Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuwe voliere gemaakt, maar wat op de bodem en wat voor beplanting?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • nieuwe voliere gemaakt, maar wat op de bodem en wat voor beplanting?

    Hallo,

    Ik ben bezig een voliere te maken en zit nu nog met enige vragen, misschien dat jullie mij er bij kunnen helpen. dit is namelijk mijn eerste voliere en heb verder nog geen ervaring met vogels. het lijkt mij zo mooi toe.
    ik voeg enkele foto's van mijn voliere toe zodat jullie kunnen zien waarover het gaat. Hij is nog in aanbouw. de maten zijn als volgt:
    wand inclusief nachthok is 3 meter. wand met vlucht is 2,5 meter. overal minimaal 1 meter breed en 2 meter hoog. Het nachthok is 1,20 meter lang en 1 meter breed. Hier komt een kooi in van 100 x 50 x 50 en 4 broedkooien.

    Nu zijn mijn vragen:

    Wat kan ik het beste als bodembedekking gebruiken en wat als beplanting? het lijkt me leuk om hem zo natuurlijk mogelijk te houden, dus gewoon vaste planten erin. iemand suggesties?

    ow ja, deze vogels heb ik al (elders ondergebracht):
    3 x wildkleur kanaries
    2 x diamantduif
    2 x zebravink
    2 x diamantvink

    en ben van plan te gaan voeren in het nachthok.

    Alvast bedankt,

    Jelle Wiebe
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    hoi mooie voliere maar heb je aan een sluisje gedacht .
    voor op de grond heb ik zelf houtsnippers en heb verschillende coniferen.
    succes .
    groetjes monica

    Opmerking


    • #3
      hallo,,

      in het nachthok kun je het beste of schelpenzand of houtsnippers gebruiken.

      in het buitenverblijf zou ik gewoon zand houden en kwa beplanting..
      het leukste is gewoon wat kleine boompjes erin te zetten.

      die gewoon nog groeien..

      leuk is natuurlijk ook een buxus maar aangezien kanarie`s die met alle plezier mollen zou ik dit afraden en zorg voor een aantal takken..
      verschillende diktes.

      dit zorgt ervoor dat ze niet altijd de zelfde maat hebben om zich aan vast te houden..

      voor verdere vragen hoor ik dat graag.
      mvg roy (vogelfreak)
      kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

      Opmerking


      • #4
        Oke, dus houtsnippers, dat kan gewoon op de modder/gras? Of moet er zand onder. Ik heb geen sluisje, omdat ik van plan ben in het nachthok te voeren. Voor de enkele keer dat ik in de voliere wil kan die deur wel denk ik. Hij zit ook op de kopse kant, dus de vogels vliegen wel richting nachthok dan.
        In ieder geval al bedankt voor de reacties!

        Jelle Wiebe

        Opmerking


        • #5
          hallo,

          als ik jou was zou ik in het nachthok gewoon een houten vloer maken veel makkelijker schoon te maken en voorkomt ook beter ongedierte..

          in het buitenverblijf raad ik je af daar houtsnippers of dergelijk in te doen..
          gewoon de zand bodem aanhouden..


          houtsnippers gaan snel rotten(door water oid..) en je houd er dus niks aan over.
          mvg roy (vogelfreak)
          kijk ook eens op mijn site www.roy-vogels.nl

          Opmerking


          • #6
            Beste Pypke staat jouw voliere los op het gras? Indien ja, is het verstandig om een bodem van bijvoorbeeld beton te storten om te voorkomen dat ongedierte (ratten, marters etc.) zich via de bodem in voliere meldt.
            Bekijk mijn vogels op:

            http://papegaaiamadine.webnode.nl/

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door HansV
              Beste Pypke staat jouw voliere los op het gras? Indien ja, is het verstandig om een bodem van bijvoorbeeld beton te storten om te voorkomen dat ongedierte (ratten, marters etc.) zich via de bodem in voliere meldt.
              mijn voliere staat op een fundering van opsluitbanden., maar als ongedierte wil komen ze er inderdaad onderdoor. In het nachthok was ik van plan om zowiezo een vloer van tegels te maken, maar over de voliere zelf ben ik nog niet uit.... denk toch maar gewoon zand, misschien paar houtsplinters voor het onderbreken.. en wat planten erin.

              Opmerking


              • #8
                Ik heb langs de rand een cm of 40 grond liggen met allerlei beplanting.
                De rest van de bodem is bedekt met zand.



                Opmerking


                • #9



                  Opmerking


                  • #10
                    hallo Cobblepot.

                    Tsjonge jonge, jij hebt het wel prachtig mooi beplant. Dit ziet er heel natuurlijk uit. En het blijft ook wel behoorlijk groen? Blijft ook goed groeien? of moet je ieder jaar nieuwe boompjes planten?

                    Ik heb gister het dak op mijn voliere gemaakt en ben behoorlijk opgeschoten met het nachthok. Eind deze week verwacht ik dat de vogels er in kunnen. Hopen dat het weer nog ff paar dagen redelijk blijft ivm bouwen.....

                    gr Jelle Wiebe

                    Opmerking

                    Working...
                    X