Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel vogels kunnen er in deze voliere

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Hoeveel vogels kunnen er in deze voliere

    Hallo allemaal,

    Bij deze wil ik jullie graag om jullie mening vragen. Wij hebben sinds kort een grotere voliere gebouwd. Hij is nu zo goed als klaar en ik ben bezig om wat vogels toe te voegen. Nu is mijn vraag;

    Hoeveel vogels kan ik maximaal in deze voliere houden?

    De voliere is 1,85cm breed/hoog en 1,30cm diep. Op dit moment zitten er:

    3 koppeltjes Zebravinken
    7 Kanaries
    3 Chinese dwergkwartels

    Ik zou daar graag nog een koppeltje Mexicaanse Roodmussen aan toevoegen. Alvast bedankt voor jullie reakties. Groet,

    Monique

    Click image for larger version

Name:	DSCF4123.JPG
Views:	3
Size:	52,2 KB
ID:	438055


    Click image for larger version

Name:	DSCF4125.JPG
Views:	1
Size:	79,1 KB
ID:	438056

  • #2
    Ik zou er niet meer in doen dan er nu inzit. Ik zie dat je ook nestgelegenheid biedt. de zebravinken zullen vrijwel zeker jongen krijgen. Dan is je voliere overvol.

    Opmerking


    • #3
      Sluit me aan bij spenkie
      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

      Opmerking


      • #4
        Groeten,
        Johan

        http://johanhendriks.webklik.nl

        Opmerking


        • #5
          Wil je roodmussen bijkopen, zou ik 3 of 4 kanaries verkopen, zeker als je nog iets wil kweken.
          Kweker van Border, Crest, Fife fancy en Glosters!

          Opmerking


          • #6
            Alvast bedankt voor alle reakties.

            Ik denk dat ik er een koppeltje zebravinkjes uithaal en een koppeltje kanaries. Dan kan ik er nog 1 koppeltje van een ander soort in doen. Ik denk aan Japanse Meeuwtjes. Ik laat de Mexicaanse Roodmussen maar zitten. Ik lees dat velen ze erg druk vinden, vandaar.

            Ik hoop dat ik het zo dan goed doe. Ik wil niet echt kweken maar wil ook niet dat de popjes in nood komen. Moet ik dan de eitjes weghalen?

            Opmerking


            • #7
              Ik zou het bij 1 koppel zebravinken houden, die kweken echt heel veel!
              Maar wat ik me afvraag, je hebt 7 kanaries, hoeveel mannetjes en popjes? Want normaal is het 1 man voor 3 poppen of 3 mannen voor 7 poppen.
              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

              Opmerking


              • #8
                Bedankt voor je reaktie jeffrey

                Dat was ook de bedoeling. Maar degene waar ik de kanaries kocht heeft mij ipv 1 man en 3 poppen, 2 mannen en 2 poppen verkocht. Daar kwam ik pas later achter. Als beginner ben je toch een beetje afhankelijk van de kennis van anderen. Ik heb er later 3 poppen bijgekocht. Dat gaat eigenlijk heel goed. Ik heb niet bewust een oneven aantal

                Opmerking


                • #9
                  Natuurlijk niet maar het is aangeraden om mannen oneven te houden i.v.m. vechten.
                  zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                  Opmerking


                  • #10
                    Is het dan beter om er een man bij te doen of er 1 weg te halen?

                    Opmerking


                    • #11
                      Ofwel moet je een man met 2 poppen weg nemen ofwel moet je er een man met 2 poppen bij zetten
                      zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                      Opmerking


                      • #12
                        Oke. Bedankt voor de goede raad.

                        Ik ga even bedenken welke van de twee opties ik wil. Waarschijnlijk wegnemen. Dankzij jullie reacties weet ik dat ik toch te veel vogels in de voliere heb zitten.

                        Opmerking


                        • #13
                          Groet Ton,
                          www.allevogels.nl

                          Opmerking


                          • #14
                            Hallo Ton,

                            Een wat minder heftige reatie zou wel fijn zijn.

                            Ik ben pas een jaar bezig en zie mijzelf nog als een beginner. Dat is ook de reden dat ik via dit forum probeer alles op de juiste manier te doen. Ik ben van een voliere van 185cm hoog en 100cm doorsnee naar een voliere van 185cm hoog/breed en 130 diep gegaan (zie bijlage). De ruimte is zeker wel groter geworden. Ik heb nou juist deze topic geopend om erachter te komen wat het juiste aantal vogels voor deze voliere is. Ik doe mijn best om veel te lezen en alles goed te doen.

                            2011-10-22 12.37.02.jpg

                            Click image for larger version

Name:	DSCF4123.JPG
Views:	3
Size:	52,2 KB
ID:	426328
                            Bijgevoegde Bestanden

                            Opmerking


                            • #15
                              De reden van 3 mannetjes is dat als ze vechten de andere er telkens tussenkomt. Deze adviezen zijn zeker NIET verzonnen.
                              zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                              Opmerking

                              Working...
                              X