Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nest verversen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Nest verversen

    Hallo allemaal,

    ik heb met een koppel kanaries nu twee maal gebroed eerste nest van 2 en daarna een nest van 3, in het nestkastje zit nu aardig wat poep. Moet ik de kanarie de laatste ronde in dit nestkastje laten zitten? Of verversen?
    Is er kans dat als ik de nest eruit haal dat zij geen nieuw nest meer zullen maken?

    Alvast bedankt

    Erwin

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Erwin
    Hallo allemaal,

    ik heb met een koppel kanaries nu twee maal gebroed eerste nest van 2 en daarna een nest van 3, in het nestkastje zit nu aardig wat poep. Moet ik de kanarie de laatste ronde in dit nestkastje laten zitten? Of verversen?
    Is er kans dat als ik de nest eruit haal dat zij geen nieuw nest meer zullen maken?

    Alvast bedankt

    Erwin
    Erwin, het is best het nestje te reinigen na elke broedronde,ik kan mij voorstellen dat het na twee rondes wel een troep is geworden, bij mij worden de nestjes zelfs tijdens het groot brengen van de jongen tussenin gereingd, indien ze te vuil worden, en terzelfde tijd ook nagezien op eventuele bloedluis,vooral met die hoge temperaturen van de laatste dagen is de kans op ongedierte zeer groot,als u de nestjes dus proper houd zal het popje daar zeker geen bezwaar tegen hebben, en zeker dus een nieuw nest maken tuussen de broedrondes, ik wens je verder ook veel sucses toe met de kweek mvgr Renald

    Opmerking


    • #3
      Na iedere kweekronde als de jongen uitgevlogen zijn nest verwijderen, schoonmaken en alles opnieuwd aanbieden.

      Kanaries bouwen voor iedere ronde een nieuw nest.
      http://wiggel.skyrock.com/

      Opmerking


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Erwin
        Hallo allemaal,

        ik heb met een koppel kanaries nu twee maal gebroed eerste nest van 2 en daarna een nest van 3, in het nestkastje zit nu aardig wat poep. Moet ik de kanarie de laatste ronde in dit nestkastje laten zitten? Of verversen?
        Is er kans dat als ik de nest eruit haal dat zij geen nieuw nest meer zullen maken?

        Alvast bedankt

        Erwin
        Ik doe altijd 2 ronden,Erwin. Heb dan ook alles dubbel.
        Bij de 2de ronde wordt een nieuw nest met nestmateriaal aangeboden, zodat
        de pop een nieuw nestje kan bouwen.
        Inmiddels kan het gebruikte nest goed schoon worden gemaakt en in de opslagruimte.
        Vr.groeten van
        Antoni





        homepage:
        http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

        Opmerking


        • #5
          schoonmaken

          Idd , ik zou ook de kanarie een nieuw nest laten maken . Uit voorzorg met dit weer besproei ik ze om de paar weken wel eens met een product tegen bloedluis dat verder niet schadelijk is . en ik heb er geen last van . maar door het nest zo lang te laten zitten zou je er wel een probleem mee kunnen krijgen 2 maand geleden had ik dus ook zo'n nest met bloedluis alle jongen dood , nu heb ik het wel weer onder controle met het product dus oppassen maar en liever een nieuw nest laten maken ! groeten

          Opmerking

          Working...
          X