Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kost een Pyrrhura?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat kost een Pyrrhura?

    wat is de normale prijs voor een perura?
    en kan deze vogel ook bij andere vogels?
    mvg. koen

  • #2
    Amigo de los Psittacidos

    Look deep into nature and you will understand everything better

    Opmerking


    • #3
      kunnen zeer agresief zijn
      zelfs naar soortgenoten

      Opmerking


      • #4
        de pyrrhura is een leuke vogel moet wel zeggen bij mij zijn ze tam, ze kunnen niet bij andere vogels en zitten in een grote kooi in de huiskamer.
        heb zelf een hypoxantha die heb ik gekocht bij een kweker net zelfstandig en heb haar gekocht voor 60 euro.
        de andere is een pine appel en heb hem tam gekocht in de dierenwinkel ook vorig jaar en heb daar 85 euro voor betaald.
        er zijn veel soorten en prijzen.
        raad wel aan als je er koopt eigenlijk twee te kopen .
        want bij mij heeft het even geduurd voor ze elkaars maatje werden .
        ze hebben nu een nestje van 8 weken.
        zou er goed over denken en lezen voor je er aan begint.
        groetjes monica

        Opmerking


        • #5
          Even voor de helderheid (ik weet het ik ben een mierenneuker):

          hypoxantha is Pyrrhura molinea hypoxantha en dit is een ondersoort van de Pyrrhura molinea. Er zijn kwekers die de opaline mutant van deze ondersoort hypoxantha noemen maar dit is niet correct.

          Pineapple is Cinnamon-Opaline een combinatie (doormiddel van crossing-oveR) van 2 mutaties. Ook dit zijn mutaties van de Pyrrhura molinea.

          Jouw koppel is dus Opaline Pyrrhura molinea hypoxantha x Cinnamon-Opaline Pyrrhura molinea hypoxantha. In hoeverre er nog zuivere ondersoorten in Europa zijn van de Pyrrhura molinea is te betwijfelen.

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Daniel
            Even voor de helderheid (ik weet het ik ben een mierenneuker):

            hypoxantha is Pyrrhura molinea hypoxantha en dit is een ondersoort van de Pyrrhura molinea. Er zijn kwekers die de opaline mutant van deze ondersoort hypoxantha noemen maar dit is niet correct.

            Pineapple is Cinnamon-Opaline een combinatie (doormiddel van crossing-oveR) van 2 mutaties. Ook dit zijn mutaties van de Pyrrhura molinea.

            Jouw koppel is dus Opaline Pyrrhura molinea hypoxantha x Cinnamon-Opaline Pyrrhura molinea hypoxantha. In hoeverre er nog zuivere ondersoorten in Europa zijn van de Pyrrhura molinea is te betwijfelen.
            mij intereseerd het niet wat de benamingen zijn van de vogels ,ik kweek verder niet met de vogels .
            het was maar om een idee te geven wat voor soorten ik heb .
            of ze nou zuiver zijn of niet zijn intereseerd me niet als ze maar gezond zijn en lief .
            heb zelf een boek over pyrrhurra,s met de benamingen en veel informatie.
            denk ook niet dat je een beginner gelijk moet overvallen met de originele benamingen.
            even goede vrienden hoor .
            groetjes monica

            Opmerking


            • #7
              Geen probleem Monica, maar als mensen beginnen met Pyrrhura's is het wel belangrijk om de juiste informatie tegen. Ik kan me voorstellen dat het voor jou gene prioriteit is, maar er lezen meer mensen mee op het forum en gezien de verwarring die er al is over namen van soorten en mutaties bij deze parkieten is het wel belangrijk om dit juist weg te zetten.

              Opmerking


              • #8
                Vorige week heb ik een beginnend liefhebber over de vloer gehad. Ik heb hem de 6 ondersoorten vernoemd en duidelijk gemaakt gemaakt dat hij de hypoxantha aankocht. Daarnaast heb ik ook de naamverwarring rond Opaline en hypoxantha uitgelegd, de vererving, etc.
                Het was veel, maar ik heb alles nadien nog eens doorgemaild en naar wat bronnen doorverwezen.

                mvg

                Opmerking


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door lady
                  mij intereseerd het niet wat de benamingen zijn van de vogels ,ik kweek verder niet met de vogels .
                  het was maar om een idee te geven wat voor soorten ik heb .
                  of ze nou zuiver zijn of niet zijn intereseerd me niet als ze maar gezond zijn en lief .
                  heb zelf een boek over pyrrhurra,s met de benamingen en veel informatie.
                  denk ook niet dat je een beginner gelijk moet overvallen met de originele benamingen.
                  even goede vrienden hoor .
                  groetjes monica
                  Hallo Lady,

                  Ik lees dat jij een boek hebt over Pyrrhura's, ik ben ook op zoek.
                  Heb je voor mij een naam en evt isbn nummer van dat boek?
                  Alvast bedankt.

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door pyrrhura-lover
                    Hallo Lady,

                    Ik lees dat jij een boek hebt over Pyrrhura's, ik ben ook op zoek.
                    Heb je voor mij een naam en evt isbn nummer van dat boek?
                    Alvast bedankt.
                    hoi, ik heb dat via babyvogels.nl gekocht. ik heb er toen 27 euro voor betaald.
                    ISBN/EAN:978-94-90835-01-9.
                    kromsnavel geheimen onthult.
                    w.w.w.vogelleercentrum.nl.
                    groetjes monica

                    Opmerking


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door lady
                      hoi, ik heb dat via babyvogels.nl gekocht. ik heb er toen 27 euro voor betaald.
                      ISBN/EAN:978-94-90835-01-9.
                      kromsnavel geheimen onthult.
                      w.w.w.vogelleercentrum.nl.
                      groetjes monica
                      Ok, die aanbieding zie ik ook wel eens voorbij komen.
                      Dus het is wel de moeite waard om deze te kopen? (als ie er nog is)
                      Is het wel een boek? of een E-book?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door pyrrhura-lover
                        Ok, die aanbieding zie ik ook wel eens voorbij komen.
                        Dus het is wel de moeite waard om deze te kopen? (als ie er nog is)
                        Is het wel een boek? of een E-book?
                        het is een E-book, ik vindt het een intresant boek doordat het gericht is op tamme pyrrhura,s.
                        dus bv als je een nieuwe vogel hebt hoe je daar mee om moet gaan ,wat ze eten.
                        als ze bijten.
                        groetjes monica

                        Opmerking


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door lady
                          het is een E-book, ik vindt het een intresant boek doordat het gericht is op tamme pyrrhura,s.
                          dus bv als je een nieuwe vogel hebt hoe je daar mee om moet gaan ,wat ze eten.
                          als ze bijten.
                          groetjes monica
                          O, dat vind ik eigenlijk wel een beetje jammer.
                          En durf dat ook niet zomaar te doen eerlijk gezegd.
                          Je hebt het dus niet echt in je handen.
                          Hier moet ik even goed over nadenken.
                          Bedankt voor je info.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door pyrrhura-lover
                            O, dat vind ik eigenlijk wel een beetje jammer.
                            En durf dat ook niet zomaar te doen eerlijk gezegd.
                            Je hebt het dus niet echt in je handen.
                            Hier moet ik even goed over nadenken.
                            Bedankt voor je info.
                            ik heb het hele boek afgedrukt en in een map gedaan.
                            er zitten mooie foto,s bij en een dvd kreeg ik opgestuurd.
                            ik had er inderdaad ook schrik van maar ik had al snel na betaling het E-book en een paar dagen later de dvd.
                            groetjes monica

                            Opmerking


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door lady
                              ik heb het hele boek afgedrukt en in een map gedaan.
                              er zitten mooie foto,s bij en een dvd kreeg ik opgestuurd.
                              ik had er inderdaad ook schrik van maar ik had al snel na betaling het E-book en een paar dagen later de dvd.
                              groetjes monica
                              Dus je betaalt 27 euro voor een boek dat je zelf moet afdrukken?
                              Afzetterij vind ik dit

                              Opmerking

                              Working...
                              X