Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 18

Onderwerp: Wat kiezen?

Wat kiezen?

Wij twijfelen tussen een catahrina parkiet - een valkparkiet
    Of weet iemand nog een andere vogel? Onze behoeften: - niet te veel lawaai
    -niet heel oud worden
    -tam maken
    -niet te groot
    - niet heel veel aandacht vraagt
    Een catharina parkiet ziet er ons leuk uit, omdat we er 2 kunnen houden vanwege hun grote. Bij een valkparkiet is dit moeilijker omdat ze groter zijn...

Kan iemand helpen?

andre 44
    Guest
    je vraagt steeds het zelfde en op de andere topic's van je al veel vragen beantwoord en ook veel tips gegeven

Ja, weet ik... maar dat is omdat het niet steeds over hetzelfde gaat en ik weet niet of je dat dan in dat topic moet zetten of een nieuw openen...Daarom open ik voor de zekerheid een nieuw...ik ben namelijk nieuw hier... sorry

Senior lid sepke's Avatar
    Thanks
    1
    als ik jouw behoefte bekijk dan valt de valkparkiet zeker af.

Ik zelf heb valkparkieten en uit ervaring weet ik dat ze af en toe behoorlijk luidruchtig kunnen zijn. Verder geef je aan dat jouw voorkeur gaat naar een vogel die niet al te oud wordt, een valkparkiet kan 15 tot 20 jaar oud worden.
    M.v.g. Sepke

Tam maken en niet veel aandacht nodig hebben gaat ook niet samen trouwens.
    Een vogel krijg je alleen tam door veel aandacht.
    Een kakariki misschien? Maar die is dan ook te groot?
    Is niet luidruchtig, zijn van nature nieuwsgierig en worden niet superoud (waarom mag dat trouwens niet? )

Groetjes: Caroline.

Kun je nogwat meer vertellen over de kakariki?
    Kun je ze alleen houden? Want ze zijn niet te groot om een alleen te houden maar met 2 heb je al een hele gtote kooi nodig denk ik...

Een kakariki heeft altijd een grote kooi nodig.
    Zijn nogal beweeglijke vogels.
    Je kan ze wel alleen houden, maar ik ben zelf een voorstander om ze samen te houden wat ik van iedere vogelsoort trouwens vindt. Of je moet ze zoveel aandacht kunnen geven dat je hun soortgenoot kan vervangen.

Groetjes: Caroline.

Senior lid K@rin's Avatar
    Thanks
    0
    Niet te veel lawaai, niet heel oud worden, niet te groot, niet te veel aandacht...
    Ik denk dat je toch nog eens heel serieus moet overwegen of je wel een vogel moet nemen

Daarbij, zoals eerder gezegd, niet veel aandacht én toch tam maken, gaat niet samen.
    Als je ook nog eens 2 vogels tegelijk neemt vraagt het tam maken helemaal veel van je tijd en geduld!

Groetjes Karin

“Don’t criticize what you don’t understand, son. You never walked in that man’s shoes.”

Ja, we willen zeker een vogel, we hebben al een een kanarie gehad en ja die is overleden dus zijn we op zoek naar een nieuwe vogelsoort...

Groetjes

Senior lid Pippa's Avatar
    Thanks
    1
    Zijn gewoon twee grasparkietjes geen optie? Niet te groot, kunnen aardig tam worden, bijten niet gauw, kwebbelen lekker zonder al te hard te schreeuwen en kunnen zich samen prima vermaken als je even wat minder tijd hebt!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten