Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: st helenafazantjes.

Senior lid
    Thanks
    0

st helenafazantjes.

na hoeveel dagen kun je jonge st helena fasantjes ringen?

Stamgast van Tuijl's Avatar
    Thanks
    43
    de vuistregel voor de meeste vogels waarbij de jongen na een dag of 14 uitvliegen is 5 of 6 dagen

Stamgast Ton's Avatar
    Thanks
    310
    of de dag van uitvliegen, maar dan met een maatje groter. soms als de ouders nog jong zijn, of als je het zelf niet aan durft, is die optie soms beter. dan worden de jongen er niet uitgekieperd, wat soms na het ringen gebeurd.

Senior lid
    Thanks
    0
    Kan je bij st helena's ook zien of ze in broed conditie zijn ?
    Mijn helena's hebben een nest gebouwd maar ik heb geen idee of ze in conditie zijn. Het enige dat ik weet is dat 2 van de 3 helena's er in slapen man & pop.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ton Bekijk Bericht
    of de dag van uitvliegen, maar dan met een maatje groter. soms als de ouders nog jong zijn, of als je het zelf niet aan durft, is die optie soms beter. dan worden de jongen er niet uitgekieperd, wat soms na het ringen gebeurd.
    Je kan toch gebruik maken van een vertielslangetje om de ring?

Thanks
    43
    ik snap wel waarom sommige mensen ventielslangetjes op de ringen doen, maar is dit echt zo noodzakelijk?.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door van Tuijl Bekijk Bericht
    ik snap wel waarom sommige mensen ventielslangetjes op de ringen doen, maar is dit echt zo noodzakelijk?.
    Wel we weten allemaal dat ringen verschillende kleuren bezitten. Stel dat we donker blauwe of zwarte ringen zouden hebben, en als je erop let, zit er soms wat glans op de ringen. Dan zouden de ouders dit aangezien als vuil dat in in het nest is. Nemen het op en kappen het jong enal het nestje uit.

Wanneer we dit ventielslangetje over de ring doen, word de kleur van de ring doffer waardoor hij niet zo hard opvalt. Dit helpt dan wel zodat de ouders tijdens het schoon maken van het nest. De ring niet beetnemen en het jong eruit gooien.

Thanks
    43
    ja dat klopt en rood schijnt ook een kleur te zijn die de vogels niet mogen

maar is het echt zo dat heel veel vogels dit doen? zelf hebben wij er eigenlijk nooit last van

Forum Rechten