Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ei uit het nest nog 3 a 4 dagen te gaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • ei uit het nest nog 3 a 4 dagen te gaan

    misschien is deze vraag al eerder gesteld maar heb de zoekfunctie wel gebruikt maar kan het niet zo snel vinden....

    Ik heb in een broedkooi (buiten) een koppel kanaries zitten, nu is er een ei uit het nest gevallen/gegooid. De pop zou de jongen zondag uitgebroed moeten hebben, dus ze broed al een dag of 10/11. Ze hebben alles voor handen, grit met mineralen, eivoer, water en een zaadmengeling. Het ei was wel onbevrucht, daar ik gewoon het eigeel nog zag zonder enig vorming van leven.

    Kan het zo zijn dat de pop geen leven heeft gemerkt en het ei eruit gewipt heeft?

    Of is het verstandig om de man eruit te halen, heeft hij het gedaan?

    Ik doe aan parenbroed vandaar dat deze er gewoon nog bij zat en ik bij kanaries geen noodzaak zie om ze te scheiden omdat de man ook een goede verzorger is normaliter.....

  • #2
    De kanarie weet volgens mij niet of de eieren bevrucht zijn. Zijn het veel eieren? Er kan er ook een uitgevallen zijn op het moment dat de pop het nest even verliet.
    Fuufie!
    Ik zit kropvol

    Opmerking


    • #3
      Het nest bestond uit 5 eieren

      Opmerking


      • #4
        Is niet te zeggen, kan zijn dat de pop gemerkt heeft dat het ei niet meer goed was (gaatje) en het eruit heeft gegooid. Ook schrikt een pop wel eens en doordat ze dan te snel van het nest af gaat gaat er een eitje mee.

        Gewoon even aankijken, meer kan je niet doen.
        http://wiggel.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Gutser
          misschien is deze vraag al eerder gesteld maar heb de zoekfunctie wel gebruikt maar kan het niet zo snel vinden....

          Ik heb in een broedkooi (buiten) een koppel kanaries zitten, nu is er een ei uit het nest gevallen/gegooid. De pop zou de jongen zondag uitgebroed moeten hebben, dus ze broed al een dag of 10/11. Ze hebben alles voor handen, grit met mineralen, eivoer, water en een zaadmengeling. Het ei was wel onbevrucht, daar ik gewoon het eigeel nog zag zonder enig vorming van leven.

          Kan het zo zijn dat de pop geen leven heeft gemerkt en het ei eruit gewipt heeft?

          Of is het verstandig om de man eruit te halen, heeft hij het gedaan?

          Ik doe aan parenbroed vandaar dat deze er gewoon nog bij zat en ik bij kanaries geen noodzaak zie om ze te scheiden omdat de man ook een goede verzorger is normaliter.....
          Zal een ongelukje zijn. Nee de man niet weghalen. Laat de pop maar lekker
          broeden. Komt wel goed.
          Vr.groeten van
          Antoni





          homepage:
          http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

          Opmerking


          • #6
            Dank jullie voor de adviezen, we wachten af... Jammer van het ei maar goed aan de andere kant was die niet bevrucht....

            Opmerking

            Working...
            X