Ik ben nieuw op VogelCafe en heb een tijd gezocht naar een site als deze om al mijn ervaringen met mijn pauw te delen.

Ik rijd al sinds mijn 3e paard dus ben al vroeg meegegroeit met dieren.
Ik ga sinds 10 jaar naar een boerencamping waar ik dag in dag uit met alle dieren help.
Zelf heb ik een verzorgpony waar ook nog een stuk of 100 'vrije loop' kippen zijn. Ze hadden wel een hok maar aangezien ze niet zijn kort gewiekt hebben ze een vrije loop. Er lopen ook een stuk of 7/a 8 pauwen en er hebben ook allerlei witte sierduiven gezeten maar het hok is kapot gegaan en ze komen er nu alleen nog eten verder zie je ze niet meer.

De pauwen daar hebben me altijd al gefascineerd, hun kleuren, hun sierlijke bouw...
En altijd wanneer er kuikens waren verdwenen ze ook weer net zo abrupt als dat ze er waren verschenen. Later heb ik er dus twee die geen moeder meer hadden meegenomen en opgevoedt, naar mijn spijt is er eentje overleden maar de ander word dit jaar één. Hij is een geweldig en gelukkig dier om te zien maar toch is hij de enige pauw, die daar loopt, in heel onze provincie en misschien wel in heel nederland, die op schoot komt zitten en je achtervolgt alsof je zijn moeder bent.
Eerlijk gezegd doet hij dat alleen bij mij en is hij brutaal tegen ieder ander die in zijn buurt komt.
Heb je een broodje? Pas dan maar op want hij springt even omhoog en pakt hem af, dit is al vaak gebeurd...

Nouja verder rijd ik dus 3x in de week paard bij mijn verzorgpony,
1x in de week op een manege,
heb ik 2 schipperke's (belgische herdershondjes)
heb ik 2 hollandse krielkuifkippen,
en zit ik nog op 2vwo.
Als iemand ooit een vraag heeft over hoe ik mijn pauw heb grootgebracht, (leren eten. leren drinken, binnen of buiten? en al dat soort dingen) dan ben ik altijd bereikbaar en ik zal proberen zo snel mogelijk te antwoorden als dat mogelijk is met al mijn sport en schoolwerk.
17'06'2011 = de datum dat ik Robin (mijnpauw) ontmoette en zijn moeder ben geworden (: