Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: ouders overtuigen voliere te bouwen en welke parkieten in voliere.voor en nadelen

Stamgast
    Thanks
    6
    Hoi allemaal,

Is een mooi koppeltje grasparkieten niet een super begin om een parkieten/vogel basis kennis op te bouwen?
    Wij hadden eerder ook heel veel parkieten in een voliere.
    Maar dit is vast een keer begonnen met 1 span haha.

Hallo Jeremy en familie, bij het onderwerp buiten wordt veel advies gegeven
    en ideeën geschetst door onze Peer, hij kan misschien wel helpen met het
    ontwerp voor een eerste voliere?

gr. Ben

Senior lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeremy Bekijk Bericht
    Hallo ik ben de moeder van jeremy en hij heeft de site laten zien en ik vond zelf dat jullie goed overheen komen met elkaar en dat jullie veel weten van vogels en ik bedank jullie ook vor de adviezen die mijn zoon kreeg meer adviezen zijn altijd welkom mijn zoon krijgt mischien een voliere maar nog niks zeggen he maar een klein vraagje welke parkieten moeten in de voliere en wa kost da en van wa moe ge da maken en waar kunt ge gewoon en grote voliere kopen waar ze da zelf in u tuin komen maken mischien kan mijn man da wel maar ik bedank jullie voor de adviezen weet er iemand iets op deze vraag u mag het altijd laten weten. groetjes valerie zoon jeremy.
    Ik heb zo de indruk dat de schrijfstijl van de mama goed op die van de zoon lijkt!
    Duidelijk familie zou ik zeggen

medaar
    Guest

Wink

wanneer je vogelgek bent zoals . is alles mogelijk . enne valerie mooie naam ze .

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    wat Rob zegt daar ben ik het niet geheel mee eens. waarmee zou een 'onervaren' liefhebber anders mee beginnen?

als ik in jou schoenen stond Jeremy, (en je wilt kromsnavels) dan zou ik eens goed kijken naar de neophema familie, bourke-parkiet etc. ze zijn erg mooi gekleurd (in letterlijk alle kleuren), ze zijn ook erg vriendelijk dus je zou er altijd nog wat ander spul bij doen, (ik heb ook een moeder (ik ben nog 17) en die is geen vogelfanaat dus vandaar deze tip:.) neophema's zijn geen schreeuwers.

http://www.neophemaforum.nl/forum/

het zijn ook prima beginners vogels

Stamgast jeffrey rahoens's Avatar
    Thanks
    1
    Begin met een koppel grasparkieten.
    Dat is een soort die gemakkelijk te houden is en ook goed kweekt.
    Volgens mij is dat de ideale vogelsoort om te beginnen
    zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel

Stamgast
    Thanks
    6
    Ik kwam ook met grasparkieten als voorstel maar de neophema's zijn natuurlijk
    wel stiller dat is simpel genoeg dus sluit ik me bij onze Tuijl aan.

gr. Ben

Lid
    Thanks
    0
    Hallo!
    Ik ben 16 en heb me ouders gevraagd om een kooitje binnen, dat mocht niet...
    Toen kwam ik op het idee om een voliere tebouwen. me ouders waren het daar niet mee eens, behalve als ik ze kon overtuigen dat ik er genoeg van de vogels wist, alles kon betalen(achteraf hebben ze toch een deel betaald) en moest beloven dat mijn school er niet onder ging leiden.
    Ik heb me toen een week op forums als deze gestort en een kleine "spreekbeurt" gegeven aan me ouders.
    Ik heb het nooit echt over de afmeting gehad maar kreeg een plek toegewezen.
    Ik heb voor 250 euro spullen bij bouwmarkt gehaald,zoals hout en gaas enzo.
    Toen ben ik begonnen met bouwen met mijn opa.
    Ik heb nu een volière van 2,55meter hoog bij 2,40 x1,40 onder onze overkapping gebouwd.
    In eerste instantie waren ze niet helemaal mee eens over hoe groot hij was maar achteraf vonden ze het toch wel erg leuk!!
    Een week later kwam ik thuis met 6 kweek hokken.. Stonden ze ook even van tekijken haha..
    Achteraf zijn mijn ouders net zo gek op de vogels als ik.
    Ik heb 1koppel zilver bekjes, 1koppel Japanse meeuwtjes en 3 of 4 koppeltjes zebra vinken in mijn voliere. Ik heb nog 4 kopels gras parkieten in de kweekhokken.
    Ik wil uiteindelijk helemaal overstappen op zebra vinken.
    Gewoon goed je best doen thuis en je ouders overtuigen! Lukt je wel!!

Senior lid
    Thanks
    8
    Jeremy,

Als je graag wilt beginnen met vogels houden , maak dan een leuk hok(je) ,wand of staand (van afvalhout bijv.) en gewoon een paar Diamantduifjes of Tortelduiven aan te schaffen.
    Deze kosten de hele wereld niet en 99% kans dat je gelijk dit jaar al jonkies hebt.
    Vergeet niet dat houden van vogels geld kost en sommigen gaan ook wel eens dood ,met duifjes zijn deze kosten minimaal.
    Het is maar een hint ,succes!
    Wacht niet op de goede dag,maak er één

Gr ,Hubert

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Forum Rechten