Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelf Pinkies Kweken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Zelf Pinkies Kweken

    Loont het eigenlijk om zelf maden te kweken.
    Lijkt me een goed idee om altijd vers levend
    voer te hebben. Zeker voor degenen die hun vogels nu diepvries pinkies geven.
    Hoe doe je dat eigenlijk. Heten dat niet vleesmaden.
    Vr.groeten van
    Antoni





    homepage:
    http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

  • #2
    Hallo Antoni,

    Misschien heb je hier wat aan: http://allesmetpluimen.blogspot.com/...n-voer-ik.html
    Groeten Michael

    https://www.facebook.com/Populier-Vo...4313725716158/

    Opmerking


    • #3
      Vooral in Australie voeren vele vogelliefhebbers pinkies. Vele van mijn vrienden geven dit levend voer onbeperkt.
      De link die Michael hier op het forumgeplaatst heeft is ook niet van toepassing aan deze kant van de aardbol.
      De vlieg die hier onze schapen binnendringt leggen namelijk geen eitjes maar levende jongen.
      Voor pinkies hier gebruiken we "bushflies" die hun eitjes in een mix van bran en melkpoeder leggen en die dan in een verwarmde ruimte snel worden uitgebroed en twee dagen later aan de vogels worden aangeboden.
      Interessant vind ik het feit dat ik in NL altijd hoor dat het in beperkte mate moet worden aangeboden terwijl bij mijn vrienden het aanbod de vraag overtreft.

      Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

      Opmerking


      • #4
        @Kees: Over welke soorten vogels heb je het dan?

        Opmerking


        • #5
          deze.



          neen, dan heb ik het over
          blauwfazantjes, blauwkop fazantjes, goudbuikjes, oranjekaakjes, de verschillende soorten papagaai amadines, zonastrildes, kleine cubavink, gould amadines, spitsstaarten, bichenows, diamant vinken, gele riekvink, bruinborst rietvink, emblema's, melba's etc.

          groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

          Opmerking


          • #6
            Die lusten wel een paar kilo per dag

            En dan in de gehele broedperiode of ook er voor en er na?

            mvg. Eelke

            Opmerking


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door populier
              Hallo Antoni,

              Misschien heb je hier wat aan: http://allesmetpluimen.blogspot.com/...n-voer-ik.html
              Oh,daar word ik even niet goed van. Wat een gedoe,Michael.
              Vroeger legden we gewoon ergens een bot neer,dat we van de slager
              hadden. De maden die dan verschenen, daar gingen we mee vissen.
              Maar dat schijnt als voer voor vogels niet goed te zijn.
              Weet ik gelijk waarom de diepvries pinkies zo'n goede aftrek hebben.
              Vr.groeten van
              Antoni





              homepage:
              http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

              Opmerking


              • #8
                nou kees ik denk niet dat wel de afrikaantjes/k cubavinken etc. erg goed kunnen vergelijken. ik weet niet precies hoelang de grenzen van Australie dicht zijn. maar lang genoeg om te kunnen zeggen dat de cubavinken van ons anders zijn dan de 'Australische' daarbij is het klimaat van Australie anders dan die van ons dat heeft ook invloed

                Opmerking


                • #9
                  Zemelen en melkpoeder is natuurlijk heel wat anders dan dooie vis of slachtafval,kees.

                  mvg eddie

                  Opmerking


                  • #10
                    Gebruik de krulvlieg, heeft geen vlees nodig en vliegt niet meteen weg.




                    Hier wordt nog wel hondebrokken gebruikt, ik heb echter ook zonder gezien.

                    Opmerking


                    • #11
                      Kun je pinkies ook levend geven aan kanaries? Heb eens gehoord dat die bijten en de krop kunnen beschadigen. Evenals meelwormen.
                      Groetjes,
                      Ilse

                      Opmerking


                      • #12
                        Hallo,

                        Ik heb dat nog nooit geprobeerd, maar je kan de wormpjes ook doormidden knippen met een oude schaar, ook kan je de kanaries er alvast een geven, en dan zien hoe die ermee om gaan.

                        Pikken ze gelijk op de kop dat ze hem doden dan heb je niks te vrezen, maar doen ze dat niet dan zou ik het er niet op wagen.
                        Ik zou het gewoon bij eivoer houden, ik heb kanaries nog nooit levend voer verstrekt.

                        groet, Henk.
                        Met vriendelijke groet:
                        Henk.

                        Opmerking


                        • #13
                          Dooie vis.

                          Ik hou niet van vissen dus dooie vis en een bot is voor mij niet nodig om maaien te kweken Eddie. En dan de geur! Deze maaien zijn trouwens niet goed voor de vogels.

                          Zemelen en melkpoeder zijn reukloos en als je de pinkies al klein uitvoed - na twee daagjes - behoeft er niet geknipt en gesneden te worden.

                          Bovendien wilde ik alleen wat uitleg geven hoe we het hier doen.
                          De kweeksituaties in Oz zijn totaal verschillend van NL.

                          En een oud Engelstalig gezegde: If it ain't broke, don't fix it.

                          Groet, Kees, Tauranga, Nieuw Zeeland.

                          Opmerking


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door peruchke
                            Kun je pinkies ook levend geven aan kanaries? Heb eens gehoord dat die bijten en de krop kunnen beschadigen. Evenals meelwormen.
                            Groetjes,
                            Ilse
                            Pinkies moet je echt niet aan kanaries voeren,Ilse.
                            Gewoon een goed eivoer voldoet.
                            Vr.groeten van
                            Antoni





                            homepage:
                            http://home.tiscali.nl/kunstantonih/

                            Opmerking


                            • #15
                              gewoon lekker vers eivoer geven . levend voer lusten kanaries niet .

                              Opmerking

                              Working...
                              X