Mededeling

Collapse
No announcement yet.

man bijzetten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • man bijzetten

    Hallo, allemaal.

    Ik zit met een koppel kanaries wat maar niet wil gaan broeden, en de man hoor ik ook amper fluiten.

    Nu heb ik een heel goed fluitende man in een kooi voor de ander broedkooi gezet, om een beetje de boel aan de gang te brengen.
    Is dit verstandig?

    Het is het koppel op de foto.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Misschien is de pop nog niet kweekrijp?
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door badraaf
      Hallo, allemaal.

      Ik zit met een koppel kanaries wat maar niet wil gaan broeden, en de man hoor ik ook amper fluiten.

      Nu heb ik een heel goed fluitende man in een kooi voor de ander broedkooi gezet, om een beetje de boel aan de gang te brengen.
      Is dit verstandig?

      Het is het koppel op de foto.
      Haal die man weg en geef de pop een nestje en nestmateriaal.
      Zodra de pop het nest gaat bouwen en het half af heeft doe je de man
      er bij.
      Even geduld hebben dus.
      Vr.groeten van
      Antoni





      homepage:
      http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

      Opmerking


      • #4
        @ Anthoni,
        Bedoel je de man die bij de pop zit?
        Ik ga bij mijn volgende vraag ervan uit dat je dat bedoelt.
        Stel dat pop en man elkaar wel aardig vinden, maar de pop toch geen aanstalten maakt om een nestje te gaan bouwen, moet de man toch weg worden gehaald?

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pico
          @ Anthoni,
          Bedoel je de man die bij de pop zit?
          Ik ga bij mijn volgende vraag ervan uit dat je dat bedoelt.
          Stel dat pop en man elkaar wel aardig vinden, maar de pop toch geen aanstalten maakt om een nestje te gaan bouwen, moet de man toch weg worden gehaald?
          De man die bij de pop zit,Pico. Die moet je even weghalen.
          De pop gaat vanzelf een nest bouwen als ze rijp is.
          Een man en pop moet je niet bij elkaar laten zitten. Dan komt er van de
          broederij niets terecht.
          Het is nu de broedtijd. Die duurt maar een paar maanden en dan is het voorbij.
          Geef de man en de pop elke dag een theelepeltje eivoer,waarin ook
          wat negerzaad zit.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            En wederom bedankt.

            Opmerking


            • #7
              @ Antoni, Waarom moet je volgens jou de man en pop niet samen laten? Je zegt dat er dan van broeden niet veel terecht komt.... Ben benieuwd naar je redenen.
              Ik heb in mijn vlucht een man en pop zitten die nu 4 jongen van ruim 3 weken hebben(die door pa heel netjes gevoerd worden) en de pop zit sinds gister weer te broeden op haar 5 nieuwe eitjes. Gaat hier prima?! Na dit nestje houden we het weer gezien voor dit jaar en gaat de nestjes er weer uit.

              Opmerking


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antoni Hopmann
                Haal die man weg en geef de pop een nestje en nestmateriaal.
                Zodra de pop het nest gaat bouwen en het half af heeft doe je de man
                er bij.
                Even geduld hebben dus.
                waarom moet je er geen man bijzetten, als je niet aan wisselbroed doet dan hoeft dat toch niet? ik doe het al 2 jaar 1man+1pop, samen nestbouwen en jongen opvoeden en altijd goed gegaan.
                Klik hier voor Mijn Gordelgrasvink kweek

                Opmerking


                • #9
                  Hoewel kanaries kooivogels zijn wil ik toch onder de aandacht brengen,
                  dat in de natuur het kanariemannetje zich hoofdzakelijk bezig met de afbakening van het territorium.
                  Doordat het mannetje reeds in de broedtijd het popje op het nest voert
                  gebeurt het dikwijls,dat dat blijft doorgaan nadat de eitjes zijn uitgekomen.
                  Hierdoor kan het komen dat de jongen niet goed worden gevoerd door de pop met als gevolg sterven van de jongen.
                  Ook te veel interesse van de man voor de pop en andersom kan falikant verkeerd aflopen. Hierbij raakt het nest met jongen op de achtergrond en wordt amper nog gevoerd.
                  Om deze zaken te voorkomen laat ik de man pas toe als de pop aan het nestje is begonnen en niet eerder.
                  Ik heb het een en ander in de loop van de jaren meer dan eens meegemaakt,terwijl ik toch aan wisselbroed doe.
                  Vr.groeten van
                  Antoni





                  homepage:
                  http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                  Opmerking

                  Working...
                  X