Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Koppelen

Senior lid
    Thanks
    7

Koppelen

L.S.
    Ik heb vorig jaar een koppel kapoetsen gekocht bij een kweker. De vogels zijn van januari 2010.
    Vogels de verkoper zouden ze rond januari in broedstemming komen.
    Inderdaad rond januari leek het alsof de pop in broedstemming kwam. De man echter niet.
    Nu is de man zover, maar de pop niet.
    Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat beide vogels rond december? gelijktijdig in broedstemming komen. Ik kweek binnen.

Als je binnen kweekt, dan werk je toch met licht en temperatuur neem ik aan?

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328

kweker

je mag verwachten dat als je de vogels van 1 kweker koopt, dat ze rond de zelfde tijd in conditie komen, maar dat is niet altijd zo. soms worden ze binnen gekweekt (januari) en ook buiten (zomer) dan komen ze niet gelijk in conditie. dan kan er wel een jaar of meer overheen gaan voordat ze samen in conditie komen.

Senior lid
    Thanks
    7
    @ treursijs
    Ja, ik werk met licht. Ik ben op dezelfde voet verder gegaan als de kweker.
    In januari zat ik op 16 uur licht. temperatuur 20 tot 22 graden. Een korte poos is het wel warmer geweest. Toen het hier zo warm was.
    @ Ton.
    Ja, inderdaad. De kweker had ook verwacht dat ze beiden in januari broedrijp zouden zijn.
    Maar wat moet ik nu doen om het mannetje af te remmen. Is niets doen het beste, of zorgen dat hij veel minder licht krijgt?
    Ik zou ze nu willen laten rusten en dan samen in december/januari weer willen koppelen.

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    328
    is moeilijk om de man af te remmen, als de pop er nog bij zit. dit laat zich niet leiden, het beste kan je wat geduld hebben, en hopen dat de pop ook broedrijp word. wel goed in de gaten houden, dat de man de pop niet gaat jagen.

Senior lid
    Thanks
    7
    Ok. Dank je wel.

Forum Rechten