Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Barmsijs begint nieuw nest bij de jongen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Barmsijs begint nieuw nest bij de jongen

    Mijn jonge barmsijzen zijn nu een 10 dagen oud.
    De pop heeft in hetzelfde nestje al drie nieuwe eitjes gelegd.
    Het lijkt ook of ze in een ander nestkommetje aan het bouwen is.

    Iemand dit ook al meegemaakt?
    Was dat nestje nog gelukt dan?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door stijnDC
    Mijn jonge barmsijzen zijn nu een 10 dagen oud.
    De pop heeft in hetzelfde nestje al drie nieuwe eitjes gelegd.
    Het lijkt ook of ze in een ander nestkommetje aan het bouwen is.

    Iemand dit ook al meegemaakt?
    Was dat nestje nog gelukt dan?
    is logica:wel met rust laten . laat ze doen

    Opmerking


    • #3
      hey,

      ik heb momenteel precies het zelfde. toen mijn jong (eentje) 9 dagen oud was en nog niet uitgevlogen was begon de pop al met het 2e nest. de 10e dag is het jong uitgevlogen en die middag was er een ei van de 2e ronde. nou heb ik de pop altijd apart omdat de man de eitjes op eet, maar ik heb het jong bij de pop gelaten alleen die ging als de pop ging broeden bij de pop op het 2e nest zitten dus hebben ik toen het jong 14 dagen oud was hem bij de man gezet. Nou lees ik vandaag iets waar ook het jong bij de man is gezet en je kan aan het jong herkennen of hou gevoerd word. je moet namelijk kijken of het jong dik zit en dan zie je wel dat hij eten nodig heeft. Dus heb ik 5 min geleden het jong dan meer weer bij de pop gelaten.

      Dus mijn advies: als je het probleem hebt dat de man de eieren op eet doe dan de man apart en het jong bij de pop. Valt het jong de pop lastig doe hem bij de man en kijk of hij niet dik gaat zitten. als hij dat wel doet, het zij zo laat hem dan gewoon bij de pop en HOOP dat de pop gaat voeren. wilt je dit risico niet lopen laat hem dan gewoon bij de pop.

      succes.

      Opmerking


      • #4
        Dat ze met een tweede nest beginnen is normaal, dat wist ik.
        Maar het gaat er hier om dat ze de eitjes BIJ de jongen in het nest leggen.

        Opmerking


        • #5
          jean

          Opmerking


          • #6
            ondertussen zitten we met een bijkomend probleem: de pop heeft eieren gelegd in het nest waar nog jongen in zaten en nu lijkt het alsof ze een tweede legsel eieren doet.

            Ze zit namelijk op 8 eitjes in dat nestje.
            Veel te veel voor een cabaret barmsijsje.

            Opmerking

            Working...
            X