezen, thanks
                mvg

                Opmerking


                • #9
                  Ik hoop dat je er iets aan hebt. Naar de vliegenvanger is meer onderzoek gedaan dan naar de bosbontrokkie. Indien ik nog meer vind stuur ik het weer door. En ondanks dat ik meer van de liefelijk krijsende soorten ben, zijn dit soort publicaties erg nuttig om ook mijn kennis te vergroten .

                  Opmerking


                  • #10
                    hoi Daniel
                    elke info die je kan krijgen kan van toegevoegde waarde zijn als het gaat om vogels etc. en de algemene kennis.

                    Ik ben "iets"anders ingesteld ,ik heb deze/dit soort info nodig als het gaat om eventuele aanschaf dan wel kweek ermee.
                    ( kijk al mijn eigen vragen/topicstart er maar op na als het om vogelsoorten gaat en daar kan je dus ook vanaf leiden wat ik op hok heb of had(inmiddels gekweekt zijnde) of waar aan gedacht word).

                    ik vraag nooit zomaar wat als je begrijp wat ik bedoel.

                    veel van de info ( maak niet uit welke soort) die in het "veld"word beschreven kan ik nooit toepassen in de eigenkooien maar ik kan wel kijken of er alternatieven te vinden zijn . ( soms zijn het de kleinste details die tot succes kunnen leiden).
                    Ik haal uit dit soort info altijd habitat/biotoop en probeer daar op te anticiperen of na te bootsen , vogel die het naar de zin is, is meer bereid om tot voortplanting te gaan , blijft langer gezond etc.

                    nogmaals bedankt iedereen.

                    mvg

                    Opmerking

                    Working...
                    X