Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Europese maatregelen tegen "invasieve soorten".

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts

  • #31
    Wat zal staatbosbeheer moeten met de zogenaamde "oerkoeien"?
    Wanneer gaan we de wolf weer binnenhalen? ("nee hoor is niet gevaarlijk, u kunt uw kindjes gewoon in de speeltuin laten spelen") Na de stadsvos krijgen we ook de stadswolf? (in schaapskleren?)

    "CO2 het nieuwe goud"
    Een deel van de "milieumaatregelen" zijn gebaseerd op geld verdienen, net als wat sommige "vervuilers" nastreven.


    Zelfs door bepaalde medicijnen niet meer toe te staan wordt het "uitsterfbeleid" doorgedrukt.

    mvg. Eelke

    Opmerking


    • #32
      http://www.aviornis.be/index.php?id=656#c8799 daar staan dan ook enkele soorten genoemd die wel degelijk een probleem opleveren voor de locale fauna, in dit geval.
      (o.a. Brulkikkers, roodwang schildpadden, koreaanse eekhoorn, halsbandparkieten enz....
      The proof of the pudding is in the eating

      Opmerking


      • #33
        zelf had ik de nijlgans er niet tussen het rijtje gezet omdat die hier vanzelf zijn gekomen, althans dat dacht ik altijd.

        ik heb in ieder geval de enquete ingevuld

        @Josly die link is helemaal onzinnig. zelfs de spreeuw staat daar tussen.

        Opmerking


        • #34
          Hallo,

          Josly;
          The proof of the pudding is in the eating

          Opmerking


          • #35
            Jo

            Opmerking


            • #36
              Mutaties zullen ook in de natuur onstaan, echter hebben een geringere overlevingskans.

              Er zijn vele mensen die uitgaan van een soort van evolutie, maar misschien bestaat die vorm van evolutie wel helemaal niet en moet het zijn "devolutie". (DNA-ketens worden steeds korter.)

              Wanneer alle organisaties, welke ons vertegenwoordigen, namens de vele leden

              Opmerking


              • #37
                hier zeg je iets wat we zelf in de hand werken.
                zolang we vogels kweken in kooitjes van 40x40x30 de vogels in kleine vluchtjes houden in schuurtjes en slaapkamers.
                mensen die niet goed voor de vogels zorgen en daar mee in het nieuws komen.

                en vooral vogels blijven kopen uit de ilegale handel dan zullen dit soort orginisatie,s ons op het dak blijfen zitten.

                wat betreft regeringen die hebben het geld niet om een wetgeving die veel gaten kent te handhaven.

                dus is de kortste en goedkoopste weg een totaal verbod.
                met 1 zebra in de hand ben je nog niet de beste van het land

                Opmerking


                • #38
                  http://www.aviornis.be/index.php?id=656#c8799


                  Groeten, Serinus.
                  The proof of the pudding is in the eating

                  Opmerking


                  • #39
                    Amigo de los Psittacidos

                    Look deep into nature and you will understand everything better

                    Opmerking


                    • #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Josly
                      Hallo,

                      Denken jullie dat enkel en alleen beleidsmensen ( politiekers ) een bedreiging zijn voor wat betreft onze vogel hobby, vogels in gevangenschap houden en eventueel mee kweken.

                      De grootste dreiging wat betreft dieren/vogels in gevangenschap houden, komt van organisaties die heel goed op de hoogte zijn wat betreft deze materie, dieren/vogels in gevangenschap. Het zijn deze organisaties die een voorop gesteld rapport uit de lade zullen halen. Het zijn zulke organisaties die op het ogenblik aan politiek doen en dit voornamelijk voor eigenbelang. Voornamelijk financieel belang, namelijk subsidies en fondsen.
                      Wat onze vogel hobby aangaat is het misschien wel een van de grootste vogel organisatie van de Wereld. Die enkel en alleen geinteresseerd is in vogelsoorten in de natuur en vogelsoorten ( wildkleur ) in gevangenschap voor hun kweekprojecten.


                      Welke organisaties moeten wij dan aan denken?

                      mvg. Eelke

                      Opmerking


                      • #41
                        Hallo Eelke,

                        Nu maakt Je het mij moeilijk.

                        Maar goed! Ik zal de stok maar volledig in het hoenderhok gooien.
                        Ik zal proberen het deftig te houden, en de organisaties plaatsen onder een algemene noemer.
                        Birdlife Partner.

                        http://www.birdlife.org/worldwide/na...ium/index.html
                        Het is niet de bedoeling om het u moelijk te maken, maar de waarheid behoeft toch geen gouden randjes te hebben?


                        Wanneer ik kijk bij de Nederlandse partners van deze organisatie kom ik o.a. uit bij de vogel"bescherming".
                        Daaruit meen ik te kunnen opmaken dat er vele vogelhouders welke aangesloten zijn bij deze organisatie uiteindelijk worden misbruikt voor het beperken (liefst verbieden) van het houden van vogels in gevangenschap.

                        Hoe geniaal ook gevonden de waarheid zal ondanks zijn harde geluid altijd overwinnen / uitkomen.

                        Opmerking


                        • #42
                          Ele

                          Oorspronkelijk geplaatst door ele
                          Mutaties zullen ook in de natuur onstaan, echter hebben een geringere overlevingskans.

                          Er zijn vele mensen die uitgaan van een soort van evolutie, maar misschien bestaat die vorm van evolutie wel helemaal niet en moet het zijn "devolutie". (DNA-ketens worden steeds korter.)

                          Wanneer alle organisaties, welke ons vertegenwoordigen, namens de vele leden
                          Hebben wij ook een vertaling voor het Engels
                          Ik zal kijken of ik het vertaald kan krijgen maar dat zal vandaag niet meer lukken.
                          Jo

                          Opmerking


                          • #43
                            Jo

                            Opmerking


                            • #44
                              Leuke vertaling medaar is duidelijker

                              mvg eddie

                              Opmerking


                              • #45
                                Enkele citaten van de dierenbescherming:
                                Onze organisatie heeft altijd als standpunt gehuldigd dat geen enkele diersoort altijd en overal in het land schadelijk is.
                                De indruk is dat soorten zich in alle opzichten steeds minder
                                storen aan grenzen. En als een dier(soort) als bedoeld in artikel 3.5 wordt aangetroffen
                                buiten wat geacht wordt het natuurlijk verspreidingsgebied van die soort te zijn, welk beschermingsregime geldt dan?
                                En is voor de gewone particulier helder wat het ‘natuurlijk verspreidingsgebied’ van een Habitatrichtlijn Bijlage IV-soort is?
                                Bij het stellen van regels bij of krachtens deze wet, en het nemen van op die regels gebaseerde besluiten, wordt ten volle rekening gehouden met de gevolgen die deze regels of besluiten hebben voor deze erkenning van de intrinsieke waarde van het dier, onverminderd andere gerechtvaardigde belangen.
                                Daarbij wordt er in elk geval in voorzien dat de inbreuk op de integriteit of het
                                welzijn van dieren, verder dan redelijkerwijs noodzakelijk, wordt voorkomen.
                                Denk voor duurzame, diervriendelijke alternatieven aan het opleiden en inzetten van honden ter bescherming van gewassen tegen vraatschade van herten en bescherming van schapen tegen toekomstige roofdieren, zoals wolven.

                                Opmerking

                                Working...
                                X