Mededeling

Collapse
No announcement yet.

(te) laat met groenlingen ringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • (te) laat met groenlingen ringen

    Beste allen,
    Ik ben te laat met mijn vogels te ringen wat nu???

    Vandaag wou ik mijn jonge groenlingen ringen, maar helaas het is mij niet gelukt.
    De vogels zijn 8 dagen oud.
    Kan ik ze met een grote ring ringen?
    Is het strafbaar als men een niet geringd e.c. vogel in bezit heeft?
    Graag jullie tips hierover.

  • #2
    niet ringen is strafbaar en ringen met grotere ringen ook.
    Het beste wat je kan doen is wat vaseline of olie aan het pootjes en aan de ring en hem dan voorzichtig proberen aan te doen.

    laat me weten als het lukt??


    mvg
    http://roodmussenexogroenvink.skyrock.com/

    Opmerking


    • #3
      ja ik ben het met kobaltkanarie eens gewoon proberen met wat vasaline, maar je bent wel redelijk laat met ringen. normaal ring je groenlingen op de 5e dag. maar dat moet je zelf weten, maar zo kan je dit soort problemen voorkomen.

      succes met verdere kweek nog

      Opmerking


      • #4
        Dank voor de snelle reactie.
        Ik heb vaseline en zelfs baby olie gebruikt maar helaas het is mij echt niet gelukt.
        Ik zit te denken om ze vrij te laten in de natuur.
        Het gaat om 4 vogeltjes.

        Opmerking


        • #5
          Niks loslaten die gaan kapot.

          Hier staat wat over vrijstelling aanvragen bij bericht #6 http://www.vogelcafe.nl/showthread.p...aat+met+ringen
          Groeten Michael

          https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

          Opmerking


          • #6
            4 vogels, jammer zeg. echt aan denken dat je ze op de 5e dag moet ringen.

            maar laat echt nooit je vogels los. overleven niet


            ergens op dit forum is trouwens wel iets te vinden over niet gerinde vogels. je kunt namelijk iets aanvragen via de nbvv en dat moet je een bepaalde prijs voor betalen en dan mag je ze voor een bepaalde tijd in je voliere houden. (dan kun je ze dus niet verkopen omdat ze dan genoteerd dat ze in jou voliere vliegen

            Opmerking


            • #7

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Basputter
                Dank voor de snelle reactie.
                Ik heb vaseline en zelfs baby olie gebruikt maar helaas het is mij echt niet gelukt.
                Ik zit te denken om ze vrij te laten in de natuur.
                Het gaat om 4 vogeltjes.
                Ik weet niet hoe ervaren je bent in het ringen van vogels...
                mijn advies... zoek een ervaren "ouwe" rot in het vak (vogelliefhebber) op en vraag hem je jongen te ringen. Zij kennen wel verschillende tips en tricks om ze nog geringd te krijgen.
                Suc6,
                Putterjer
                Wie zich inspant om te ontspannen is overspannen!

                Opmerking


                • #9
                  Ga de jongen niet verder martellen. gewoon ontheffing aanvragen.
                  Het enige nadeel is dat je de vogels tot hun dood op je hok moet houden en ze niet mag door verkopen.

                  Mvg
                  Erik

                  Opmerking


                  • #10
                    Hoera hoera,
                    Samen met mijn buurman hebben wij met moeite twee vogeltjes kunnen ringen, voor die andere twee zit nog steeds te twijfelen.

                    Ik heb van mijn buurman vernomen dat ik de ongeringde vogels naar de dierentuin (vogelstuin) kan brengen. Klopt dit?
                    Graag jullie tips?

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Basputter
                      Hoera hoera,
                      Samen met mijn buurman hebben wij met moeite twee vogeltjes kunnen ringen, voor die andere twee zit nog steeds te twijfelen.

                      Ik heb van mijn buurman vernomen dat ik de ongeringde vogels naar de dierentuin (vogelstuin) kan brengen. Klopt dit?
                      Graag jullie tips?
                      nee klopt niet daar moeten ze ook zijn voor zien van ringen

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Basputter
                        Hoera hoera,
                        Samen met mijn buurman hebben wij met moeite twee vogeltjes kunnen ringen, voor die andere twee zit nog steeds te twijfelen.

                        Ik heb van mijn buurman vernomen dat ik de ongeringde vogels naar de dierentuin (vogelstuin) kan brengen. Klopt dit?
                        Graag jullie tips?
                        vraag nu maar gewoon ontheffing aan voor die ongeringde vogels Basputter,
                        als je het nu niet doet ben je er echt niet klaar mee als je ooit nog eens controle mocht krijgen want dan kun je ook niet aantonen dat je de vogels zelf gekweekt hebt[ik spreek uit ervaring]

                        gr gert

                        Opmerking


                        • #13
                          Ongeringd mag je niet hebben, ook niet even. Wegbrengen (vervoeren) mag dus ook niet. Misschien wil de buurman ze brengen?
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking

                          Working...
                          X