Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Informatie

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Informatie

    Hallo,

    Ik probeer veel kennis op te doen van vogels en verdiep me op dit moment vooral in de tentoonstelling vogels die niet op conditie worden gekeurd maar op uiterlijke kenmerken. Hierbij heb ik het dan vooral over de tropische vogels.

    Zo heb ik ''De Zebravink'' van de NZC al gelezen, ''De Gouldamadine'' van de SNGN, ''kweken met prachtvinken'' van SCAP en nog veel meer boeken.

    Wat ik me nu afvraag, is er een site of boek speciaal voor de diamantvink ?
    Hierbij zoek ik over het houden van, de kweek, voeding en mutaties.

    Dus als er iemand een site weet, of een boek die ik op mijn lijst kan zetten, hoor ik het graag.
    Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

    Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

  • #2
    Hallo,

    Ik ken zo 1-2-3 geen boek wat uitsluitend over Diamantvinken (Emblema guttatahttp://vogelboekhandel.nl/rubriek.asp?rubriek=a
    The proof of the pudding is in the eating

    Opmerking


    • #3
      hier enkele sites over de diamantvink.

      een recent boek die speciaal over de diamantvink gaat is mij (nog) niet bekend

      zoek ook eens via de zoekfunctie van dit forum (probeer ook andere fora zoals vogelarena) voor extra informatie


      Diamantvink - Alles over de Diamantvink. Naast de Diamantvink informatie over meer dan 300 kooi- en volièrevogels.


      This website is for sale! psittaciformes.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, psittaciformes.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

      http://www.flapperbirds.nl/page/diam...amond-firetail (dit is de site van een bekende van dit forum, Sytze)

      Opmerking


      • #4
        Vogelboek handel J&J kende ik al wel. Maar ik heb inderdaad geen boek speciaal over diamantvinken kunnen vinden.

        Ik zoek dan ook niet zomaar iets als een artikeltje maar een site of boek met alle mutaties. Een recent boek of recente site dus.

        Het is niet snel te vinden. Maar hoop toch dat iemand er eentje weet.
        Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

        Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

        Opmerking


        • #5
          Als ik jou was zou ik eens contact opnemen met de kweker van de vogels uit deze advertentie:


          Als iemand veel diamantvinken kweekt is hij het wel en vooral ook allerlei kleurslagen. Ik ken hem verder niet, maar staat bijna voortdurend op marktplaats.

          Opmerking


          • #6
            Bedankt

            Oke bedankt Sytze!

            Hopen dat ik dadelijk niet gelijk aan een koop vast zit dan haha
            Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

            Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

            Opmerking


            • #7
              Tjah, hij gaf dezelfde links als van Tuijl.

              Ik heb het idee dat er geen informatie over te vinden is.
              Dus, wie gaat het boek, ''De diamantvink'' schrijven?
              Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

              Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

              Opmerking


              • #8
                Nieuw onderwerp.

                Oke, aangezien dit topic ''informatie'' heet en ik niet elke vraag een andere topic wil openen vraag ik nu verder.



                Ik las op een site, dat als je lutino Gouldamadines tegen wildvorm aanzet, de kwaliteit van de wildvorm er niet onder lijd.

                Ook zag ik dat de lutino vorm van de Gouldamadine vaak eruit word gegooid of niet word gevoerd terwijl de wildvorm vogels in het zelfde nest wel worden gevoerd.

                Heeft iemand ervaring met deze uitspraken? Ik hoor het graag!
                Gouldamadine kweker, lid van SNGN.

                Groeten, Anne van Tuijl. ( Jeugd )

                Opmerking

                Working...
                X