Mededeling

Collapse
No announcement yet.

inrichting voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • inrichting voliere

    Mijn voliere heb ik binnen en in elkaar gezet. nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen met de inrichting.

    ik heb kanaries en een koppel mozambiquesijzen. op den duur wil ik graag overstappen naar mozambiquesijzen en putters. maar ja dat duurt wel even.

    de voliere is vrij strak, en dit vind ik ook mooi maar heeft iemand een idee wat hier goed zou staan?

    ik heb al menig foto bekeken maar adviezen zijn welkom.

  • #2
    Mooi hoor!,

    Met putters op den duur zou ik wel een een dak erop maken zodat de bodem droog blijft, anders blijf je kuren
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Om eerlijk te zijn, zou ik zoiezo een deel van de voliere overdekken. Indien de de vogeltjes niet zouden kunnen schuilen, klets nat zouden zijn en dan in de kou of in de wind zitten. Zal niet goed zijn voor ze.

      je kan er altijd een plant inplaatsen. Voor je sijzen zich in te verstoppen of mss wel nest te maken.
      http://dewittn17.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        De bovenkant is 1 vierkante meter gaas en 1 vierkante meter dicht.
        Daar waar ik een vierkante meter plexi aan de zijkant heb is die van boven dicht dus dat moet wel goed zitten. Daarnaast kunnen ze aan de zijkant de broedkooien ( nachthok ) in.

        Opmerking


        • #5
          mooie voliere hoor! netjes in elkaar gezet.
          zelf zijn we van plan deze zomer ook een voliere te bouwen voor onze kanaries. en tegen die tijd waarschijnlijk nog een koppel spitsstaarten

          jan

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Gutser
            De bovenkant is 1 vierkante meter gaas en 1 vierkante meter dicht.
            Daar waar ik een vierkante meter plexi aan de zijkant heb is die van boven dicht dus dat moet wel goed zitten. Daarnaast kunnen ze aan de zijkant de broedkooien ( nachthok ) in.
            Ik heb de gehele dak dicht waarom ik heb beuken snipers op de grond liggen en als ik dan maar de helft van de dak dicht zou maken en andere helft niet word de gehele bodem een smeer boel (als het regend)dit is mijn iedee hoor
            Vr.groeten Bennie

            Opmerking


            • #7
              Dus de broedkooien zijn het nachthok. Zijn deze dan ook afgeschermd?
              http://dewittn17.skyrock.com/

              Opmerking


              • #8
                Ja er komt een paneel voor met plexi. Waarbij wel voldoende gelucht wordt. Zomers kan die naar mijn mening er wel voorweg omdat die zijde beschut staat en het verder warm genoeg is. Of sla ik daar een plank mis?

                Advies is zeker welkom....

                Opmerking


                • #9
                  Fraaie voliere. Ik kan niet anders zeggen aangezien die van mij er bijna identiek uitziet

                  Ik heb beukensnippers op de grond, dak volledig overdekt met polycarbonaat (lichtdoorlatend dus), twee coniferen en wat andere stevige planten.

                  Voordeel van coniferen is dat mijn kanaries ze niet slopen en er tevens in overnachten.

                  Op de grond twee kwartels. Ruimen alles op en houden het levendig.

                  Tevens een lamp ingebouwd voor de wintermaanden.

                  Eveneens een doorzichtig nachthok van polycarbonaat (met kleine opening) gemaakt. Hierin hangt ook een warmtelamp.

                  Je hebt geen sluisje. IK zou een draaivoederplateau aanschaffen als ik jou was. Heb wel een goed en betrouwbaar adres voor je. Kosten plus minus 30 euro met drie bakjes erin.

                  Opmerking


                  • #10
                    Alleen even uitkijken met zo'n draaiplateau.
                    Kleine vogels kunnen daarbij ontsnappen.
                    Daarom heb ik het plateau in de schuur gegooid en het ontstane gat
                    gedicht.
                    Vr.groeten van
                    Antoni





                    homepage:
                    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                    Opmerking

                    Working...
                    X