Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Pop komt niet tot broeden

Senior lid K@rin's Avatar
    Thanks
    0

Pop komt niet tot broeden

Ik heb voor de 2e keer een nest met 4 eitjes van de baardman liggen maar de pop (van 2010) gaat niet over tot broeden

Eivoer en pinkies/buffalo's krijgen ze al niet meer sinds het eerste eitje is gelegd maar de man blijft toch nog regelmatig achter de pop aan jagen.
    Ze eten nu alleen zaad, onkruidzaad, groenvoer en wat universeelvoer.

Ze zitten in een kooi van 1.65 breed x 1.0 x 1.0 m welke makkelijk in tweeën is te delen.
    Ik heb dit de eerste keer geprobeerd om ze zo apart van elkaar te zetten maar hier werden ze alleen onrustiger van.

Iemand ideeën?
    Groetjes Karin

“Don’t criticize what you don’t understand, son. You never walked in that man’s shoes.”

Stamgast populier's Avatar
    Thanks
    56
    Dat scheiden in die kooi was dat met een dichte of een tralie/gaaswand?

Thanks
    0
    Traliewand Michael...
    Groetjes Karin

“Don’t criticize what you don’t understand, son. You never walked in that man’s shoes.”

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K@rin Bekijk Bericht
    Ik heb dit de eerste keer geprobeerd om ze zo apart van elkaar te zetten maar hier werden ze alleen onrustiger van.
    Wel een beetje normaal he dit. Zelf bij kanaries zijn ze dan de eerste dag onrustig, zelfs nog de tweede en de derde. Maar geef het een kans, ze uit elkaar halen en dan oei, die zijn onrustig, trg doen zoals het was na amper een uurtje... Daar bereik je niets mee. En ik ga het nogmaals zeggen, Iedere nest is anders en sommige poppen gaan niet altijd onmiddellijk over tot broeden.

Stamgast girlits's Avatar
    Thanks
    7
    Gewoon buffalo,s blijven aanbieden.Waarom zouden ze energie verspillen aan een legsel als er geen voer voor de jongen is.
    Uit elkaar halen heeft weinig zin omdat ze net als meer insecteneters om en om broeden.
    Zijn absoluut geen kanarie,s of sijsjes en kunnen ook zo niet gehouden/behandeld worden.

mvg eddie

Thanks
    0
    Dank je wel Eddie!
    Groetjes Karin

Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Treursijs Bekijk Bericht
    Maar geef het een kans, ze uit elkaar halen en dan oei, die zijn onrustig, trg doen zoals het was na amper een uurtje... Daar bereik je niets mee.
    Waaruit maak je op dat ik ze "ämper een uurtje" uit elkaar heb gehaald?
    Groetjes Karin

Senior lid Lucky's Avatar
    Thanks
    1

Hallo, je moet baardmannen niet uitelkaar halen daar ze om en om broeden. Kan het zijn dat de vogels te veel gestoord worden? Ze te zeer in het zicht zitten? Het nest niet beschut is? Bij mij zoeken/kiezen ze namelijk altijd een zeer verborgen geplaatst tropennestkastje.

Thanks
    0
    Bedankt voor je reactie Lucky!

Ze zitten op zolder waar ik 2x per dag kom ; 's morgens om te voeren, 's avonds nog een keer om te kijken of met alle vogels alles in orde is. Wat dat betreft zouden ze toch rustig genoeg moeten zitten...

Ik had een pot riet in de kooi gezet maar ze hebben toch gekozen voor een kanarienest wat verstopt ogehangen is tussen klimop (kunststof)

Ik heb het idee dat de pop wel wil broeden maar de man blijft maar achter haar aan jagen...
    Groetjes Karin

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door K@rin Bekijk Bericht
    Waaruit maak je op dat ik ze "ämper een uurtje" uit elkaar heb gehaald?
    Dat is een wijze van spreken k@rin, soms is het iets te korte tijd. Hoelang hebben ze gescheiden geweest?

Forum Rechten