Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voliere bouw

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • voliere bouw

    eindelijk is het dan zo ver de voliere bouw is van start hi.
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    En hij is nu af.Er zit nu 2 kwartels in en 2 zebravinken zwartwang en een witte.
    Bijgevoegde Bestanden

    Opmerking


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door vlammy
      En hij is nu af.Er zit nu 2 kwartels in en 2 zebravinken zwartwang en een witte.
      ooeehhh flammy, Niet aan een sluis gedacht ofzo .. met zo een hoge deur vliegen ze je zo over de kop naar buiten, Met een iets lagere deur zal het eventueel wel willen zo want dit heb ik zelf ook alleen voer in het binnenhok zodat ik zo min mogelijk in de volliere kom.

      ik denk ook dat in dit geval een draai plateau handig is dan hoef je niet vaak die grote deur open te doen zo dat de kans vergroot dat de vogels wegvliegen.

      Verder is het een prachtig stuk om te zien, mooi ingericht ook! mooi zeg..

      Opmerking


      • #4
        http://dewittn17.skyrock.com/

        Opmerking


        • #5
          M.v.g. Sepke

          Opmerking


          • #6
            Ja indd ik gaat nu ook een losse sluis maken zo dat ik m er zo voor kan zetten.
            Het hoef niet zo grote te zijn.
            2 vogels gaat nog wel maar als ik er meer hebt dan moet ik wel de sluis gebruiken dus ik gaat m nu ook maken hi.

            Opmerking


            • #7
              En wat ik nog vergeten bent is een gootje maken voor onder de zitstokken.
              Als ze poepen valt het meeste in het gootje en de grond wordt zo niet vies.
              Als ik ze er op het zitten zal ik wel een foto plaatsen.

              Opmerking


              • #8
                Ik loop ook met zo'n soort idee om de vogelpoep op te vangen, wanneer ze op de zitstokjes zitten, zijn er ideeen voor? Of zelfs al mooie voorbeelden?

                Opmerking


                • #9
                  deur in deur

                  je zou ook een klein deurtje in de deur kunnen maken, en dan je flessen daar vlak bij hangen, zodat je niet de voliere in hoeft, maar via het kleine deurtje je de flessen kan verwisselen.
                  groeten Ton
                  mijn Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCLy..._as=subscriber

                  Opmerking


                  • #10
                    Dat zou ook nog kunnen Ton!hoe doen jullie dat met katten eigelijk want ik heb er echt last van.Ik ziet nu echt elke keer weer een andere kat in de tuin.Ik doe al met de plantegieter de katten verjagen dat werkt ff maar dan komen ze weer terug.Misschien moet ik geduld hebben en dit blijven herhalen hi.ik heb wel een buks maar dat is ook weer zo wat he whaa

                    Opmerking


                    • #11
                      heb ik ook last van van katten maar heb een hele lieve hond die ze wegjaagd
                      stroom draadje zou ook nog kunnen.


                      groeten hielke
                      lukt het vandaag niet dan morgen wel

                      www.hielkegrasparkiet.webnode.nl

                      Opmerking


                      • #12
                        Tuinslang of hogedrukreiniger helpt beter
                        zonder vogels kan ik niet leven, maar met mijn allergie wel;) :wave

                        Opmerking


                        • #13
                          En hier is die dan me eerste bewoner de zebravink+nog een wit popje staat niet op de foto hi
                          Bijgevoegde Bestanden

                          Opmerking


                          • #14
                            Wat katten betreft gebruik ik vislijn. Dubbele gaas is veiliger maar daardoor wordt het zicht op de vogels beperkt. Als de temperatuur het toelaat en de plexiglas voorzet ramen verwijdert kunnen worden vervang ik deze door een alu frame met daarin vislijn gespannen met een tussenruimte van 5 cm.

                            Hierdoor gaan de katten niet aan het gaas hangen en de vislijn is bijna onzichtbaar.



                            M.v.g. Sepke

                            Opmerking


                            • #15
                              Oja dat is ook een idee. goede oplossing zo met dat vislijn.

                              Opmerking

                              Working...
                              X