Mededeling

Collapse
No announcement yet.

witte japanse meeuwen!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • witte japanse meeuwen!

    Ben vandaag men nieuw koppel japanse meeuwen gaan ophalen, het waren witte.
    Ik heb direct ook nog een popje gekocht voor een mannetje dat hier alleen zat.
    Het is een bonte, maar ze heeft heel weinig bont, ze zit nu bij de natuurkleur man.
    De witten zitten bij mijn oom samen met nog een ander koppel tot na de kweek, want na de kweek gaan we hier 2 kooien bij maken voor hen.
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

  • #2
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

    Opmerking


    • #3
      Oh leuk!

      ja, als japjes eenmaal bezig gaan, dan lukt het wel. Ik wens je een fijne kweek toe. Zo leuk als ze na 3 weken uitvliegen en je ze zo in je hand kan houden.
      Bijgevoegde Bestanden
      'Vliegde ik?'
      -'Nee, je valde.'

      Opmerking


      • #4
        Wat een schattige foto Troetelduifje! Wij hebben nu ook een nestje met 3 van die schatjes. Ik verwacht dat ze komend weekend of begin volgende week uitvliegen.

        Opmerking


        • #5
          Ja ik was deze foto kwijt en heb hem weer gevonden. Heeft meteen mijn verlangen naar weer zo'n donker koppel doen oplaaien. Ik heb nu 2 vrouwtjes, maar ga binnenkort een pop omruilen met een man.
          'Vliegde ik?'
          -'Nee, je valde.'

          Opmerking


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey rahoens
            Ben vandaag men nieuw koppel japanse meeuwen gaan ophalen, het waren witte.
            Ik heb direct ook nog een popje gekocht voor een mannetje dat hier alleen zat.
            Het is een bonte, maar ze heeft heel weinig bont, ze zit nu bij de natuurkleur man.
            De witten zitten bij mijn oom samen met nog een ander koppel tot na de kweek, want na de kweek gaan we hier 2 kooien bij maken voor hen.
            gefeliciteerd. maak er nog maar 2 kooien bij want als ze eenmaal bezig zijn heb je je ruimte nodig

            niet vergeten jeffrey, er bestaat geen natuurkleur van de japanse meeuw. dat komt omdat deze niet in de natuur voorkomt. maar ik neem aan dat je zwartbruin bedoeld? erg mooie, zelf vind ik dit de mooiste kleurslag. vandaar dat er ook 2 koppels bij mij in het hok zitten met deze kleur

            Opmerking


            • #7
              Ik zal proberen om vrijdag eens foto's te maken als ik bij mijn oom ga van die 2 koppels. Hier zitten ze te broeden.
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                bont

                altijd leuk bonte meeuwen. maar waarom niet eens proberen om goede kleurmeeuwen te kweken, dus zwartbruin, roodbruin, witte,mokka of google eens op de site van de japanse meeuwenclub probeer daar naast eens formaat in die meeuwen te kweken. Geeft denkelijk meer voldoening dan lukraak bonte meeuwen te kweken en een uitdaging om goede te kweken.

                Opmerking


                • #9
                  Hey, ik vind japanse meeuwen ook super leuk.
                  Ik zou graag in de toekomst er enkele aanschaffen.
                  Kan ik deze bij kanaries houden? Of krijg je dan ook bastaards?
                  Is de kweek vergelijkbaar met die van zebravinkjes? Die heb ik vroeger eens gehad en die kweekten heel vlotjes.
                  Groetjes,
                  Ilse

                  Opmerking


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
                    Kan ik deze bij kanaries houden? Of krijg je dan ook bastaards?
                    Is de kweek vergelijkbaar met die van zebravinkjes? Die heb ik vroeger eens gehad en die kweekten heel vlotjes.
                    Groetjes,
                    Ilse
                    japanse meeuw paart niet met de veel grotere kanarie; dat 'past' niet.

                    Volgens mij kan je ze wel samen houden.

                    ze kweken in principe wel redelijk gemakkelijk, maar ze zijn zachtaardig en laten zich snel de vulling uit het nest pikken. met gevallen eitjes en jongen van dien.
                    De jongen komen iets later uit dan die van zebravinkjes en ze vliegen ook iets later uit. Maar het is erg leuk. Ik heb ook weer Japjes aangeschaft.
                    'Vliegde ik?'
                    -'Nee, je valde.'

                    Opmerking


                    • #11
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        [QUOTE=peruchke;174204]Hey, ik vind japanse meeuwen ook super leuk.
                        Ik zou graag in de toekomst er enkele aanschaffen.
                        Kan ik deze bij kanaries houden? Of krijg je dan ook bastaards?
                        Is de kweek vergelijkbaar met die van zebravinkjes? Die heb ik vroeger eens gehad en die kweekten heel vlotjes.
                        Groetjes,
                        Ilse[/QUOTE

                        Ik kan alleen antwoord geven op de eerste 2 vragen geven, ja je kan ze bij elkaar houden dat doe ik ook en nee ze kunnen niet bastaarden, kanaries behoren tot de vinkachtigen en japanse meeuwtjes tot de prachtvinken.

                        wessel

                        Opmerking

                        Working...
                        X