Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kala Buulbuul/Roodkuif Kardinaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Kala Buulbuul/Roodkuif Kardinaal

    Ik heb even een vraag.

    Zou ik een koppel Kala Buulbuuls samen kunnen plaatsen met een koppel Roodkuif Kardinalen?
    Of is dat niet verstandig en zou dat op vechten uit kunnen draaien tijdens het broed seizoen?

    Groeten,
    Betsie

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Betsie132
    Ik heb even een vraag.

    Zou ik een koppel Kala Buulbuuls samen kunnen plaatsen met een koppel Roodkuif Kardinalen?
    Of is dat niet verstandig en zou dat op vechten uit kunnen draaien tijdens het broed seizoen?

    Groeten,
    Betsie
    nooit die combi gedaan dus kan het je niet zeggen.

    beide kunnen (soms) geen lieverdjes zijn in de broedtijd naar elkaar (soorgenoten) of naar andere vogels toe.

    daarnaast zit je vaak met het voeren. (voerschema's etc.)
    maar ook evt. afvangen en apart zetten van man etc. m.a.w. een boel onrust schep je dan.

    ik zelf broed het liefste apart met elke soort, levert de minste problemen en de meeste jongen op in mijn ogen.

    maargoed dit zal je in mijn ogen dan moeten uitproberen en zou je ons die info moeten verschaffen. ( of er moet eimand zijn natuurlijk die dit al eens heeft geprobeerd, maar dan nog ..................niet elke kala of RKK gedraagt zich hetzelfde dus....................bij de 1 gaat het dan waarschijnlijk goed en bij de ander niet,ligt dan ook nog eens vaak aan de beschikbare ruimte,schuilplekken etc. etc. etc.).

    maargoed je kan het uitproberen. (ik ga je niet zeggen wel of niet puur uit het feit dat ik geen ervaring heb met het maken van deze combi in een kweekvoliere).

    mvg

    Opmerking


    • #3
      eigen ervaring is de beste ervaring

      (dit had ik ergens op dit forum gelezen, dat vond ik wel een wijze uitspraak en het geld ook voor dit geval)

      dus probeer het gewoon zou ik zeggen

      Opmerking


      • #4
        Oke bedankt voor jullie reactie`s.
        Ik zal er nog eens goed over nadenken

        Groeten,
        Betsie

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Betsie132
          Ik heb even een vraag.

          Zou ik een koppel Kala Buulbuuls samen kunnen plaatsen met een koppel Roodkuif Kardinalen?
          Of is dat niet verstandig en zou dat op vechten uit kunnen draaien tijdens het broed seizoen?

          Groeten,
          Betsie
          Ik denk,dat het normaal wel kan,Betsie.
          Maar in het broedseizoen vrees ik ook dat het op vechten
          zal uitdraaien.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
            Ik denk,dat het normaal wel kan,Betsie.
            Maar in het broedseizoen vrees ik ook dat het op vechten
            zal uitdraaien.
            Dan maar geen risico nemen lijkt me het beste.

            Groeten,
            Betsie

            Opmerking

            Working...
            X