Mededeling

Collapse
No announcement yet.

jonge fischeri

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • jonge fischeri

    zit met een vraagje ik heb een koppel ficherie die hebben maar 1 jong gekregen deze kan er over een paar dagen bij weg .
    nu zit ik met het volgende vraag.
    omdat ik maar 1 jong nu heb is het verstandig om hem in een vlucht te doen waar ik jonge valken en neophema's in heb vliegen dit zijn allemaal jonge vogels .
    zodat deze jonge ficherie niet alleen zit.
    de oude koppel is al weer bezig met de 2e ronde
    ik weet dat normaal geen ficherie bij andere vogels kan doe ik ook nooit maar zit nu met 1 jong
    wat nu te doen alleen ik een broed kooi zetten straks of lekker in de jonge vogel vlucht.
    de vlucht is 2 meter diep en 7 meter lang

  • #2
    Hoi,

    Lijkt me geen enkel bezwaar om 'm in zo'n grote vlucht te doen. Jonge vogels zijn kwetsbaar omdat ze in het begin wat onbeholpen vliegen. Wanneer ze daar wat behendiger in zijn kan die andere vogels zelf uit de weg gaan. Beter samen met andere vogels dan alleen in een kooitje.

    Opmerking


    • #3
      Je verteld dat je koppels reeds gestart is met de tweede ronde. Ik zou hem laten zitten tot de andere jongen (2de-ronde) ook groot genoeg zijn en dan samen met hun in een nieuwe ruimte zetten.

      Lijkt dit je geen optie?
      http://dewittn17.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs
        Je verteld dat je koppels reeds gestart is met de tweede ronde. Ik zou hem laten zitten tot de andere jongen (2de-ronde) ook groot genoeg zijn en dan samen met hun in een nieuwe ruimte zetten.

        Lijkt dit je geen optie?
        de jonge vogel kruipt steeds in het blok wordt er wel weer uitgejaagd maar eet nog niet zelf dus als hij straks zelf eet is er bij laten geen optie denk ik

        Opmerking


        • #5
          En in een kooi in de voliere erbij hangen? dan ziet hij nog altijd beweging?
          http://dewittn17.skyrock.com/

          Opmerking


          • #6
            beweging kan hij genoeg krijgen vlucht is 7 meter lan daar gaat het niet om maar kan hij omdat het een jonge vogel is bij de andere jonge vogels valken en neophema's ik zit niet te wachten op vogels zonder nagels en tenen aangezien ze dat graag mogen doen maar dit is nog een jonge vogel zodra er meer ficherie zijn gaat hij er weer bij weg

            Opmerking


            • #7
              het zou dom zijn om hem te laten zitten, voor hetzelfde geld wordt hij gedood door het koppel. Er is totaal geen reden om hem niet bij de valken en neophema's te steken, dit zijn tot slot van rekening vogels met een zachtaardig karakter. Wel oppassen dat de fisheri de neophema's niet gaat lastig vallen.

              Opmerking


              • #8
                daar zit ik dus mee hoe lang kan de ficherie er bij in heb geen zin aan verminkte vogels

                Opmerking


                • #9
                  Hoe groot is de kooi bij de ouders? Als die groot genoeg is (dus geen kweekbak maar een voliere) kan je hem erbij laten. Ik zou dan wel een extra nestkast ophangen.

                  Opmerking


                  • #10
                    kooi is 120 x 60 2e blok kan niet gaat niet passen

                    Opmerking


                    • #11
                      Dat is inderdaad te klein. Steek hem bij de andere jongen. Goed observeren maar in het begin zal dit nog geen probleem zijn. En binnen 3 maand steek je hem dan apart bij de fischeri jongen van de 2de ronde.

                      Opmerking

                      Working...
                      X