Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: aankoop tips

aankoop tips

Bedoeling is dat er hier een voliere van ongeveer 5mtr bij 2 mtr bij komt.
    Dit kost natuurlijk allemaal centjes. Als echte zunige fries ben ik dan ook
    opzoek naar de voor mij beste deal.
    Ik ben van plan de panelen zelf te gaan maken van kokerprofiel 20 x 20 x 1.5 mm en gaas 19 x 19 x 1.45mm.
    De goedkoopste prijzen die ik ben tegengekomen zijn:
    Aluminium bruut: €1,25 per meter
    Gaas 25mtr: €89,-

Mijn vraag is: kan het volgens jullie nog goedkoper ergens? De totale kosten van zelfbouw zouden voor 1 paneel van 1 x 2 mtr nu uitkomen op zo'n €19,60.
    Eventueel een handel in 2e handspanelen zou voor mij ook een optie zijn alleen weet ik er geen 1.

geimpregneerde balkjes gaas aan de binnenkant (of dubbel) scheelt je de helft.

groeten hielke

je zebbies doen het goed 2 poppen in hetzelfde nest een 10 eitjes haha en bevrucht.
    lukt het vandaag niet dan morgen wel

www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

Senior lid spenkie's Avatar
    Thanks
    0
    Goedemiddag

Ik ben hier zelf ook al eens mee aan het rekenen geweest. Als ik alles mee rekende kon in maximaal 3 euro per paneel verdienen ten opzichte van een leverancier. Goedkoper aan het materiaal dan wat je gevonden hebt ga je waarschijnlijk niet komen

-Zaken waar je ook aan moet denken:
    -Pompnagels + eventueel apparaat om mee te werken
    -Walsen van het gaas.
    -restmateriaal wat niet meer te gebruiken is
    -een mal maken waar je de panelen in maakt

Dit alles heeft mij doen besluiten om kant en klaar te bestellen, zo links en rechts een offerte opvragen bij diverse producenten. (bijv in Staphorst en Fluitenberg zitten een paar goedkope producenten)

Senior lid hobie's Avatar
    Thanks
    0

vijzen

met zelfborende vijzen span je heel goed je draar op als je ze juist plaats en dan moet je de draad niet walsen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spenkie Bekijk Bericht
    Goedemiddag

Ik ben hier zelf ook al eens mee aan het rekenen geweest. Als ik alles mee rekende kon in maximaal 3 euro per paneel verdienen ten opzichte van een leverancier. Goedkoper aan het materiaal dan wat je gevonden hebt ga je waarschijnlijk niet komen
    Ik ben ook even aan het rekenen geweest de goedkoopste panelen die ik kon vinden waren €29,- dus dan zou ik €9,40 per paneel kunnen besparen bij zelfbouw en dat vind ik nogal wat. Tis even wat werk maar tijd heb ik wel.
    De grootste kostenposten zijn aluminium en gaas de rest valt allemaal wel wat mee. Met hout ga ik niet veel goedkoper uit zijn want de houtprijs per M1 ligt hoger dan die van aluminium. Ik bespaar dan wel op hoekstukken en popnagels maar dat is een te verwaarlozen bedrag wat ik dan in totaal bespaar. Ik was alleen even benieuwd of iemand bijv. ook prijzen wist van een groothandel bijv. zodat de tussenpersoon (volierebouwer) uitgeschakeld kan worden want die moet natuurlijk ook een gedeelte.

Stamgast peerpm's Avatar
    Thanks
    5

zelfbouw versus kopen

Beste Mylife,

Ik kan natuurlijk van hieruit niet inschatten of je echt superhandig bent maar bezint eer gij begint! Als je nog nooit panelen hebt gemaakt kan ik je vertellen dat dit niet meevalt om de kwaliteit te halen van een professionele bouwer. Mijn advies als je de panelen kunt kopen met een prijsverschil van € 9,40 voor professionele panelen > altijd doen.

In jouw opzet heb je ongeveer 20 panelen nodig...een extra investering van circa € 200,00. Da's inderdaad best een hele post echter ....geen afval van materiaal, geen miskleunen, geen schade, geen mal maken, etc en ...je kunt meteen bouwen!. 1 paneel maken is best leuk, 2 ook nog wel maar 20 is echt een hele klus.

Persoonlijk zou ik eerder (als het om budget gaat) tijd stoppen in het zoeken van goede 2de hands panelen dan zelf nieuwe maken, of een deel 2de hands kopen en enkele panelen zelf maken (deur panelen en dergelijke).

Zo maar een gedachte?!

Suc6,

Peer

bedankt voor je reactie peer ,ik zal je adviezen in overweging nemen!
    Ik kwam zelf uit op zo'n 17 panelen (5 voor,achter,dak en 2 zijkant)

Senior lid jan's Avatar
    Thanks
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mylife Bekijk Bericht
    bedankt voor je reactie peer ,ik zal je adviezen in overweging nemen!
    Ik kwam zelf uit op zo'n 17 panelen (5 voor,achter,dak en 2 zijkant)
    Gewoon doen, heb je geen irritatie of verspilling kost iets meer maar heb je ook wat ,moet me aansluiten bij peerpm,

gr jan

Forum Rechten