Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat kiezen?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • Wat kiezen?

    Wij twijfelen tussen een catahrina parkiet - een valkparkiet
    Of weet iemand nog een andere vogel? Onze behoeften: - niet te veel lawaai
    -niet heel oud worden
    -tam maken
    -niet te groot
    - niet heel veel aandacht vraagt
    Een catharina parkiet ziet er ons leuk uit, omdat we er 2 kunnen houden vanwege hun grote. Bij een valkparkiet is dit moeilijker omdat ze groter zijn...

    Kan iemand helpen?

  • #2
    je vraagt steeds het zelfde en op de andere topic's van je al veel vragen beantwoord en ook veel tips gegeven

    Opmerking


    • #3
      Ja, weet ik... maar dat is omdat het niet steeds over hetzelfde gaat en ik weet niet of je dat dan in dat topic moet zetten of een nieuw openen...Daarom open ik voor de zekerheid een nieuw...ik ben namelijk nieuw hier... sorry

      Opmerking


      • #4
        als ik jouw behoefte bekijk dan valt de valkparkiet zeker af.

        Ik zelf heb valkparkieten en uit ervaring weet ik dat ze af en toe behoorlijk luidruchtig kunnen zijn. Verder geef je aan dat jouw voorkeur gaat naar een vogel die niet al te oud wordt, een valkparkiet kan 15 tot 20 jaar oud worden.
        M.v.g. Sepke

        Opmerking


        • #5
          Tam maken en niet veel aandacht nodig hebben gaat ook niet samen trouwens.
          Een vogel krijg je alleen tam door veel aandacht.
          Een kakariki misschien? Maar die is dan ook te groot?
          Is niet luidruchtig, zijn van nature nieuwsgierig en worden niet superoud (waarom mag dat trouwens niet? )

          Groetjes: Caroline.

          Opmerking


          • #6
            Kun je nogwat meer vertellen over de kakariki?
            Kun je ze alleen houden? Want ze zijn niet te groot om een alleen te houden maar met 2 heb je al een hele gtote kooi nodig denk ik...

            Opmerking


            • #7
              Een kakariki heeft altijd een grote kooi nodig.
              Zijn nogal beweeglijke vogels.
              Je kan ze wel alleen houden, maar ik ben zelf een voorstander om ze samen te houden wat ik van iedere vogelsoort trouwens vindt. Of je moet ze zoveel aandacht kunnen geven dat je hun soortgenoot kan vervangen.

              Groetjes: Caroline.

              Opmerking


              • #8
                Groetjes Karin

                Opmerking


                • #9
                  Ja, we willen zeker een vogel, we hebben al een een kanarie gehad en ja die is overleden dus zijn we op zoek naar een nieuwe vogelsoort...

                  Groetjes

                  Opmerking


                  • #10
                    Zijn gewoon twee grasparkietjes geen optie? Niet te groot, kunnen aardig tam worden, bijten niet gauw, kwebbelen lekker zonder al te hard te schreeuwen en kunnen zich samen prima vermaken als je even wat minder tijd hebt!

                    Opmerking


                    • #11
                      Ik heb nog eens wat gegoogeld en de pyrrhura ziet er ook leuk uit... kan iemand hier meer over zeggen?

                      Opmerking


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vogeltjesvriend
                        Ik heb nog eens wat gegoogeld en de pyrrhura ziet er ook leuk uit... kan iemand hier meer over zeggen?
                        Halloo

                        Jullie geven aan weinig tijd te hebben dus dan moet je zowieso al een pyrrhura niet nemen want die leuke vogels hebben ook veel liefde en aandig nodig en zijn ook zeer levendig en die kunnen ook een behoorlijk geluid produceren als ze iets niet aan staat of ergens van schikt.

                        Dat is absoluut geen vogel soort voor jullie en aangezien dat jullie weinig tijd hebben en mag niet teveel lawaai hebben dan lijkt me zeer verstandig, om zowieso geen vogel te nemen en al helemaal niet alleen want hij heeft liefde nodig en zeer veel aandacht.

                        Ga zelf maar eens een hele dag alleen zitten elke dag maar weer in een kleine kamertje dan weet je ook meteen hoe de vogel zich gaat voelen als die hele dag alleen is.


                        mvg.

                        Opmerking


                        • #13
                          Waarschijnlijk kun je nog wel 100 leuke soorten vinden via google. Elke parkiet of papegaai maakt geluid en heeft aandacht nodig

                          Opmerking


                          • #14
                            Je geeft aan dat je een kanarie gehad hebt? Deze fluiten volgens mij toch ook behoorlijk ( de mannen dan)
                            Ik hoop wel dat de parkietensoort die er mag komen in een andere kooi komt?
                            Ik neem tenminste aan dat het een kooi voor kanaries is? Deze is nl ongeschikt voor parkieten.
                            Voor de rest ben ik het met mijn voorganger eens.
                            Is een hamster niets voor jullie?
                            Leeft alleen, maakt geen herrie, hoeft niet zoveel aandacht en wordt niet oud.

                            Groetjes : Caroline.

                            Opmerking


                            • #15
                              Volgens mij beste vogeltjesvriend doe je stevig je best om een discussie los te krijgen waarvan je de uitslag al wel kent. Je gooit af en toe wat kooltjes op het vuur omdat de discussie wat minder wordt. Ga lekker twitteren ofzo, maar doe alleen hier mee, wanneer je serieus wilt zijn.
                              Dit is na 100 reacties de eerste keer dat ik negatief ben over iemand op dit forum, maar door jouw reacties maak je dit zelf los, sorry mensen.
                              Verder wil ik er geen woord meer aan vuil maken.
                              http://www.deforpusliefhebber.webs.com

                              Opmerking

                              Working...
                              X